Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 4 september 2008

Försöksbarn...?

Av Lisa - 4 september 2008 20:02

Jag är helt i chock, la Viggo i hans säng kvart över sju, tjugo i sova han... Inte ett skrik å ingen napp i munnen...?!

Satt bara jämte på en stol, men ingen sång eller nått krävdes...

Min duktiga pojke.... <3 


Rubriken syftar förståss på att ingen som inte har barn å helt plötsligt(efter en herrans massa månaders väntande) har sin bebis hos sej vet hur man på bästa sätt ska göra med det lilla livet man har fått...

Okej, man kanske vet, men man kan ingenting, framför allt känner man ju inte barnet i fråga...

Inte konstigt att man i bland känner att man behandlar det lilla livet som en försökskanin i stället för ett barn...

Så mycket man ska prova å göra annorlunda osv..


Martin å jag har olika tankar om när(å om) man får sitt andra barn. Han tror att det första känns mer speciellt å att det är roligare första gången. Jag är av motsatt åsikt. För mej tror jag att det med barn nummer två skulle kännas mycket bättr, man slipper göra misstaget att vara osäker på sin kapacietet, för (förhoppningsvis) har man ju tillslut lyckats någorlunda med sitt första barn... Hänger ni med...?


Angående det här med fler barn så trode jag faktiskt att jag skulle va nöjd med ett. :) Men nej, jag vill gärna ha fler, nån gång, om jag kan...

Mycket för att kunna njuta av den första omvälvnade tiden, Viggos första månader mådde jag ju mest ganska mycket skit... Men också för att Viggo ska få bli storebror å för att det är förbannat kul å helt underbart å ha barn. :)

Jag är så lycklig för att jag bara har ett barn, då vet jag säkert(om det går vill säga) att jag har ork å plats för fler... Om ni fattar vad jag menar..?


Nog flummat om den saken. Nu fokuserar jag på Viggo, det räcker. :)


Jag har ju glömt att berätta att Viggo har ätit fisk denna veckan. Han älskar det! :) Så underbart å se det där lilla gapet... :)


Jag har mailat de på babysimmet igen, för vi är piggare bägge två, å jag har ångrat mej å vill dit... Får se hur det blir med det hela... Hoppas jag får svar i morron förmiddag..




I dag har jag varit grymt uttråkad. Har varit hemma hela veckan. Blir riktigt tröttsamt i längden att inte ha nån å prata med. Visst, Martin på kvällarna, men han har mest håltt till i Viggos rum å donat...

Lite därför jag vill bada i morron med, nån vuxen å prata med!!!

Viggo är såklart underbar att vara med, men hans konversationsförmåga är inte så utvecklad... :)

Typiskt att Stina har varit i väg just denna veckan...


Nu ska jag pyla lite. Nu har jag förvisso betydligt mer vänner än jag har haft nån gång nästan. Men ingen såndär riktig bundis, som man ringer å umgås med familjevis heller... Kunde varit kul... :S


Martin tränar, men han skulle va hemma till Heroes...

Jag ska ta mej nått å äta, hade bara korv hemma, ingen höjdare så jag åt bara två mini... Hungrig alltså...


Over and out... :P

 
 
Ingen bild

Helena

4 september 2008 21:50

Ja, det där med att hitta vänner när man är vuxen är ingen baggis. man vet liksom inte vart man ska leta.. :)

 
ida

ida

4 september 2008 21:53

Hej! Jag tycker det är så synd att du blir missuppfattad och att folk "hoppar" på dig. Jag förstår hur du menar. men tyvärr märks det i ditt bloggande att du känner att du måste förklara allt du skriver för att folk inte ska missuppfatta, tråkigt!
Förstår att du saknar vuxen kontakten jag har oxå ett stort behov av det. Nu känner jag att jag får utlopp av det på öppna förskolan. Sen ska jag ju även börja på rytmikstund med Maja på onsdagar i församlingshemmet och då blir det lite till. Det kankse skulle kanske vara ngt för er??
Jag känner igen mig med det där med kompisar. Vi skulle oxå vilja ha fler kompisar som man umgås med utan att man måste fixa bjudning. Utan bara typ slappa med varandra :-D
Kul att Viggo gillar fisk! Det äter tyvärr inte Wictor än! :-(
Kram

http://idus.bloggagratis.se

 
ida

ida

4 september 2008 22:08

En kommentar till från mig, haha!
Denna gången angående syskon. så håller jag med både dig och Martin. Med barn nr 1 är allt nytt. Hela grav. är spännande för båda och när sen barnet kommit följer man deras utvecklig intensivt. Med barn nr 2 är man oftast lite coolare, har inte alls den kollen. Dels för att man inte hinner men även för att man känner att det finns viktigare saker i livet :-D 1:a barnet är speciellt, man har tid att verkligen njuta av det och det är speciellt för att det är 1:a gången med allt.
Detta är ju bara min åsikt :-D
Kram

http://idus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards