Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 september 2008

Av Lisa - 16 september 2008 18:55

I går pratade Martin med sin pappa, han hade bytt gardiner

"för han gör alltid det såhär till vintern..."

Say what? Vinter i september? Vad hände med hösten?


Jag har sagt det innan å jag säger det igen, jag älskar hösten. Tjocka tröjor å värmeljus, det är livet. :D

På tal om det så invigde jag min nya polo som jag beställde från H&M när vi var på Coop. Underbar. :D 

Det är väl troligtvis det ända nya jag har råd med denna sidan jul, så det var ju tur att den kändes bra. :)



Jag har aldrig förstått hur mammor överlag inte har råd med saker till sej själva. Jag menar hur dyrt kan ett barn va? :D

Väldigt dyrt tydligen. :) Fast det är ju inte det som är problemet, utan att man får så pissdåligt med pengar när man går hemma.

Liiite tjatig, jag vet, men det är så förbannat irriterande!


Av Lisa - 16 september 2008 16:38

Nu är det sista inlägget på en stund. :P

Har inget bättre för mej än att sitta här å vänta på att Viggo ska vakna å Martin komma hem...


Martin har målat första lagret i Viggos rum. :D

 

Å det måste jag såklart visa också..


Ska bara... :D

Av Lisa - 16 september 2008 16:32

När man lever i hop med någon som vuxen(för det är väl vad vi ska föreställa...? :D) å man inte har eget rum då är det verkligen inte mycket som bara är ens eget. Nån gardrob kanske, eller möjligtvis nattduksbordet.

Så är det i allafall för mej. 

Mitt nattduksbord är bara mitt.

Så vad har jag då i mitt eget lilla privata hörn.

Jo, följade; 

  • blöjor(inte mina neeeej...) 
  • Bodylotion
  • Ögondroppar
  • Toapapper
  • Hårsnoddar

Inte så mycket personligt som ni märker, det ända privata jag förvarar där är en gammal dagbok jag skrev i B.B(before bloggen)

 

Hur är det hemma hos er? Har ni något som är enbart för er? Å vad har ni på nattduksbordet?

Av Lisa - 16 september 2008 16:29

Upp å ner vända världen...?!


Av Lisa - 16 september 2008 16:08

I dag har vi alltså handlat loss på Coop. 600 kronor gick åt som ingenting.

Men nu ska i allafall Viggo ha mat så han klarar sej ett par dar. :)

När vi kom hem somnade Viggo, då ställde jag mej gjorde köttbullar. :D 

Det var läääänge sen sist. Såklart vaknade Viggo till nästan direkt, å jag hade liksom inte tid å somna om honom, med köttbullar på spisen å allt, så nu var han ganska övertrött. <3

Gjorde brunsås med när jag ändå var i farten, så snart ska jag ställa mej å skala potatis sen är middagen helt förberedd. :D Martin är i Vinslöv å jobbar nu så han kan mycket väl komma lite senare än förut. Nån kvart eller så, men jag är ändå lite deppig över det, för den kvarten kan snudd på va skillnaden mellan liv å död en dålig dag... 

Inte i dag dock, trots att jag fortfarande inte är i så värst bra form tycker jag allt att vi har en bra dag i dag. :)


Kollade min bank innan, IGEN. Månadens kontoutdrag bestod av minus-transaktioner från Coop, Ica  å Apoteket. En femhundrig till sparande å en annan till medicin. Har även handlat på Jysk denna månaden, å några presenter. Det är allt! Å kontot gapar tomt... :(

Så tröttsamt, men jag upptäckte en bra sak. Jag har ju en fond, som jag sparar på, där var ganska mycket pengar. Så när jag har kommit på hur man gör ska jag hämta hem nån tusenlapp därifrån. :D

Var visst inte så mycket skatt på sånt nu förtiden, bara på vinsten, å det är en sån där säkerhetsfond så nån vinst finns inte å tala om. :D

Har pratat medbåde Martin å pappa om hur man gör med fonder i dag, bägge erbjöd sej att sponsra mej. men nejtack, har jag egna pengar så vill jag använda dem! :D Nästa måndag får jag ju lite mer pengar igen. :D






Av Lisa - 16 september 2008 15:42

Viggo å jag stiger upp runt sju-halv åtta.

Åtta äter han en portion banangröt med katrinplommon på.

Klockan nio somnar han å sover till halv elva.

Tolv äter han lunch, en halv barnmatsburk med kött eller fisk, helst fisk. :)

Å sen lite efterätt på det.

Kanske en liten middagslur efter det. :)

Tre halv fyra äter han middag, som ser ut som lunchen.

Sen är det oftast sov-time en timme innan pappsen kommer hem.

Om han har ätit middag tidigt får han nått mellanmål av Martin, kanske banan-päron-yogurth eller färdig gröt.

Sen äter han gröt vid halv sju, havre med banan å äpple.

Försöker ge honom vatten i mugg, han vet hur man dricker hur den, men är inte så frälst.

Vid sju somnar han, å äter ingenting på hela natten... 

Ingen välling alltså...


Han vaknar en massa gånger på natten, men somnar om när han får nappen... '


Får se om han slutar gå upp nu när jag har slutat amma på natten. Han borde nästan minska uppgången i allafall. Fast jag tror inte att det har varit speciellt mättande ändå, eftersom han klarar sej helt utan nu...


Om han är super orolig(som han tyvärr var i natt) provar vi med välling i mugg, inte så poppis, ännu. :D



Av Lisa - 16 september 2008 15:08

Äntligen har jag lyckats fånga världens finaste skratt på film. :)

Av Lisa - 16 september 2008 15:05

Hur ofta äter era barn?

Vad äter å dricker dom?

Å hur lång tid är de utan mat som längst, nattetid?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards