Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2008

Av Lisa - 28 september 2008 11:18

Jag tycker nästan mer illa om söndagarna nu när jag är hemma än vad jag gjorde innan när jag gick i skolan.

Vet egentligen inte varför, veckorna är fullspäckade med en massa kul å dagarna bara flyger förbi. Men ändå, gillar att ha Martin hemma med.


I går var vi då hos mamma å pappa å åt en massa gott å spelade spel. Somnade Viggo i deras säng vid den vanliga tiden sen sov han där tills vi skulle köra hem(ja, vi kör den korta biten) då satte vi honom i bilstolen å han fortsatte sova hela vägen hem. Vaknade bara till lite när vi la honom i sängen. :) Sen sov han till halv två. :P Skönt att det gick så bra.

Jag å Viggo ska upp till M å P en runda i dag med.

Martin ska spela match å sen ska vi på kalas. Vi ska promenera lite tänkte jag så då är det bättre å gå mot ett mål. :D Roligare att va där å vänta än att bara trampa omkring här hemma å kolla på klockan. :)


Jag hoppas på prinsesstårta i dag. :D Hinner inte äta middag innan kalaset som börjar vid tre(men vi kommer va där vid fem eller nått...) så vi å framför allt Martin kommer va ganska hungrig. Får väl köra inom å plocka upp nått på hemvägen...


Å på tal om hämt mat; fy fan vad jag ser ut. Har gått igenom gadroben i jakt på nått kalasaktigt, men icke. Det fick bli de nya jeansen å en vanlig svart tröja, som döljer valkarna... Trist...

Jag måste ta tag i mitt liv snarast, men denna veckan ska det tränas i allafall... ;S

Av Lisa - 27 september 2008 09:52

I går kväll bestämdes det att Martin skulle gå upp alla gånger i natt. Jag vaknar ju förvisso men skulle slippa stiga upp.

Som ni vet brukar det bli en hel del rännande å ganska långa vakperioder i mellan åt men i natt har Viggo enbart varit vaken två gånger. Klockan 1 å klockan halv 6. Vid ett var det bara välling som önskades sen somnade han om direkt. Max en kvart tog det! :D Är inte det typiskt?!

Varför ser inte alla nätter ut så?!

Jag hade nästan hoppats på lite slitgöra ju, men icke. :D

Jag har såklart varit vaken i allafall, legat å vridit mej. :S

Vid fem klampade Rex omkring i sovrummet å lät som en hel karl, trodde det var Martin först, men nej, det var det lilla livet. :D


I dag kommer farmor, alltså min farmor, till M å P. Vi ska dit å frossa lax men först kommer de hit en runda å kollar.

Annars är det städning som står på agendan. Men först är det Melodikrysset. :D

Av Lisa - 26 september 2008 18:48

Martin lägger Viggo å här sitter jag.

Ska äta hemmagjord pizza när lillkillen har somnat. :P

Har tänt lite ljus för att få den rätta stämningen. Dock är det redan skitvarmt här så vi kommer väl rinna bort innan vi har ätit klart. :D


Det gick verkligen jättebra på badet i dag. Viggo flöt som ingenting, förra veckan var han duktigt anti det. Han snudd på vägrade faktiskt, men i dag gick det som en dans. :D han duschade med mej efteråt med, det gick super. Nästa vecka ska nog Bill följa med å kolla. :D

Fick värsta rycket å gick dit. Eftersom vi inte har gjort det innan hade jag ingen aning om hur lång tid det skulle ta. Kände mej stressad å gick på som en dåre. Var helt färdig närjag kom dit, å duktigt svettig. Hade bara kollat att det var 15 grader ute å tagit på mej både väst å polo. Räknade inte med att solen skulle värma så... :S Gick sista biten i klädd enbart ett urtvättat vitt(läs: genomskinligt) linne. Puh! :D Viggo somnade såklart så jag fick väcka honom, men han fann sej kvickt ändå.

Ända nackdelen med att gå var att Viggo redan var färdigsövd när vi kom hem. han sov ju i vagnen. Det var inte jag. Man blir såååå trött, som om man spenderat hela dagen på ett äventyrsbad.

Men vi sov en timme vid fyra sen, både Viggo å jag... Skönt...

När vi vaknade var Buffi här, han hade varit på babyproffsen å köpt påsar till oss å ett torkställ till nappflaskorna. :P Kom undan billigt, vi bytte det hela rakt av med en flaska Kaluha. :D


Viggo jollrar loss där inne så middagen verkar vänta på sej. :D Han är så fin, det är de bägge två. <3

Av Lisa - 26 september 2008 10:52

Så var det fredag, igen.

Kommer va fullt upp hela helgen, med så är det ju ibland(läs: för det mesta). 

I kväll blir det ganska lugnt dock, Malena å Morgan kanske kommer, men vi får se. :D


Vi ska simma om en stund. Mys. :D

Är trötta som tusan efteråt bara, så nån utevistelse blir det knappt i dag heller.. 

Kanske ska ta en lite gungning nu dock. :P




Är det så himla kul egentligen...?

Av Lisa - 25 september 2008 19:42

Tänk om man kunde va lite rik?! :D

Då hade jag först å främst renoverat badrummet i källaren å bytt ut ytterdörren. Sen hade jag köpt mej ett eller flera par nya skor. :D

Såg snygga höga stövlar i Svepet, från SkoPunkten. <3

Drömma kan man ju alltid. :D


En ny gaderob överlag hade behövts, jag ser apfet ut i allt just nu. Till å med i tröjan jag köpte  till Hannas dop. Skittjock! Hur kunde jag inbilla mej att jag kom undan med den?! :) Tillfällig blindhet?


Pyyyyl pyyyyl pyyyyyl. :(


Av Lisa - 25 september 2008 18:50

Nu börjar mina vanliga kroppsformer återkomma på allvar. På gott å ont. Måste nog kosta på mej en ny bh inom det närmsta i allafall för E eller D-kupa-NO more. :D

Om magen å framför allt de förbannade låren å höferna med kunde försvinna lite lätt också hade jag varit lycklig. Men, men, nästa vecka ska det tränas i allafall. :D

Har lite dåligt samvete i dag för att vi inte har varit ute knappt, trots det fina vädret. :(Har hela tiden kommit nått i mellan, mat å sömn å shopping.

Tror jag ska köpa galonbyxor till Viggo så han kan sitta på marken utan att bli blöt... FInns det i sånna små storlekar tros?


Föräldrarträffen gick väl okej, var mest bara presentationer. Jag är yngst å Viggo duktigt äldst. 3 månader äldre än de andra närmare bestämt.

Men ja, vi får väl se...


I morron ska vi bada, kanske dyka...? :D Vet inte om jag vågar det dock. I morron ska man anmäla om man vill fortsätta, å det ska vi. :D


Viggo sover redan, han var super-trött tydligen. :D 

Ska hoppa in i duschen, sen blir det tv för hela slanten, å kanske lite dator. :D


Var har ni tagit vägen förresten, tyst som i graven... :(


Av Lisa - 25 september 2008 09:20

I dag är det då dags för den omtalade föräldragruppen. :P

Hoppas verkligen det blir ett bra gäng.

Efter träffen bär det av till Coop. Måste köpa 5 kaffe för 100, plus en massa annat till helgen å så. :D Men, vi har ju fått pengar i dag så. :D

Kanske ska dubbelkolla det först dock. :D


Viggo sover som vanligt, kommer få väcka honom när vi ska sticka. :S Tar nog bilen. Sugigt av mej jag vet, men då får han sova så länge som möjligt. Å sen kan vi ta Coop direkt efter.


Redan torsdag. :P Snart helg igen. 

Fast torsdagar är inte min favorit dag precis, Martin tränar.

Fast det är klart, det är ju Heroes så det kan ju väga upp lite. :D


Viggo är så underbar(offcourse) i princip alltid glad å lycklig. :D Han har verkligen blivit stor med, kelar tillbaka när man gosar med honom. :D

Av Lisa - 24 september 2008 19:28

Blir bara så osäker på om jag vill att det ska snackas en massa skit om mej.

Klart jag inte vill det, men jag lådsas inte om det i stället. :D *strutsprincipen*


M å P har varit här en snabbis å träffat barnbarnet. :D Han blir alltid lika glad å se dem, å jag med. :D Dom är sånna kungar! :P


Det är en konstig dag i dag, jaghar inte pratat med Bill alls...?! :P

Hon jobbar så jag får väl slå henne en signal å upprätta ordningen. :D


Ingen träning blev det i dag heller. :( Men vänster bröstet börjar i allafall kännas som för, men höger är fortfarande inte tillbaka...


Nu ska jag kolla Sjukhuset. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards