Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Ja, god morron då...

Av Lisa - 9 oktober 2008 09:10

Eller nej, kan inte påstå att dagen har börjat på det bästa sättet. Viggo vakande vid 6.30 å 6.40 var det dags för den punktliga bajsblöjan. Var inte alls sugen på att gå upp för i natt var det lilla monstret tillbaka. :( Oroligare än nånsin så den där sömnen jag hade vant mej vid lyste med stin frånvaro..

Jobbigt när man inte kan hjälpa honom heller, hoppas att vi kan skylla natten på förkylningen...

Sen åt han inte ens upp gröten, började yla å knep i hop de små läpparna. :S 

Men han är ju inte smalare på nått vis, jag tycker han går upp fint. Men kanske ska jag ringa bvc å kolla om vi kan få väga tidigare, eller försöka mygla in det när vi ska på föräldragrupp... Bara för att va på säkra sidan...

Har tyvärr läst i "manualen" att barn i Viggos ålder bör äta två lagade mål om dagen, men det är inte det lättaste här. Han vill inte äta riktig mat vid tolv(eller ja, lunch-tid) men mellanmål funkar å då brukar han äta mycket mat vid halv tre-tre. Häromdagen åt han till å med en hel burk då...

Vad tror ni, manualen eller på mitt sätt...?


Viggo sover nu. Jag låg jämte i exakt 7 minuter efter han somnat innan jag gav upp. Jag har ingen ro i kroppen. Hjärnan går på högvarv så fort jag försöker slappna av... :S


På lördag ska ju Martin till Tyskland. Det innebär att jag inte får nån sovmorron alls denna helgen å att lördagen blir pappa-lös...

Lite trist, visst vi har planer, men allt ansvar ligger ju ändå hos mej... :/

Hade med velat komma i väg å göra nått. Martin hindrar mej sjävlklart inte, men det är ändå lättare för honom, som har egna pengar. Allt kostar ju...


Ja, ja...

SOm ni vet är det ju allt nått jag vill ha, just nu är det en jeanskjol å lite andra nya kläder som toppar listan. :) Rik skulle man varit...


Glömde skriva i går att pappa hade köpt en jacka till Viggo på Kallikå när han var i STockholm, svart med gröna prickar. Underbar. <3 Tack buffi!


I kväll kommer farmor å äter middag, hon kanske kan underhålla Viggo så jag å Martin kan bära ut möblerna som står i Viggos rum. :) Det gör hon nog så gärna. :)


Annars är det inget på agendan. En promenad kanske, det är ganska varmt men grått...


Usch nej, nu ropar diskmaskinen på mej...

 
 
Ingen bild

hanna

9 oktober 2008 10:32

Tycker du ska göra på ditt sätt! Det brukar funka bäst tycker iaf jag

 
Ingen bild

jajja

9 oktober 2008 17:00

Tror på ditt sätt!

 
Ingen bild

Betty07

12 oktober 2008 18:03

Betty har aldrig ätit två lagade mål om dagen.. inte förrens nu när hon äter lite av vår mat med... men hon mår fin-fint...
Vet precis hur jobbigt det är med matvägran... Malva vill knappt inte alls nu längre, fösöker med gröt istället... ibland går det ibland inte... men som sagt hon mår bra och det gör Viggo med!!!=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards