Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Lisa - 18 december 2008 19:04

Nu har jag åtminstone skrivt en handlingslista fulla med julmat.

Även en lista på vad jag ska laga har jag präntat ner.

Försöker komma på nån paketlek eller nått att göra med...

Å hitta tid till att städa å klä granen. 

Har inte ens satt upp tomtarna ännu... Börjar bli dags nu...

Har även ett par klappar kvar som MÅSTE fixas snarast...

På måndag har jag skola, men jag kanske kan stanna kvar i stan å fixa de sista presenterna.


På lördag ska jag handla med Buffi å på måndag-kväll ska vi laga mat i hop. :D


Har verkligen inte ens hunnit planera förrän nu... Mycke nu med både skola å jobb, vi är inte vana vid det än. :)


Synd att jag ska va sjuk bara... Kanske man skulle lägga sej å passa på att sova? Är rädd att jag vaknar mitt i natten då bara...


Heeej på er!

Av Lisa - 18 december 2008 15:47

Detta är en av de längsta dagarna jag upplevt på jag vet inte hur länge... :S

Gick från Stina å hämtade bilen, körde hem å krängde en grekisk kebabtallrik från marinan å sen slängde vi oss i soffan å kollade på Jävulen bär Prada...

Skönt å ta det lite lungt...

Stina körde nyss hem...Hon ska hämta Martin med. :)

Så snart kommer han hem, skönt...

Viggo har sovit sen två. han ör inte på topp han heller, snorig å hostig men ändå på bra humör tycker jag. :D 

Jag vill bara gå å lägga mej. :( Är verkligen hängig...



Grattis älskade lillebror Gurri!

Som har tagit körkort i dag!!!!!:)

Av Lisa - 18 december 2008 10:30

Jag är färdig! :P

Jippi!

När jag kom upp till klassrummet möttes jag av beskedet att det var studiebesök på Riagården i eftermiddag. Å det har jag redan varit på så eftermiddagen blev fir i stället. Lite tröttsamt när jag förberett mej inför bokberättandet, men samtidigt skönt.

Vi skulle äta julgodis å kolla på PS. I love you så då gick jag upp till Bill å min lilla grabb i stället. :)

Kan se filmen hemma i stället.

Lite flyt ska man med. :P


Det tackar vi för, ska kurera mej resten av dagen.

Hämta nått gottigt till lunch på stan det är jag värd i dag. :)


Av Lisa - 18 december 2008 08:14

Är vid gott mod. :)

Har redan hunnit med en stor del av mitt ena arbete. :)

Jippi, å jag har god tid på mej att fortsätta med nästa.

Hell yeah!


Känner att just nu kvittar det hur jag blir bedömd, jag kommer i allafall lämna in i tid. :D


Back to work!

Av Lisa - 18 december 2008 06:52

Hua, i dag hade jag egentligen behövt ligga nerbäddad å kurera mej. Är verkligen inte alls bra.

Tyvärr är jag så dum å plikt-trogen så det blir inget med det.

Viggo är inte heller bra. Han har hostat i natt å somnade inte förrän tolv, bara skrek före dess. :( Stackaren. :(

Om han blir sämre å gnäller får jag såklart gå från skolan å hämta honom hos Bill. Men han kändes faktiskt helt okej när jag vinkade av dem innan...

Men det känns ändå inte kul att lämna honom, speciellt inte i dag...

Men som sagt, redovisning å sista chansen att hinna med att skriva mina arbeten i skolan så...


Ingen höjdar start på dagen precis. Martin dundrade in i sovrummet å var tydligen sen. Jag hade missuppfatta så han var stressad. :(

Sen tänkte han köra i väg med min skolväska som låg i vagnen. :)

Roligare kan man ha...


Dagens glada nyhet är annars att jag slipper bussen. :) Får lift med Buffi. :)


Nu är vi i gång....Heeej!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards