Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Lisa - 19 december 2008 11:50

Försöker tvinga fram julstäming här på bloggen i allafall. :)

Världens sötaste tomte. :)

 

Av Lisa - 19 december 2008 11:39

Å vad jag vill städa! Å vad jag hatar att va sjuk!


Det var det sista ältet för i dag, jag lovar. :) *kanske*


Sitter här å drömmer om att va sådär kreativ igen. Tänk om man hade lyckats pyssla ihop några egna tomtar? :)

Får bli ett projekt till nästa jul kanske...

Jag har verkligen inte mycket tomtar, är inget större fan. Har knappt köp några själv av de som utgör min nätta skara.

Men dessa är jag upp-över-öronen-förälskad i.---->

Precis min stil. :)

Kanske ska bära upp lådan å invetera dem lite i allafall...?

Det borde jag orka...



Håller även på med mina inköps- å planeringslistor. :)

En hel del matlagande å bakande har jag framför mej. :)

Ny vet väl om att västerbottenpaj, marinerade räkor och kräftskagen är obligatoriska på julbordet? ;)

Det står jag för, å även potatisgratäng(till oss som skippar Jansson), skinka, hemmagjord senap+majonäs å bröd. :) 

Sen ska jag faktiskt göra marinerad brysselkål och sallad med, så man får i sej lite grönt också. :)

Kanske svänger i hop ett par köttbullar med, kan va gott å ha till frukost å så. :)

Är i valet å kvalet om jag ska koka min egna skinka? men då måste jag låna en jätte-gryta av nån. :P


Tror jag ska baka julmuffins på juldagen med. :D Då ska vi fira med min familj. :)


Snälla låt oss va friska i morron. :)

Av Lisa - 19 december 2008 10:50

Två timmar tog det, men nu ligger mitt lilla gryn utslaget i sin säng. :S

Behöver jag säga att jag är i upplösningstillstånd?! :(

Den här dagen börjar verkligen inte bra...


Jag vill hitta lite julstämning, men den verkar va bortblåst. :(

Förs första gången i mitt 23-åriga liv ska jag inte träffa m å p å syskonen på julafton, känns inte alls kul. :( Speciellt inte i dag när jag är så pylig. :(


Vill städa å sätta upp de få tomtar jag äger, men för det första orkar jag knappt stå upp å för det andra kommer jag ändå ingenstans när jag är hemma själv... Så det får vänta...


Hade tänkt gå upp till Ica i regnet å handla lite middagsmat, men även de planerna får läggas på is, vagnen är i bilen. :(


Jag tycket ni ska skita i att läsa min blogg i dag, Lisa=världens mest neggiga just nu!

Av Lisa - 19 december 2008 09:41

Nix, vi har inte klätt på oss ännu här.

Trodde Viggo skulle behöva sova, å det gör han, men han vill inte så...

Kämpade i en halvtimme sen gav jag upp. Är som sagt inte påhumör.

Så nu röjjer han omkring här, sitter under bordet å ropar på mej.. :)

Tur att han är så gullig så man inte kan bli arg på honom. :D


Jag vill sova...

Av Lisa - 19 december 2008 09:32

Fortfarande sjukstuga här.

Ont i halsen, huvudet å öronen kliar utav bara fan. :(


Jag är besviken, å faktiskt lite förbannad på han den andra föräldren i den här familjen.

Han som bär över Viggo till oss på nätterna å sen somnar.

Det spelar ingen roll om jag är sjuk ellerska upp, jag drar alltid det tyngsta lasset nattetid!

Från tolv å framåt har jag jagat Viggo i natt. Han skulle inte sova utan kröp omkring i vår säng å skulle rymma. På den andra sidan sängen snarkas det.

Ver beredd att slänga ut bägge två genom fönstret bara för att få två timmars sömn i sträck...


I dag känns det verkligen att jag knappt har sovit på tio månader!

Å det gör inga underverk för humöret precis.

Viggos sov-vägrande är värre än nånsin å jag börjar ta slut nu..


Jag vet att jag inte är ensam om att ha det såhär å det är nått man får ränka med, men det skiter jag i just nu.

Är sjuk å ynklig, å en aningens förbannad!!!



Av Lisa - 19 december 2008 08:51

Förra veckan fick Viggo en såndär glaskupa med tomtar som det snöar i.

Han älskar den, men som sagt så är den i glas så han har bara gått leka med övervakat så den inte skulle gå i tusen bitar.

Tror ni inte att jag tappade den innan, snö, glas  å vatten på hela golvet. :(

Jag skyller på feber! :(


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards