Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2008

Av Lisa - 22 december 2008 19:34

Har precis kollat runt på diverse bloggar.

Tyvärr är det inte enbart ett nöje.

Flera stycken har fått riktigt elaka kommentarer, rena person angrepp.

Visst, det är ett publikt forum, en blogg, men varför?

De elaka är allt anonyma med, undrar om de går om kring å kastar skit på andra irl med?!

Förbaskat onödigt är det, om man inte har nått vettigt å komma med å om syftet bara är att såra någon, varför är man inte bara tyst i stället...?

Riktigt ledsamt är det! :(

Av Lisa - 22 december 2008 14:56

Nu har jag jullov. :) Till den åttonde januari.

Finns dock lite uppgifter som skall göras klara, men det väntar jag med till i mellandagarna för nu ska här julstökas å mysas i stället.

Ska tänka på historian om majonäsburken hade jag tänkt. :)

För er som inte känner till den är den en finfin liknelse å påminnelse om att man inte ska hänga upp sej på småsaker å fokuser på det som är viktigast i livet. :) För mej är det familjen. <3


Fick veta betyget på en av mina uppgifter, MVG!  :D Är duktigt nöjd, å riktigt lättad för ajg var rädd att det inte alls skulle räcka. Tack å lov så har man fel i bland. :)


Har varit på bvc å uppe i byn. Viggo somnade i vagnen å sover fortfarande, kan alltså inte räkna med en tidig kväll i kväll... Men vad gör det? :) Är han trött så är han. :)

Martin målar i mellanrummet, jag å Viggo ska nog åka upp till M å P senare å hänga lite med dem. :)


Nu är det lite plock som gäller. :)

Av Lisa - 22 december 2008 06:56

Vaknande 06.33 :S

Klockan ringde en kvart tidigare men jag måste ha somnat om. :(

Prioriterade bort att duscha, å nu är jag nästan redo. :)

Vilken tur att jag vaknade i allafall. :D


Har inte sovit alls bra i natt, surprise? :)

Viggo har varit ganska lugn men jag har haft sjukt ont i magen hela efternatten. :(

Men nu känner jag inget tack å lov. :P


Sista skoldagen innan jullov, hoppas vi ska redovisa boken å senfå gå hem tidigare.

Grabbarna grus ska antagligen hämta upp mej, sen ska vi köpa färg till mellanrummet. :P


Ha en bra dag!

Av Lisa - 21 december 2008 21:33

Sitter å premiär äter skinkan med hemmagjord, stark senap och ett glas julmust till. :) Smarrigt!

 

Har fått en hel massa gjort i kväll, är fortfarande lite mer sliten än vanligt, men det verkar gå åt rätt håll. :D

Har precis blivit färdig med ett Mount Everest av stryktvätt. :) Så i morron har jag väl ännu mer träningsvärk, hehe. :D


Har klätt granen med, utan några större incidenter eller svordommar. :)

Fick kapa lite här å där, men nu är den på plats. :)

MYS. <3



Snart ropar sängen på mej, men först lite surf. :)Natti! Malena hjärtat, tack för i dag! :)
  
 
Av Lisa - 21 december 2008 19:20

Malena kom vid tolv, hon hade med sej en eller rättare sagt två sena inflyttningspresenter/julklappar. :)

Olja, en med smak av basilka(som jag ringlade över salladen i kväll, tio-poängare :D) å enmed vitlöks-smak. :)

Jag blev väldigt glad, älskar sånt. :P


Martin kom faktiskt hem till ett som han hade lovat. Så då styrde vi mot staden. :) Fick ordnat det jag skulle. Nu har jag bara Rex julklapp kvar, å den tänkte jag köpa i den nya djuraffären i Asarum, vill ju stödja min närmiljö. :)

Hittade en vit tröja med. :P Kommer bli ganska varm, men det får det va värt. :P

 

Hoppas att det känns bra när jag har det på mej...

Hittade en snygg tunka/klänning med, vit med svarta plustecken. Den satt faktiskt helt okej, men jag kände mej ändå för tjock...

Å när ska jag ha den? Är ju inte på så mycket festliga tillställingar så..

Fast nu i efterhand skulle jag kanske kostat på mej den...?


Martin har satt väv i mellanrummet i dag, å det kan bli så att det är målat å klart till julafton. :) Yeeeeah!!! :)

Han är så duktig min älskling!


Granen är intagen å redo att kläs, så snart ska jag ge mej i kast med det. Men först ska jag slå in det sista. :)



Av Lisa - 21 december 2008 19:16

Viggos favoriter just nu....


 

Jag garanterar att den är helt ny... :D

Sen är det ju såklart att julgransmattan är en lekmatta, å hemtelefonen är tack å lov stöt-tålig... :)

Av Lisa - 21 december 2008 11:52

Jag har över hundra besökare om dagen.

Är lite nyfiken på vilka ni som läser är...?

Kan ni inte lämna ett litet avtryck i dag?

Om ni inte väl säga exakt vem ni är kan väl skriva ålder å var ni bor i allafall?

Å gärna hur ni har hittat hit å varför ni kommer tillbaka?

Kan va kul å veta vilka som är intresserade av min vardag...? :)


Tack!

Av Lisa - 21 december 2008 11:46

Hinner med ett litet inlägg till innan Malena kommer. :)

Viggo sover, det har gått skitbra att skjuta på sovandet för andra dagen i rad. :D

Martin är å hämtar hem vår gran. :) Det ska bli riktigt mysigt att få upp dem, vår första gran i vårt hus. :)

Ska även griljera skinkan senare, det blev en färdig kokt. Men nästa år kanske jag kokar själv. :)


Martin lovade va hemma till ett, men är han inte det tar jag med Viggo på stan. Men jag hoppas på att han ska slippa följa med, med tanke på att jag vill prova lite kläder, då hinner den stackern svettas i hjäl ju..

Hoppas Malena kan tänka sej att vänta...


Jag har träningsvärk i min dammsugar-arm. :D Vad liknar det alltså?

Antingen är jag sjukt otränad eller så dammsugas det på tok för sällan...


Har bytt kläder ett par gånger i dag redan. :( jag har inget som passar. :(

Efter nyår finns det inga ursäkter med.

Har bestämt mej för att börja cykla till skolan. :) Så länge jag nu kan gå kvar... :S 

Suck, suck, men vad gör man? Viggo kommer först!


Lite taipei på det? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards