Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

2 januari.

Av Lisa - 2 januari 2009 10:11

Det finns en viss problematik med det nyårslöfte som innebär att jag har slutat vara trött.

För att inte vara det krävs det åtminstone några timmar sömn, vilket är en bristvara här hemma, nu mer än nånsin.

I morse vid sex kapitulerade jag för en stund, var så trött att jag nästan grät, men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga å är pigg igen.

Som ordspråket säger: ingen mening att gråt över spilld mjölk.

Har provat allt å inget hjälper, alltså inget att slösa energi på just nu, nån gång blir det väl bättre... :D

Åh vad pigg jag är!


För att hålla mej inom samma ämne så fick jag åter igen en kalldusch-påminnelse om hur tjock jag egentligen har blivit.

Kollade på kort i går, eller rättare sagt martin gjorde det. Rätt som det var skrek han till: J*vlar vad smla du var där.

Det var denna bilden det, tagen i juni 2007...

Svar JA, fan vad smal jag var där...

Sen började jag med kolla å sanningen är den att jag var smalare i sommras än vad jag är nu.

Fråga till mej själv...?

Hur i h*lvete kan man bli så lat?!

Att bara titta ner är en mardröm, nu HATAR jag verkligen hur jag ser ut!

Det blir inte en enda kaka mer, ALDRIG!

----------------------

Okej, annars då?

Jo, jag gillar läget trots allt, det där tragglet ska jag ändra på. :P

Inte bara kan förresten, SKA!

Till å börja med är det ett roligt pass på Friskis vid fem i dag. Dit ska jag masa mej.

Blir lite tight med tid, men jag får försöka handla det nödvändigaste på vägen in, om jag hinner, å sen ta resten i morron...

Martin jobbar ju som sagt å har bilen...


Vid elva kommer Emelie, så det blir kaffe å lite snack. :)


Kanske kan bädda in Viggo i vagnen sen å gå till Ica, har vagn-vägrar dock så det är inte så kul... Kan ju alltid hoppas att det blir läge...


Nu ska kaffebryggaren laddas, sen ska jag städa efter min son, som har en tendens att stöka ner som om man hade haft tio barn i stället för ett. :P


 
 
Ingen bild

brittmari

2 januari 2009 10:45

ett gott nytt år till dig och dina killar. hoppas allt e bra med er och att du fixar din utbildning. han e ju bara för söt den lille Viggo. jag själv e hemma, sjuk i balansnerven i örat så jag går här och vinglar. kul:( ha ett bra år och en bra månad nu i januari. vi får ses någon gång när jag e frisk. jätte kram till er tre, plus katt från brittmari

 
Ingen bild

doppet

3 januari 2009 01:29

Du har inte provat allt nej , ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards