Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2009

Av Lisa - 28 januari 2009 21:23

Denna förbannade teknik. vad man blir beroende!

Det blir inget mer tittande(troligtvis inte i allafall, försöker en sista gång nu...)


Tänkte dela med mej av två bilder som avslutning på denna dagen.

Viggo har badat i kväll. När jag hade torkat klart honom pep han i väg i världens fart med en av sina strumpor i högsta hugg! Han röjjde omkring naken i vardagsrummet med strumpan både länge å väl. :P

Sån sötnos alltså. :)


Tack för alla komplimanger. :P Behövs ibalnd sånt där. :D


Av Lisa - 28 januari 2009 21:04

Sitter å kollar på Himlen kan vänt på svt-play, men hela det buggar utav bara *piiiiip*. Modemet håller på å kopplar upp å ner så det hänger sej å jag får starta om å spola. Blir ganska sur!

Tänktvärt program det där, å tårarna har varit framme fler gånger om.

Man inser hur bra man har det som är frisk. Hua, känner med dem...


Annars så är jag hemma själv(eller ja, Viggo är klart hemma med, men inte uppe). Martin tränar å det blev inget Svängsta för oss. :S


Ska väl inte bli så himskans långrandig i kväll. Ska lifta med Buffi i morron vid kvart över sju så.

Slutar tolv å efter skolan ska jag faktiskt sola. Känner mej lite blek nu när jag är mörkhårig... :)

Sen ska jag hem å städa, Martin ska jobba på fredag(som numera är officiell städdag här. Hur många veckor håller det tror ni? :D)

Ser faktiskt fram emot skola, gillar kursen vi läser så. :P


Nu gör jag ett sista försök med svt-play sen får det va...

Av Lisa - 28 januari 2009 20:09

till mej själv från H&M...




 

 

Sist å tydligen minst eller? :)


Allt fanns såklart inte hemma, men men såsmåningom så.

Martin valde inte mindre än fem t-shirts, två långarmade å resten korta.

Till Viggo blev det jeans-knickers å jeans från stora-barn-sidorna å tenniströjan... :D

 

Av Lisa - 28 januari 2009 12:57

Här kommer den efterlängtade bilden på min nya hair-style(dock utan vax :D). :)

Är fortfarande mycket nöjd. :P

 

Av Lisa - 28 januari 2009 12:45

Viggo vaknade vid halv sex i morse, så drömmen om en lång mysig morron i sängen gick ganska snabbt i kras. Sur var han med nämligen gnäll å gnyl till Martin å han steg upp. Jag försökte mej på att sova lite efter det eftersom jag vaknade med världens huvudvärk, men det gick inte så värst bra. :( Rex var inne hos mej å jamade å grejade å Viggo fortsatte sitt pylande.

I vilket fall som helst är det ändå skönt att va ledig.

Är precis hemkommna från Coopet, skulle ha lite smått men med kaffe, blöjor å diverse köttbitar slutade kalaset på närmare åttahundra. Så är det jämt tycker jag, men vad kan jag säga? Jag gillar mat som ni vet. :)


Vägde å mätte mej i dag, inte en förändring. :( Tyckte ändå jag kände mej lite mindre, men det var tydligen en illusion. :S


Funderar på att gå all in på Gi, å följa veckormenyerna i fas två i allafall. Då slipper man även bekymmret att fundera ut middag varje dag. Tål å tänkas på...


Angående min snygga duk å ljusfatet så har jag köpt dem på Inreda(sia-butiken i experts gamla lokaler). Duken kostade 119 å finns i fler färger, ljusfatet gav jag runt40 för å stenar kostar 25 kronor å uppåt per paket. :)


Såhär snygga är mina burkar, som även de är inhadlade där, lite dyrare, runt trehundra för bägge, om jag inte minns fel. :)

 


Av Lisa - 27 januari 2009 21:44

Det finns tydligen nackdelar med att ha en vass(=svinbra) brödkniv.

Man kan skära sej på dem!!! :( 

Ett hack i fingret rikare sitter jag alltså här å väntar.

På vad? Det vet jag inte riktigt, på att jag ska tamej i kragen å gå å lägga mej?

Martin kollar på PB, han har börjat om med den senaste säsongen. Å ser både ett å två avsnitt per dag...

Fattar inte riktigt hur han hinner det, när jag var hemma bloggades det förvisso en hel del om dagarna, men det tar inte i närheten så lång tid som ett avsnitt av PB...?!

Jag hann ju knappt äta ibland menar jag?

Ja, ja. :D Så är det med den saken.


Det jag egentligen funderar på är varför vissa människor känns viktiga att komma överens med å bil omtyckt av. 

Då menar jag inte familjen eller så, utan andra man stöter på i livet.

Undrar just om det handlar om status eller vad? Att vissa vill man bara inte komma på fel spår med, för att denna personen är så omtyckt...?

Jag har ett par stycken speciella jag tänker på, men jag kan inte sätta fingret på varför jag vill ha deras bekräftelse eller va man ska kalla det...

Visst jag vill gärna inte att någon ska tycka nått illa om mej(även fast det inte går att komma i från) men i bland kan jag gå ganska långt för att nån ska uppskatta mej. Märkligt...


Spännande med psykologi så här på kvällskvisten.


 Nu ska jag smörja in mina värkande vader å axel med Aloe Vera Heat lotion å krypa ner, jag lär ju somna snabbt av ångorna, den luktar minst sagt skarpt. :P


O.a.O


Av Lisa - 27 januari 2009 20:11

Min stora pojke, snart ett helt år... Här är han ute på promenad i vardagsrummet..

 

 


Å så en liten åktur. :P

 

Av Lisa - 27 januari 2009 20:08

 


 



Är riktigt nöjd med mitt ny-stajlade ljusfat å nya duken. :)

Har även köpt likadana burkar som vi gav Emelie å Snoff i inflyttningspresent. Jag blev så kör i dem å kundet helt enkelt inte låta bli... Har ingen bild på dem ännu dock...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards