Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Lisa - 2 februari 2009 19:10

Nej, denna dagen hade jag ärligt talat kunnat skippa.

Den var bra fram till jag kom till skolan(alltid nått ju, hela två en halv timme i allafall :D).

Sen gick det utför. :S Läraren vi har i Rehab har inte alls imponerat på mej, trist å lyssna på å svår att läsa av. Där rök det betyget känns det som. :( Trist!

Inte ens eftermiddagen föll mej i smaken, trots att det är ett spännande ämne å läraren är kung. :(

Lunchen var dagens höjdpunkt dock, pratade MAT å BARN med Therese å det är ju alltid nice. :)


På vägen hem kände jag mej ändå ganska pigg å glad i hågen över att komma hem. Men det varade inte så länge, inte piggheten i allafall. :( När jag var i Asarums cetrum ramlade en gubbe med rullator mitt på övergångstället.

Jag var andra bil, å förståss andra personen framme.

Men det var bara jag å en gubbe till som kämpade medan kön av bilar växte. Några längst bak tutade till å med. Tillslut kom det ett par tjejer till bla. en som jobbade på boendet där mannen bor. Vi fick upp honom på rullatorn å körde in honom i säkerhet.

Puh säger jag.

Jag vet ju presci hur man ska gå till väga för att hjälpa någon upp, men i samarbete med en nervös äldre herre är det inte lätt att få till det, speciellt inte när benen inte bär på den man försöker resa upp...

Jag stack när de andra tog över å ringde till boendet...

Borde va nöjd med min insats, eller i allafall försök till sådan, men jag kände mej snarare uppläxad av "experterna". :(


När jag kom hem hade huvudvärken kickat in med full styrka, å den häger fortfarande kvar.

Prov i morron med å det känns inte så säkert som det brukar. :(


Ska snart byta om, tränas ska det! Hoppas kroppen vill i dag, annars blir jag ännu mer nere...


Over and out...

Av Lisa - 2 februari 2009 06:33

Det var faktiskt inga som helst problem att ge mej ut i mörkret. :)

Rundan blev bara tjugo minuter dock, ville inte titta på klockan med risken att känna mej stressad så det blev lite fel där. :) Men i morron lägger jag till lite så ska det nog bli bra. :D

Jag trodde jag skulle frysa, men nix-pix det gick fint med det också.

Den enda nackdelen var att jag sover så jäkla dåligt när jag har ställt klockan, å då framför allt om jag har något speciellt planerat som i dag. Det är liksom inte att gå upp som är det jobbiga utan att man har en tid som dunkar i huvudet...

Har haft svårt att somna om när Viggo har varit vaken. :S

Att han alltid ska va det med då?! VARFÖR?!


Jag ska köra till skolan i dag, vilken lättnad. :) Martin å Viggo ska få besök så de behövde inte bilen. Yeeeej! :P


Har en timme på mej nu innan det är dags att ge sej av. Har dock en känsla av att det blir stressigt på slutet, as always. :)

Lite egentid nu, sen ska här göra kycklingsallad. :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards