Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Lisa - 3 februari 2009 21:45

Stina extraknäcker som hotell-lärare på Vägga.

Ser ni det galna i det hela?

Min LILLAsyster jobbar på skolan där jag är elev.. 


Jag har varit på Perenna i dag, fick ett mycket varmt mottagande så nu vill jag va där igen. Är jag velig eller vad? Jotack...

Jag framförde önskemål om 100% hela sommaren så det hoppas vi på... 


Nu ska jag sova, ska ta lite sovmorron i morron. Men bara lite, det får nog bli buss-skrället nämligen...


Av Lisa - 3 februari 2009 19:33

Så ja, då sover Viggo å Martin är ute å motionerar. :)

Jag ska snart koka mej en kopp te å dra mej tillbaka i soffan å fnissa till Vad blir det för mat.

Jag hade fel innan, det är denna jag har... :)

Säsong två, första är slut överallt.


Har varit å hämtat H&M-paketet, men det var bara de tradig grejerna som var med denna gången, i allafall till mej. Två bas-linnen å sen kjolen.

Den sistnämda tog jag nog i storlek 40, men jag är lite o säker på den. Den var skön som tusan, men man ser ju inte precis smal ut i den, fast det är klart. Den döljer rätt bra så... Ska nog behålla den i allafall å ha i sommar.

Sen var det Viggos kläder som kom, men det är ju för stort ännu. Martins t-shirts var fina. Å till stina var det ett ynka linne. M.a.o en massa som var restat... :S Trist, jag är i akut behov av nått jag kan ha på mej...

Skulle lätt kunna rensa ut så gott som allt ur mina gadrober, för jag känner mej som ett fetto i klabbet alltså. :( Sad but true...


Nej, vattenkokare på leksaker bort från golvet, sen soffan! 


Ciao!



Av Lisa - 3 februari 2009 19:23

Jag har blivit utmanad av både Frida och Josefine att visa den sjätte bilden ur den sjätte mappen bland mina bilder å berätta vad den föreställer.

Då jag redan har gjort det en gång tidigare valde jag i mappen som innehåller äldre bilder som vi fört över från den gamla datorn.

Det blev denna--------------->

 

En bild på mellanrummet som vi tog när vi var å tittade på huset strax efter vi vunnit budgivingen, i december 2007. :D


Å då måste jag ju visa en bild på hur rummet ser ut nu också, så ni fattar vilket rum det är. :D

 

Lite skillnad?


Jag utmanar alla som är sugna å som inte gjort denna utmaningen innan... :D



Av Lisa - 3 februari 2009 14:44

Var klar med provet vid kvart över nio.

Tror det gick bra, men kom nyss på att jag glömde skriva med stress när jag räknade upp riskfaktorer till Hjärtkärlsjukdomar, men men...


Tanken var att jag skulle sätta mej i datorsalen å skriva lite på mina diverse arbeten men icke! Det var flera datorer som inte funkade å resten var upptagna. :( Jag hoppas verkligen att alla ockupanter gjorde vettiga grejer å inte bara surfade runt!

Jag pallade verkligen inte sitta å vänta på en dator så jag sprang lite ärenden. Först i skolan, skulle skriva ut ett samlat betygs dokument att bifoga till min jobbansökan, men det var lättare sagt än gjort. För det första saknades det betyg i en kurs(social psykiatrin..) å sen fanns det ingen rektor som kude skriva under betyget..

Letade upp min mentor som fixade till det hela.


Sen rännde jag vidare upp på stan å handlade present till pappan min å lite på Apoteket. Sen åt jag lunch med systern min på Christins, Stina blev överlycklig när det var kålpudding som dagens. :D

Efter maten var vi inne en runda på Lindex eftersom Stina hade sett i nått modereportage nånstans att de hade en ny overall(eller bodysuit om ni så önskar kalla det det. :D) som hon var sugen på(ja, hon är en av de frå männsikor jag känner som skulle klä i en sån tajt sak.. :))

Vi hittade den inte så Stina frågade personalen, som inte visste att den skulle komma in ens. Men Stina insisterade såklart så expediten kollade leveransbroschyren, hon kunde inte se den där heller. Men tji fick hon för det kunde Bill. :)


Nu ska jag alltså ge mej i kast med min Mind-map om prostacancer, här hemma i stället för i skolan. Ska ju dit tidigare i morron förvisso så jag kan ju spara lite tills dess. :) 

Martin hämte nämligen nyss posten, å den här kom till mej. :D ------->

Så jag är lite frestad att slänga på den nu i stället. :)

Har även fått sms-avisering från H&M. :D Sånt gillar vi!

Nu vaknade Viggo, det var det pluggandet det, kelar hundra gånger hellre...

Av Lisa - 3 februari 2009 06:41

Den här morronen börjar sämre än gårdagen, kan det va ett gott tecken för resten av dagen? Att det inte blir värre liksom?

Det började med ett riktigt avhugg. Sa till mannen att jag skulle  gå upp så han fick ta Viggo som låg å bökade, fick till svar att han hade minsann haft honom hela natten..?! :S

Upp gick jag i allafall, å gav mej ut på min runda, som jag försökte göra längre i dag. Men nix, den nya streckan gjorde varken till eller från så på torsdag får jag lägga till ännu mer. I morron tar jag lite sov morron så då blir det ingen promenad.

När jag sen skulle hälla upp kaffe hade filtret vikt sej så det var bara blask. Fick vackert ladda om å göra nytt. Som sagt, värre borde det inte bil väl?


Jag har för övrigt tiggt till mej skjuts till skolan av pappa. :) <3 Så det blir bara buss hem i dag. Ska gå på stan när jag slutat, det är ju nån som fyller år på lördag så. :P

Ska även hämta ansökan till semester-vik, men först: skola å prov...

Wisch me luck...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards