Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Lisa - 5 februari 2009 19:22

Jo, jag lver, nätt å jämt fy å tvi vad trött jag är. Känner mej nästan febrig, huvudvärken dunkar å allt går i slow motion.

Men jag har klart dagen, inga mer måsten i kväll. Mer än att hålla mej vaken till nio, så vi kan njuta lite av Per Morberg. Ska snart lägga mej i soffan å kolla lite på dvd:n, halva nöje med programmet är att titta på Pers kök å alla ägor. Hade önskat han kunde visa upp hela huset nån gång bara.


Vi handlade innan, på två ställen bara för att vi ska ha pizza i morron. Men det verkar tyvärr som att Hemköp med tänker dissa pepperonikorv. :S Den brukar finnas på Maxi så Martins mamma körde inom när hon hade vägarna förbi(tack, tack!), men det var en annan sort än den vi brukar ha... PLEASE kom tillbaka! :D


I övrigt börjar jag bli riktigt lack på alla tips om att jag ska sova på soffan på nätterna.

AV flera olika orsaker ser jag faktiskt inte det som alternativ.

För det första kommer jag frya i hjäl, det är för kallt i källaren för att det ska bli praktiskt möjligt att ligga där.

Det är heller inte aktuellt med nått annat rum, det är helt enkel för lyhört, jag sover så lätt så jag hade vaknat ändå.

Sen tror jag faktiskt jag sover bättre i min egen säng, med min familj.

Å som sista åsikt om det hela så kan det kanske tyckas att det är Martin som ska ta hand om Viggo på nätterna(vilket han gör) bara för att han är hemma å pappaledig, men som jag ser det är det minst lika jobbigt för honom att va trött, om inte lite värre.

Jag kan gå till skolan å bara tänka på mej själv, vill jag inte le på hela dagen eller prata behöver jag inte det.

Men han är hemma, många dagar utan att träffa nån annan än Viggo, å han måste hålla humöret uppe hela tiden. Det är jobbigare om ni frågar mej. När jag var hemma för många dagar höll jag på att bli galen, Martin har inte samma möjlighet, inga pappa-lediga kompisar så långt ögat når...

 

Ja, jag fattar att vi måste få sova, å det inte är nått fel i det, MEN vi gör det här på vårt sätt, ok? :D

 

Nog om det! :D


I morron ska jag till Samariten med Viggo, ska kolla om han har öroninlammation, kanske en long-shot, men det är lika bra så kan vistryka det från listan till orsaker...


Nu kallar soffan, känner mej aningens lat som bara kollar på tv hela kvällarna, men så är det just nu. :D


Puss!


Av Lisa - 5 februari 2009 06:56

Jag brukar aldrig ha några större problem att gå upp om mornarna, å jag är inte speciellt morron-sur heller,men i dag var det illa. Jag ställde om klockan!

Det innebar att det inte blev nån promenad men tyvärr ingen extra sömn, för det var nån lite herre som inte ville sova. :S

Visst natten var bättre än gådagen, har nog fått hela två timmar i streck plus några kvartar här å var... Men jag behöver mer...

Jag gick å la mej i går kväll, men jag somnade kanske femi i elva, å elva vakande Viggo å var riktigt arg. Då var jag lite knäckt kan jag säga, sur så om ett bi både Viggo å Martin, å att Viggo sen inte ville ta alvedonen gjorde inte det hela bättre. :(

Ja, ja,vad gör man...?

Allt å inget känns det som. Tur att det är sista skoladagen för veckan i dag. Jag tänker banne mej sova när jag kommer hem i dag(snälla...?)


Har såklart dåligt samvete att jag inte har gått, eftersom jag ändå var vaken kunde jag ju lika gärna masat mej ut. Men det regnar så jag hade säkert bangat ändå..


Konstigt nog så känner jag mej inte så bitter som jag låter. Eftersom jag har "fredag" i dag gör det nog sitt för humöret. Å sen vet jag att min aunderbara fina pojkar liggerdär inne å sover(?) nu. <3


Ha en fin dag allihopa! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards