Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Lisa - 8 februari 2009 21:50

Upptäckte precis att de ända jeans som jag inte för tjock för inte blivi tvättade. :S Shit, fuck,shit, var den första reaktionen, eftersom jag är liiite trött på att huttra omkring i leggings...

Men nu är de i maskinen å min älskade Martin ska hänga upp dem när den är klar. :)


Annars har helgen varit en fin fin avslutning på en ganska crappig vecka...

Viggo har sovit tills nu så det verkar gå åt rätt håll. 

Å lite andra lättande nyheter har kommit fram. :)

Sen trevligt umgänge å god mat på det! :D


Kommande vecka ska träningen ökas på. Min pilates-boll är fylld med luft å stavarna ska få följa med på min morron-promenad. :)

Nu j*vlar!!!


Nu skja jag lägga fram det sista till morrondagen, sen ska här sovas!


Puss!

Av Lisa - 8 februari 2009 21:50

Upptäckte precis att de ända jeans som jag inte för tjock för inte blivi tvättade. :S Shit, fuck,shit, var den första reaktionen, eftersom jag är liiite trött på att huttra omkring i leggings...

Men nu är de i maskinen å min älskade Martin ska hänga upp dem när den är klar. :)


Annars har helgen varit en fin fin avslutning på en ganska crappig vecka...

Viggo har sovit tills nu så det verkar gå åt rätt håll. 

Å lite andra lättande nyheter har kommit fram. :)

Sen trevligt umgänge å god mat på det! :D


Kommande vecka ska träningen ökas på. Min pilates-boll är fylld med luft å stavarna ska få följa med på min morron-promenad. :)

Nu j*vlar!!!


Nu skja jag lägga fram det sista till morrondagen, sen ska här sovas!


Puss!

Av Lisa - 8 februari 2009 21:37

Återigen är det Gustav som stor i centrum för roligheterna, men denna story utspelar sej i realtid. :)

Efter maten i går kväll var det dags för Gurri att snaggas.

Väl valt tillfälle som alltid, å Martin skulle efter både ett å två glas rödvin agera frisör.

Det gick bra. Till en början i allafall, sen fick apparaten nog å la av. Paniken lös i ögon på min kära bror, medan Martin stod med en sax åförsökte får bort det värsta. Hela projektet ägde rum i hallen uppe. Jag var upp å tittade till dem precis när detta hände. När jag gick sa jag till Gustav att ropa om de behövde hjälp. Han ger i från sej ett ynkligt hjälp redan då, men Martin var övertygad att krisen skulle kunna lösas.

Alla tyckte såklart det var skitroligt, utom Gurri, vars fest klädsel hade bytts ut mot badshorts å mössa  lagom till kaffet. :)

Senare gick maskinen i gång, tack å lov. :D


Annars åt vi som vanligt en massa. Viggo serverades potatis å frikadeller, men den lilla rackaren lät sej även väl smaka på både Västerbottenpaj, köttbullar och potatisgratäng från min tallrik. Å såklart, sitt livs första semla!


En liten bild på födelsedagsabarnet i egen hög person.

Presentöppningen(när den väl ägde rum) var nog den lägsta episoden han satt ner på hela kvällen. :) Han har lite myror därbak far min, minst sagt! :)

Han blev glad för sin nya träningsväska, shorts å en ljusramp från Inreda. :)


Tack för en toppen kväll, min älskade familj! <3





Av Lisa - 8 februari 2009 19:59

Vi satt å lyssnade på gamla inspelningar från när vi var små på kasettband.

Vi började med mitt.

Jag säger mjau å redogör för alla släktingars namn och sånt vanligt. Stina fortsätter i samma stil, säger vad hon heter å sånt gulligt.

Till sist sätter vi på Gustavs band som måste va inspelat när han är runt fyra(vi andra var runt året vid våra inspelningar).

I vilket fall som helst består detta abnd inte av några djurimitationer eller namn utan han sjunger. Å inte vilken sång som helt utan Magnus Ugglas Victoria.

Bara det är ju komiskt i sej. men att han vid första försöket sjunger: Ingen kan suga som min lilla FLUGA på klubbor å karamell...!

För att vid andra försöket betona R:et i frrrrruga.


Aliihopa skrattade så vi grät, jisses vilken sötnos. :)

Inte konsigt att han är ganska  hämingslös nodays min lillebror, när han sjöng sånna texter vi fyra års ålder, ivrigt påhejad av mamma. :)

Av Lisa - 8 februari 2009 14:01

Nu var man mätt å go igen. :)

Maten var lika god i dag å det räckte verkligen till en andra omgång för nästan liksa många. :)

En timmes promenad si skogen har vi med hunnit med. :) 

 

Underbart att bo såhär å ha naturen så nära. :)

Nu ska vi dusch av oss sen bli det nästa anhalt, Brinkamåla! 

Off we go...

Av Lisa - 8 februari 2009 10:26

Herre j*vlar vad vi skrattade igår! Riktigt lyckad kväll! :)

Har tyvärr inte tid att berätta nu. :)

Ska ut på promenad å sen inom P å M för att hjälpa dem äta upp resterna från gårdagen. :)

Återkommer! :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards