Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Lisa - 15 februari 2009 21:04

Hade verkligen sett fram emot mitt nya favvis-program Jamie Olivers Matrevolution i kväll. Förra veckan grät jag till å med en skvätt å även dagens avsnitt började lovande med att framkallade tårar hos mej.

Men efter första reklamen lägger parabolen av, å bilden kommer tillbaka lagom till nio å då programmet var slut. :(

Annars kan jag varmt rekommendra det programmet till alla mat-och männiko-lovers därute. 

Det går ut på att Jamie lär människor som aldrig satt sin fot i köket att laga riktig mat. Ånär de lärt sej ska de lära recepten vidare till andra för att på så sätt lära hela staden Rotherham att laga mat. Det funkar inte riktigt som han tänkte dock, men konceptet är underbart å det är så grymt härligt att se hur hans elever växer flera decimeter när de inser att det faktiskt klarar laga mat. :)

20.00 på femman, varje söndag! :)

 

 


Nu börjar jag känna av nattens bravader å tröttheten hägrar, det blir snart bädden för min del. Hoppas, hoppas, hoppasjag får ett par timmar i allafall. :)



Gonatt!

 

Av Lisa - 15 februari 2009 18:59

Kvart över sju ska jag infinna mej på min praktikplats, Distriktsköterskemottagningen i stan. Är faktiskt inte speciellt nervös, utan det ska mest bli roligt. Jag har ju hela fyra veckor på mej att visa vad jag går för så det känns som att det finns tid att anpassa sej å komma in i det hela. Stor skillnad från sist jag hade apu, tre dagar sen bedömning... :D

Hoppas dock på lika bra betyg härifrån sen när jag är klar så jag tänker go all in redan från start.


Annars så har jag städat, tvätta å rensat både min å Viggos gardrober på för små kläder(eller ja Viggo har en byrå till sina).

Vi ska äta köpe-pizza, Gustav har joinat så det är mys för hela slanten. Även kära systern har varit här. :) Alltid trevligt!

Eller ja?!! En bild säger mer än tusen ord...?! :D

 


Funderar på hur jag ska göra med morron-promenixen i morron, är det värt det att gå upp kvart över fem...? Vi var ute å gick innan i dag å vägarna var inga höjdare på sina ställen tyvärr... Vi får se hur jag gör, kanske masar mej upp å kollar termometern i allafall. Är det under sju minus skippar jag det, det är väl en rimlig deal? :P

De verkar har gjort resultat dock, vågen visade ett kilo minus. :D Ska raffsa fram måttbandet med å kolla. :)


Nu ska jag duka! :)


Heeeeej!




Av Lisa - 15 februari 2009 15:10

Ser percis att jag har lyckats föra över 200 kronor i stället för 2000 från sparkontot inna vi åkte till Ikea i fredags. Vilken jäkla tur att vi handlade på Ikea-kortet, kunde blivit lite smått pinsamt på Maxi om jag länsat mitt konto i Älmhult. :)


Av Lisa - 15 februari 2009 10:28

Jo det är sant, hemma-söndagar slår det mesta. :)

Att bara lulla omkring utan bh i pyjamasbyxor å plocka å fixa med allt å inget. :)

Har redan hunnit med en massa vettigt, steg upp vid åtta allihopa.

Å nog fick vi fem timmars sömn, men inte i streck precis, utan allt som allt.

Viggo var helt galen mellan ett å fem ungefär. Sen fick han alvedon å sov hela två å en halv timme i streck. :)

Men vi lever, är ganska vana vid detta nu så fem timmar är ändå helt okej med våra mått mätt. :)


Nu ska jag fortsätta med mitt plock! Ha en fin dag allihopa!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards