Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Lisa - 16 februari 2009 20:03

Har fått ett beslut från csn, att mina resultat inte är tillräckliga å att min ansökan om lån fram till sommaren därför inte är giltig?!

Say what...?!

Mailade min underbara mentor i hopp om hjälp att förstå det hela, å vad händer? Jo, skolan server nekar mail från hotmail!!!

Min mail via skolan har aldrig funkat så jag kan inte använda den.

Så länge fick man va på topp.

Det verkar som jag får försöka ringa henne i morron i stället för detta kan inte stämma....!





Ååååååå vad jag längtar efter mina Me&I-byxor, jag planerar redan nu att bosätta mej i dom. :P


Brrrr vad jag fryser... Hoppas jag inte håller på att bli sjuk nu med. Det vägrar jag. :P



Av Lisa - 16 februari 2009 19:48

Fyller Viggo 1 år! Var tog det året vägen?!

 

Av Lisa - 16 februari 2009 19:35

I dag verkar det vara  den stora  idag-slutar-vi-blogga-dagen.

Där för tänkte jag meddela att jag tänker ABSOLUT INTE sluta blogga! :)

Så nu vet ni det! :P



Å för att vara lite extra spydig kan jag även berätta att jag känner mej sådär otäckt präktigt lycklig i dag med. :) Det känns verkligen som att alla tråkigheter är bortblåsta å att vinden har vänt å vårt håll i stället. :)


Vi har precis ätit paj, middagen blev senarelagd med orsak av mitt besök hos tandhygienisten. :) Ett besök jag är mer än nöjd med, mina tänder var så fina så. :)

Jag fryser fortfarande!!! :S Vet inte riktigt vad jag ska ta mej för så värmen kommer tillbaka. En kopp te är nästa försök... :)


I morron är jag ledig. Börjar med mjukstart på Apu:n alltså.

Skönt så man hinner bearbeta det hela. Jag gissar att jag efter dessa fyra veckor kommer va en hejare på att ge insulin och på att mina obefintliga sårvårdskunskaper har bättrats på avsevärt. :)

Jag är taggad å har bestämt mej för att våga prova allt jag erbjuds, så länge jag inte är dumdristig å riskerar någon annan vill säga...


Nu blir det dubbla filtar framför tv:n, har en känsla av att till å med jag skulle kunna däcka där nere i kväll. Det brukar annars va Martins avdelning. :)


Av Lisa - 16 februari 2009 15:04

Första dagen gick fin, fint.

Har förvisso mest bara stått jämte å glott, men en dosett har jag delat å ett stick i fingret kan jag lägga till dagens meritlista. :)

Min handledare är toppen so far, å det ska nog bli roligt det här, när man får kläm på det. :)

Har dock fusit som bara den hela dagen, vi har ju mest kört omkring å varit ute mycket så jag hann aldrig få upp nån värme. Fryser fortfarande till å med...

Jag jobbar inga kvällar å klarar mej även undan från helger. Jobbar kvart över sju till halv fem nästan alla dagar. Det är jag INTE van vid precis. :S Det kommer nog bli tufft i början, speciellt om Viggo inte vill sova. Men vad gör man? Vardagen kallar...


När jag hade slutat körde vi in till stan igen. Morfar köpte skor till Viggo, skit-tuffa gröna.:)

Jag fick äben min alla hjärtans dags-present av Martin, en svart diskmedelspump. :) Tyvärr var tvålpumparna slut i svart, men det skulle komma in nya.:)


Hade hoppats att jag skulle slippa gå ut mer i dag, med tanke på att jag fryser. Men icke, jag ska til folktandvården vid halv fem...?!

Jag hade fått kallelse till i morse klockan åtta, skulle avbokat den tiden, men glömde det sen. Ganska tur att de hade gett mej fel tid för i dag fick jag sms-påminnelse om den nya tiden, allts 16.30 :)


Annars blir det en lugn kväl, hoppas på att jag har diciplin nog att köra ett bollpass. :)


Heeej!




Av Lisa - 16 februari 2009 06:18

Godmorron!

Är fortfarande inte speciellt nervös. Konstigt..?

Jag bangade promenaden, vilket känns ganska korkat just nu eftersom jag ädå har varit vaken sen fem. Men, men i kväll får det bli ett balansboll eller Pilatespass hemma i allafall. Det är ingen träning måndag-tisdag för det är lov å gympasalarna ska städas. :S


Slutar vid ett-tiden å då ska jag hem å hämta boysen. Sen ska vi köpa skor till Viggo. Han ska få det i födelsedagspresent av M å P. :)

Känns lite dumt att ligga å köra fram å tillbaka. Men jag vill inte åka buss första dagen å riskera att bli försenad.


Over and out!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards