Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Lisa - 17 februari 2009 21:34

Sängen kallar, å jag längtar dit.

Kommer säkert sova som en kratta men hoppas kan man ju alltid. Jag hatar verkligen att ställa klocka på morronen, det är en av de orsakerna som bidrar till att jag gillar att jobba inom vården. Jag föredrar att varva lediga dagar med kvällar å helger, å kanske även natt.

Det är inte att stiga pp i sej som jag avskyr utan att vetskapen om att det snart piper å jag ska snabba mej upp som gör att jag sover så jäkla illa.

Men, men några månader till, sen ska jag jobba som vanligt. :P


Har varit en bra dag annars, Martin har bakat Tigerkaka å jag dinkel-frallor. Wok utan wokpanna i till middag å umgänge med the family, eller  i allafall mina alldeles egna å sen Stina. :)


Har dock känt mej konstig i dag med, har inte frusit som i går, men jag är onaturligt trött å konstigt varm i stället... Vägrar ta febern för jag tänker inte va hemma!


När Viggo somnat testade jag Pilates på dvd, köpte mej en skiva på Coop. :P

Lite kompicerat med alla andningsmoment, men det kan funka helt klart. :)

Värt ett seriöst försök är det i allafall. :P


I morron blir det en lång dag. Jobbar till halv fem, sen skajag hem till Bill å vidare på träning klockan sex. Tyckte inte det var nån mening att åka hem i mellan. Det innebär tyvärr att jag inte kommer träffa min familj alls. Viggo sover när jag kommer hem å Martin ska träna...

Men, det är ända chansen till träning denna vecka så jag känner att det får gå. Det ärmedel/station, har aldrig provet det innan så det ska bli spännande...


Nej, nu ska jag lägga fram kläder å så till morrondagen. Tjockaste polon blir det för i morron vägrar jag frysa! :)




Av Lisa - 17 februari 2009 10:03

I dag är jag ledig.

Steg upp med Viggo vid halv sju i morse, men det gjorde absolut ingenting, för hör å häpna ungen sov mellan elva å sex, non-stop. :D

Vi hade lek å mys stund bara han å jag. :) Provade de nya skorna bla. Synd bara att det ska va så sabla krångligt att få på dom. :)

 

Martin fick ligga kvar för en gång skull, men vid åtta smet Viggo in å väckte honom. :P


Nu sover Viggo å när han har vaknat ska vi hämta upp Bill sen handla.

Ska mest köpa bakgrejer, som vanligt. :)

Blir dinkelfrallor i dag å rosenbröd plus tårta i helgen. Ska ha kalas på söndag för det var visst nån som fyllde år. :)

Maten är också bestämd å klar, skönt det. Kan dock bli en aningens stress lördag-söndag innan allt är klart eftersom jag "jobbar" så mycket i veckan, men, men så har ju alla andra det så. :)



Dagens andra yiiihoo(förrutom nattsömnen) är MINUS 2 cm runt midjan. :)

Här gläds vi åt det lilla. :P 


Lite smink å sånt sen är jag redy. :)





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards