Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Lisa - 22 februari 2009 19:52

Fick precis en fin kommentar. :)

Tack Liz, det behövde jag verkligen.

Har inte gått ner mer än ett par kilon ännu...

Härligt att det syns  i allafall. :P

TACK! <3


Av Lisa - 22 februari 2009 19:19

Det var det.

Ett mycket lyckat ett-års-kalas är över!

Viggo tackar för alla fina presenter.



Är inte så farligt trött, men har fått en dunkande huvudvärk i stället...

Antagligen beror den på att det blir så sjukt varmt här när man är så många.

Maten var lyckad, å gick åt. :)

Min mormor å morfar kom också, tillslut. De hade kört omkring å letat så det var en kvart försenade. :) <3

Nu ska jag ner i soffan å svalka mej, det blir Jamie Oliver, sen sooooova. :)

Av Lisa - 22 februari 2009 11:46

Nu kommer den där förbjudna tröttheten smygande. :S

Jag har verkligen inte tid, eller lust att va trött resten av dagen.

Därför tänker jag in i det längsta ignorera skiten! Å jag ska banne mej lyckas!


Födelsedagsbarnet är hos mina föräldrar i dag igen.

Jag har lite dåligt samvete för det, men han har det hundra gånger roligare där i dag. Eftersom vi är för trötta, stressade å upptagna för att ge honom den uppmärkshamhet han förtjänar. Stina är där också så han har många som kan kela å bära på honom i fall han blir ännu dassigare. <3


Jag håller på med en andra omgång chokladkräm till tårtan. När den har svalnat är det dags för dagens andra kritiska moment: dela tårtbottnen...


Snart åker datorn ner i källaren så sen blir det tyst här för ett tag...


Av Lisa - 22 februari 2009 09:36

Efter som den riktiga födelsedagen egentligen infinner sej i morron propsade jag från bröja på att vi skulle vänta med våra presenter till morrondagen.

Men jag kunde inte hålla mej utan Viggo har redan fått öppna en av våra presenter. :D 


 

 

Av Lisa - 22 februari 2009 09:18

 

...Förklädet är fortfarande på.

Potatisgratängen är i ugnen. 

Vaniljkrämen gick fint. :) Chokladkrämen är nästa tårtmoment.

Men först ska här strykas så vi har nått att ha på oss! :

Av Lisa - 22 februari 2009 07:35

I dag för ett år sen började det. Förlossningen alltså.

Det häftigaste jag nånsin gjort å det bästa som hänt mej! :D

Efter en hel natts arbete kom han, 6.13, den 23/2 vår älskade Viggo!


Tänka sej att det redan har gått ett helt år...?!


I dag ska han firas vår puttepojk.

Dagen till ära har han Man of the day gått i bilivt snorig å hållt sina kära föräldrar vakna så gott som hela natten. :S


Tio över sex var han dock pigg å glad, det var inte vi efter 4 timmar sömn, men vi gick upp ändå. :P

Klockan sju satte jag in tårtan i ugnen, så oddsen på att vi ska hinna bli klara med altt till kolckan två ser lovande ut. :)


Nu ska jag ge mej på det mest kritiska momentet under dagens matlagning/bak. Jag ska göra egen vaniljkräm... Wich me luck...!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards