Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Lisa - 25 februari 2009 20:48

Nu har jag duschat(intressant va? :P)

Är lite smått intresserad av den nya serien som börjar på fyran nu vid nio. Men fårgan är om jag tyar?

Kanske ska krypa ner redan nu i stället.

Klockan ringer fem över fem i morron, jag ska ut å gå nämligen.

Å helt slippa springa till bussen. :S

Jag fattar inte när jag blev en sån snigel på morronen?

Var det kanske när jag påbörjade vana att sätta på datorn å blogga inna jag beger mej?

Vet icke, det är helt nytt i allafall. Brukade va en sån som alltid var klar för tidigt.


Undrar hur vi ska få i hop våra mornar sen.

När dagis, skola å jobb drar i gång på allvar. Det blir jag som lämnar Viggo innan skolan (å hämtar honom med för den delen).

Tror nästan jag kommer få stiga upp först, för jag är den ända som ska duscha å äta... Kan ju desutom bli så att Martin beger sej redan sex så då måste jag va någorlunda i ordning om Viggo är på dåligt humör å ska klänga.

Mycket som snurrar i huvudet nu, om dagis å vardag.

Hoppas det ska bli så smärtfritt som möjligt å att vi kan få skonas från ni-kommer-ångra-att-ni-lämnade-honom-så-tidigt-pikar.

Det känns tungt nog som det är, finns det inget valk så finns det inte!


Tror jag har bestämt mej för sängen. Får se om Viggo joinar mej tidigt i dag. Han hostar ganska ofta nämligen.

I natt väntade han till klockan nästan var två innan han vaknade. Det var länge sen... :)  Sen sov han til halv sju så det var mycket sömn med hans mått mätt... Vågar man hoppas på en likadan natt? :P


Neeej, nu är det done med svammlandet fårn mej för i dag!

Gonatt!

Av Lisa - 25 februari 2009 20:15

Så då sitter man här igen.

Är fortfarande svettig å dan då jag inte har tyat masa mej in i duschen.

Är så satans lack på att dusch i badkaret så det finns inte. Men tack å lov är de första stegn mot ett nytt badrum i källaren taget. :)


Funderar fortfarande på det här med att byta server.

Kanske lika bra att stanna där jag är så slipper jag spara ner allt jag skrivit.

För jag vill såklart behålla allt, det är ju min dagbok det här. :)

Kan ni fatta att jag ångrar att jag inte valde Photoshop som indivduellt val på gymnasiet nu..? :S 

Kanske kan man lära sej...


Som ni kanske märkte blev det inte alls nått mer bloggande under dagen. Vi sov i stället, bägge två. :) Å sen var det bara lek å kel som hanns med. :D


Viggo är krasslig å dan. :( Så vi kunde inte leka med Hanna å Ahgnes. :( Synd när man väl är ledig å det passar, men vad gör man?


Träningen gick ok i dag, bräda är dock inte hälften så kul denna terminen tyvärr. 


Å i omklädningsrummet efteråt träffade jag Lotta från Perenna. Som frågade: fick du inte va hos oss ändå?

Say What?!

Vad vet hon som inte jag vet?Jag frågade inget utan sa bara att deadline för ansökan inte är passerat ännu så jag vet inget..

Tröttsamt det här med jobb, men bli ju tokigt.

Men just nu känner jag : Fuck it, jag är var som helst bara jag får jobba. Å det borde jag ju få med utbildning och flera års erfarenhet, tycker man i allafall...



I morron är det 7.15-16.30 som gäller å så även på fredag.

Lite väl länge om ni frågar mej, speciellt när man har ett barn som somna vid halv sju, inte mycket tid man får då...


Jaha ja, det här blev långt även fast jag inte hade lust.

Bjuder på en bild med så kanske bloggen ser lite roligare ut...


Liz----> ytterst märkligt att vi missade varann, vi yrade omkring på Coop både länge å väl. :) Å gick tillbaka flera gånger, eftersom jag hade glömt listan hemma. :P

Moosan---> Tack så mycket för erbjudandet. Ska fundera ut en bra bild att spejsa till lite. :D


Av Lisa - 25 februari 2009 10:09

Vad händer här på servern?

Mina publicerade inlägg försvinner...?

Suck, serverbytet ligger verkligen nära nu.

Men risken finns att jag inte får en såndär snygg-blogg ändå.

För de bästa bloggarna är photoshopare med, å det är inte jag. :S


Glömde inköpslistan hemma, men fick med mej det mesta ändå.

Plus tre böcker på bokrean, en Gi-kokbok, Läkarboken å en liten djurbok till Viggo. :)

Det fanns väldigt gott om barnböcker, men Viggo började gasta när jag la bort en jag tog upp så han fick faktiskt bara en i dag. :)

Kan ju inte börja ge honom allt han vill ha redan nu, då kommer det hela sluta mycket illa.


I dag ska jag göra nått lasange-aktigt med keso i. Frå se hur det slutar, har inte riktigt utformat klart receptet i huvudet ännu nämligen. :D

Men köttfärs, pastaplattor och keso är givna ingridienser... :P


Det var allt för nu, ska va hemma själva sen jag å Viggo så när han sover kommer jag nog med mer..- :D



Av Lisa - 25 februari 2009 08:00

Martin ska klippa sej vid nio.

Jag å Viggo ska va på Coop så länge, å shoppa en massa, massa mat. :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards