Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Lisa - 28 februari 2009 21:06

Det var nära att det inte alls blev nått bad i dag.

Viggo sov vägrade i förmiddags nämligen. :S 

Vi chansade på att han skulle sova i bilen å körde runt tolv.

Först var vi på Coop å köpte badblöjor till Viggo eftersom hans badbrallor var för små.

Viggo somnade gott redan innan vi lämnat Asarum å sov fram till vi parkerade vid badet. Vi körde en extra sväng i Olofström, för Stina tyckte inte det verkade rätt att köra enligt de första pilarna som visade på sport-och simhall...

:)

Väl på parkeringen frågade Stina mej om jag hade alla mina grejer, framförallt min plånbok. JAAA svarade jag.

Det visade sej att jag inte alls hade fått med mej plånkan in så Stina fick betala hela kalaset. Två vuxna, ett barn å ett par baby-badbyxor. :)


Första kvarten i bassängen var det ett kroniskt darr på Viggos underläpp å jag var nästan beredd att köra hem direkt. Men det vände när vi besökte barndelen av badet. :) Tyvärr kunde min icke-gående son inte ta sej fram där själv eftersom det var för djupt för att krypa, men vi ställde upp å kånkade honom dit han pekade. :)

Jag är riktigt nöjd med badhus-besöket, det var lagom med folk med. :)

Fast det var några pojkar som stimmade järnet precis jämte oss i varmbassängen. Stina röt till, å ungen röt tillbaka, men STina gav sej inte. <3

 

 


Vi stannade till halv tre. Men när vi kom ut kunde vi inte hitta Viggos mössa. Letade i genom väskan, två gånger. Fick bli insläppt bakvägen till omklädningsrummet men ingen mössa stod att finna.

I bilen letade jag igenomväskan igen, å sa till Stina, nej den är inte här, å inte i mina fickor heller. Då drog hon fram mössan ur sin jackficka!!! :P

Skönt att den kom till rätta i allafall. :) Å jag kände mej lite kaxig eftersom Stina hade mobbat mej för det här med plånboken(som låg i bilen) hur mycket som helst.

Å nu var ju hon precis lika flummig! :)


Vi körde inom Maxi å köpte gummistövlar till Viggo och Stina plus tröja till mej å mat till kvällen. :D

Gurri vann på Monopol, men jag var tätt efter. :)


Nu kollar vi på det där långtradiga musiktävlingsprogrammet...


Ska köra hem syskonen sen ska jag banne mej sooooova.

Det är inte varje kväll man är uppe till tolv å sen åker å badar dagen efter, är ganska trött...! :)


Gonatt!


Av Lisa - 28 februari 2009 17:52

Syskonen är här.

Vi har ätit tacos å myst. ;)

Det var skitmysigt att bada, lite flumm as always(berättar om det sen),

men jag å Stina kom i allafall fram till att vi skyller ALLT flumm som vi gör på arvet från mamma! :P


Bilder å riktig update kommer senare! (nu ska vi spela Monopol, det är sant :))

Av Lisa - 28 februari 2009 11:45

Olofström å Holjebadet blir! :)

Ska börja packa ut oss i bilen nu.

Återkommer!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards