Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Lisa - 1 mars 2009 21:14

Sista avsnittet i dag. Av Jamies matrevoltion alltså.

Jag rös å lipade nästan hela tiden. <3 


Så ja, då tar i alla fall jag natt.

Ska bara försöka mej på ett övertalnings försök så ja slipper lägga mej själv. :)


Lång dag i morron å jag lägtar redan efter min familj...


Av Lisa - 1 mars 2009 19:45

Tack å lov känner jag mej inte så sur nu längre.

Men den *piiiiiiiiiiiiiiiiip* huvudvärken jag hade när jag vaknade hänger i trots Treo, kaffe å mat. :S

Vid ett var det så illa att jag tog med mej Viggo ner i källaren å kröp ner i soffan. Viggo somnade medan jag slappande av å kollade på Per.

Innan dess var vi faktiskt ute i trädgården en stund. Ganska kallt å blåsigt å speciellt kyligt om händerna då en av mina vantar försvann i samband med mössletande på badet i går. :( SKit kul att jobba ute hela dagen i morron utan vantar, verkligen. :(

Viggo tyckte för en gång skull att det var skitkul att va ute. Men det kan bero på att han fick promenera omkring. Med mej som gång-redskap. Liiiite ont i ryggen hade jag efter fyrtiofem minuters vandring. Men vad gör man inte? :D


Viggo är för övrigt ganska omöjlig just nu. Han gör bara sånt han inte får, river bort blad på blommor, misshandlar Rex å kastar grejer. Å han blir dessutom AS-förbannad om man försöker hindra honom eller om han inte får som han vill.

Hur ska det här sluta? En ett åring med den attityden...?

Jag ska från å med nu inte vika en tum från det jag har sagt, ett nej är ett nej!

Jag vill inte ha en bortskämd unge som folk tittar snett på å som blir utan vänner...

 

Ovan på det matvägras det igen, nu värre än nånsin. Falukorv är det ända som funkar, å i bland inte ens det.Men falukorv till frukost, lunch å middag? Nej tack!

Han äter välling med, det sista jag ville!!! Gaaah! men det får han bara på natten(åå JA han äter fortfarande på nätterna!)

Han ratar till å me gröt, helt å hållet...

 

Han skriker dessutom som en tok så fort vi ska lägga honom, hur trött han än är.

 

Så ja, jag skulle utan att va mer gnällig än nån annan vilja påstå att vi har det ganska tufft just nu... :(


Visst han är förkyld med, men att bara göra tvärt emot vad vi säger kan vi nte precis skylla på det..

Men det finns vissa aningar om att öronen kan spöka igen. Hoppas INTE!


Tack å lov är han världens mysigaste i mellan oros momenten  med sitt underbara skratt å sover liiiite bättre. Annars hade vi nog gått in i väggen...



Det blev stek i mörrum. Smaskens! :)


Nu ska jag kolla på Jamie sen ska jag sova. En ny vecka väntar med allt vad det innebär...

 

Av Lisa - 1 mars 2009 10:22

Behöver jag säga att jag vill ha denna? ;)

 



(jag vet var för jag är så sur, PMS, vad annars..? :()

Av Lisa - 1 mars 2009 10:00

Usch den här dagen känns inte alls bra. :S

Vet inte varför men jag känner mej sur å lite olycklig.

Å shoppingsugen. Det är aldrig ett bra tecken.

Har ångerst för att jag inte har gjort annat än krängt en massa skit sen i torsdags. Å inte rört på mej ett skvatt ovanpå det! :(

Fuck vad jag hatar när jag känner mej såhär.

Alltid blir liksom jobbigt, å hur mycket tankekraft jag än har så vinner jag inte över olust känslorna i dag! :(

Ska ta en dusch å försöka sköja bort skiten nu!

Av Lisa - 1 mars 2009 09:36

Längtar jag i hjäl mej efter vår å värme.

Jag vill va i min trädgård å dona.

Visst kan man det nu med, men det är inget höjdar underlag för en pojke att krypa omkring i när det är kallt å blött i gräset. :S

Så snälla, våren kom nu!


Söndag i dag då, 1 mars med. Time goes on...

Har sovit helt okej i natt, men att starta dagen så tidigt som halv sex är ändå ingen höjdare.

Ska dona med lite tvätt å plocka nu på förmiddagen.

Martin ska i väg å sen ska vi till Mörrum å äta.


Känner mej inte riktigt färdig med helgen så det känns inte alls bra att det redan är söndag.


Bjuder på lite bilder på fredagens present skörd å sen en bild där jag själv är med, det händer ju inte jätteofta.Även den från i fredags...


Viggo fick en vattenpistol i form av en anka å en jacka å mössa från Name it! :)


 


Min(eller ja vår) present. äntligen nått att ha på hallbyrån som inte dör...

 


Så den sista...

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards