Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Bättre...

Av Lisa - 1 mars 2009 19:45

Tack å lov känner jag mej inte så sur nu längre.

Men den *piiiiiiiiiiiiiiiiip* huvudvärken jag hade när jag vaknade hänger i trots Treo, kaffe å mat. :S

Vid ett var det så illa att jag tog med mej Viggo ner i källaren å kröp ner i soffan. Viggo somnade medan jag slappande av å kollade på Per.

Innan dess var vi faktiskt ute i trädgården en stund. Ganska kallt å blåsigt å speciellt kyligt om händerna då en av mina vantar försvann i samband med mössletande på badet i går. :( SKit kul att jobba ute hela dagen i morron utan vantar, verkligen. :(

Viggo tyckte för en gång skull att det var skitkul att va ute. Men det kan bero på att han fick promenera omkring. Med mej som gång-redskap. Liiiite ont i ryggen hade jag efter fyrtiofem minuters vandring. Men vad gör man inte? :D


Viggo är för övrigt ganska omöjlig just nu. Han gör bara sånt han inte får, river bort blad på blommor, misshandlar Rex å kastar grejer. Å han blir dessutom AS-förbannad om man försöker hindra honom eller om han inte får som han vill.

Hur ska det här sluta? En ett åring med den attityden...?

Jag ska från å med nu inte vika en tum från det jag har sagt, ett nej är ett nej!

Jag vill inte ha en bortskämd unge som folk tittar snett på å som blir utan vänner...

 

Ovan på det matvägras det igen, nu värre än nånsin. Falukorv är det ända som funkar, å i bland inte ens det.Men falukorv till frukost, lunch å middag? Nej tack!

Han äter välling med, det sista jag ville!!! Gaaah! men det får han bara på natten(åå JA han äter fortfarande på nätterna!)

Han ratar till å me gröt, helt å hållet...

 

Han skriker dessutom som en tok så fort vi ska lägga honom, hur trött han än är.

 

Så ja, jag skulle utan att va mer gnällig än nån annan vilja påstå att vi har det ganska tufft just nu... :(


Visst han är förkyld med, men att bara göra tvärt emot vad vi säger kan vi nte precis skylla på det..

Men det finns vissa aningar om att öronen kan spöka igen. Hoppas INTE!


Tack å lov är han världens mysigaste i mellan oros momenten  med sitt underbara skratt å sover liiiite bättre. Annars hade vi nog gått in i väggen...



Det blev stek i mörrum. Smaskens! :)


Nu ska jag kolla på Jamie sen ska jag sova. En ny vecka väntar med allt vad det innebär...

 

 
 
Ingen bild

Frida

1 mars 2009 20:54

Era stackare. Moa var med sådan när hon var ett år & framåt, till och med fortfarande haha ;) Ni tar er igenom detta, tror jag iaf! Det är kämpigt ibland, men tycker du har bevisat mååååånga gånger att du är stark lisa :)

 
Ingen bild

Betty07

2 mars 2009 09:45

Hej! jag har fått höra att det är nu de börjar upptäcka att de är en egen individ och inte "ett" med oss... Till den upptäckten hör tydligen att testa gränserna gång på gång! Det är bara att stå på sig!=)

 
Ingen bild

Madde

2 mars 2009 14:22

Hoppas verkligen ni säger åt honom ordentligt när han ger sig på katten.

 
Ingen bild

Marina

2 mars 2009 14:26

låter precis som Hannas humör...det jag får höra hela tiden är att humöret har hon ärvt från mig(mamma) kul..NOT!
men det är GANSKA jobbigt när man är trött och de gör saker de vet att de inte får...suck! en pärs att gå igenom bara några tusen kvar..hehe..positivt! =)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards