Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Lisa - 5 mars 2009 22:09

Har avslutat kvällen med att lipa loss till På liv och död på ettan.

Det är riktigt bra faktiskt.


Ska lägga mej å frsöka få upp värmen nu, men först lite På-liv-å-död- propaganda , anmäl er till donationsregistret!


(om ni vill donera era organ vill säga,  på dontionskorten som finns på Apotek går även nej  att kryssa i så de som blir kvar inte behöver fatta ett beslut i frågan...)

Av Lisa - 5 mars 2009 20:22

Okej, redan nu känns humöret bättre.

Har plockat undan en massa skit, men är ser tyvärr fortfarande ut som f*n.

Det är värre än när Viggo var nyfödd å allt var kaos!

Vi måste skärpa till oss, det är en ska som är säker!


I morron ska jag passa på å städa så mycket jag hinner medan pojkarna är på dagis.

Sen ska vi på roadtrip. Till något så glamoröst som Rinkabyrör. :D

Det ligger tydligen på väg till Åhus nånstans. :P

Vi ska handla toastolar å annat badrumsmaterial.

Mysigt med en liten tur.

Det lutar även på lunch på MAX i Kristianstad å bara det är ju något att se fram emot. :D


Jag mår verkligen inte bra tyvärr, har känt mej dassig till å från i tre veckor nu. Önskar nästan att det kude bryta ut nån sjuka så man blev av med skiten sen.

Hade det inte varit Per i kväll hade jag krypit ner nu bums.


Jag hoppas verkligen mötet inte blir så drygt å att Martin kommer hem snart. Är lite nervös över vem det var som ringde på?

Om det hade varit en känning borde denna ringt eller stått kvar till jag hade öppnat, det syntes ju att vi var hemma ju... Konstigt...





Av Lisa - 5 mars 2009 19:53

Planen var:

-lite egentid med blogg, dusch å plock innan klockan åtta.

Istället slutade det med:

-en timmes nattning å bristande tålamod!


Martin är på möte, stack vid tjugo över sex. Tänkte kolla Unga mödrar å kela med Viggo innan han skulle lägga sej.

Tji fick jag(tji nummer ett kan vi kalla det) Viggo ville hellre klättra i trappan, så då fick jag ställa upp på det.


Vid sju började han bli trött så jag la honom glad å hågen å tänkte att det skulle gå smidigt i kväll.

Men icke, nu var det dags för tji nummer två, Viggo lekte först en kvart genom att kasta nappen över hela sitt rum innan det ens fanns en tillstymmelse till sömn.

Eftersom jag varit illamående å yr sen i morse var jag inte precis sugen på att hänga över spjälsängen nån lägre stund, men tji nummer tre vill annat.

När Viggo började blunda efter 25 minuter, då kom Rex å jamade å Viggo blev hux flux klarvaken å vill leka igen.

Samma visa igen brotta ner Viggo å han upp.

Tillslut pallade jag inte mer så jag gick ut ur rummet för att försöka mota bort illamående med ramlösa.

Tji nummer fyra innebar höga skrik å kämpande med att lugna ner Viggo.

När ögonen hade slutits denna gången RINGDE det på dörren!

Jag var så uppe i allt att jag inte hann öppna för jag försökte stoppa Viggo från att vakna helt igen så jag vet fortfarande inte vem f*n det var.

Får anta att det inte var nån som känner oss för då är man väl inte så urbota dum att man ringer på klockan kvällstid?!


Så nu är jag alltså sur som en citron, mest för att jag inte klarade hålla tålamodet i chack utan höll på att bli galen. SUCK!


Det blir alltså inget du blir vad du äter för mej i kväll, men det är väl så det är? :) Det blir aldrig som man tänkt sej...

Av Lisa - 5 mars 2009 14:13

148 besökare här i går! :PDet är helt klart nytt rekord, har aldrig haft över 140 i allafall. :) Tack för det!

Av Lisa - 5 mars 2009 06:26

Trött är jag, as always.

Å praktik i alla ära, men jag längtar nästan till skolan nu.

Där man inte behöver va på topp å hålla sej framme hela tiden.

Jag är helt slut nät jag kommer hem p.g.a att hjärnan ständigt går på högvarv å för att jag hela tiden måste övertyga mej själv att jag kan å inte ska fega ur vid diverse projekt.

Jag känner sånhär motvilja varje morron nu tycker jag.

Men jag vet tack å lov att så fort jag är i gång så jobbar jag på å jag gillar det verkligen.

Vi får helt enkelt skylla på tröttheten å att jag känner mej lat...


Borsta tänder nu, sen masa mej till bussen för att göra veckan sista dag!


Bettan hade skrivt å fint om sina katter å deras personlighet, jag hinner inte det så det blir bara en bild på vårt vild-djur. :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards