Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Lisa - 9 mars 2009 21:56

Fem minuter efter det jag hade åkte började Viggo gråta.

Att ge honom nappen(som instruerat) hjälpte inte för fem öre.

Min kära bror fick verkligen offra sej, å när Martin kom hem hade han provat allt från blöja till att lägga sej med honom i vår säng.

Men icke, en aningens desperat barnvakt som pep fram ett hjälp mötte Martin i dörren, med en täppt å skrikade Viggo på armen...

Är det inte typiskt da? Stackars Gurri, å tack för hjälpen! :P



Träningen gick faktiskt över förväntan, men jag förbannar min egen fåfänga att jag inte tränar i linne. Stor t-shirt är nämligen inte ett speciellt optimalt träningsplagg har jag märkt. :S


Nu tar vi natt här, å håller tummarna för att jag inte ska börja tänka en massa när jag lagt mej!

Gonatt!


181 läsare i går, det blir bara bättre. :P

Av Lisa - 9 mars 2009 19:14

Har varit ombytt i drygt en timme redan, men laddad är jag faktiskt inte i dag. :S

Det brukar annars va jag som står för pep-talken i bilen in till stan när m å p tjatar om hur skön soffan är... :D


Suck vad ledsen jag är att jag har den där s*tans kroppstypen som måste kämpas hårdare med än andra.

Att jag var tvungen att inte klara lägga band på mej å gick upp 23 kilo när jag var gravid? Hur fan lyckas man? Lathet kallas det, hela skiten! :(

Fem av kilona sitter kvar som fastnitade på under kroppen(dvs. lår rumpa å höfter. :()

Å resterande fem som fortfarande är kvar är fördelat på magen(eller ja, kärlekshandtagen kanske har mest) å ansiktet..

FUCK säger jag.

Inget händer trots att jag jobbar så hårt för det... :(


Snart kör jag Gi-fas 1, det får bli att laga dubbla middagar ett tag fram över, finns ingen återvändo känns det som...


I kväll ska jag som sagt ge järnet i allafall mentalt, känner mej fortfarande inte hundra, men jag ignorerar det så långt det går...



Av Lisa - 9 mars 2009 14:33

Yes box, det blev sluta tidigt. :)

Har haft en lugn dag, lite blodtryckmätningar å morronrundan, sen slutade jag som sagt. :)


Håller på att baka godismuffins till min älskade man som dagen till ära har fått mycket bra nyheter. :D


Jag ska träna i kväll är tanken, Martin ska på möte men Gurri kommer å är Viggo-passare i glappet mellan. :) <3 Lillebror!


Måndag är en ganska crappig blogg-dag för min del, har inte tid så värst ofta. :) 


Annars är jag i dag evigt tacksam att Anna visste när Leilas magasin skulle börja säljas.

Jag letade nämligen internet runt efter ett realise-datum i går. :)

Men nu vet jag som sagt, en prenumeration? Ja tack! :D


 

Å Moosan, jag hae visst fel, mindre inte större plattor var det vi skulle ha i badrummet;)

Av Lisa - 9 mars 2009 06:12

Klockan är tio över sex å det har börjat ljusna här. :)

Härliga tider väntar å det känns toppen.



Så fort jag hade lagt huvudet på kudden i går kväll började det klia i datorfingrarna å inlägg efter inlägg formades i huvudet. Tillslut fick jag säga till mej själv på skrapen att det inte är normalt att reagera så. :)

Det hjälpte så jag somnade runt tio redan. :)

Viggo har gnäll en del, men jag tror faktiskt inte att han har ätit i natt..?

Nu nät klockan ringde låg han på min arm, inte så kul att lämna dem i sängen å masa sej upp då precis.

Det är det aldrig...

Snart, för snart ska vi upp allihop om mornarna, då blir det andra bullar å troligtvis inget morron-bloggande heller. :D


Det kan bli så att jag slutar tidigare i dag, men det är inget som är säkert ännu. Efter fikat på förmiddagen ska jag troligtvis gå med en dsk. :P

Kul med lite omväxling. :)


Ha en bra dag allihopa!


Moosan----> Mycket fint badrum. Vi ska ha mycket större plattor om jag har fattat det hela rätt. Pga. tidsbris(eller kanske tids-sparnade) har jag inte sett dem irl ännu. Men jag litar på Martin. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards