Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Lisa - 12 mars 2009 19:28

Vet ni?

Jag bangade helt ur träningen.

Det säger en hel del om hur trött min kropp är, jag som brukar va så taggad.

Var mitt favvispass i kväll, men trots det hade jag inte ork att masa mej dit, specieltl inte själv.

Istället har jag precis ätit pizza. Tvärtom eller vad?

Gustav är här, han har varit det hela dagen. <3


Är så urbota trött å matt så jag snart blir förbannad på hela skiten!

Jag vill inte va trött hela tiden!


I dag kom äntligen mitt efterlängtade Resident evil till x-boxen. :D

Har spelat de andra för en herrans massa år sedan å det är spel helt min smak. :D Man måste tänka ganska noga i mellan åt å det är framförallt det jag gillar. :) Sen är de bra gjorda med, man blir precis skiträdd titt som tätt å sitter på helspänn hela tiden.

Som ni hör har jag förväntningar.

Martin har aldrig spelat RE-spel innan så han är rookie, men jag hoppas han med gillar det!

Ska se om vi ska spela lite nu innan Per.


Sista dagen på apun i morron.

Just nu gör det mej inget alls. Kommer sakna alla goa människor jag har träffat, men det ska ändå bli skönt att återse mina klassmates, i allafall vissa av dem. ;)


Av Lisa - 12 mars 2009 10:57

Uppenbarligen inte, matar ju ut inlägg i dag, men vad gör det? :)

Bara roligt med mycket update om ni frågar mej.


Martin har varit hemma å lämnat en sovande son, de körde hem lite tidigare för han var så trött. Sötnos!

Martin körde sen vidare till Volvo å Ica så om en stund vankas det mat...



Mamma ringde i går ville låna Viggo lördag natt. Funderar på att napp på det erbjudande.

Vi kan beöva lite kärlek å romatik nu när den nya vardagen väntar runt hörnet så vi inte glömmer bort varför vi bildade den här familjen.

Ärligt talat är det skitdåligt med kärlek å romantik mellan de vuxna i den här familjen just nu.

Mycket från min sida tyvärr, å lets face it, hur romantiskt är det att nästan vraje kväll lägga sej med ett barn i mitten av sängen...? :)


Så nu planerar jag lite inför lördagen.

Det brukar ju alltid gå åt fanders på nått vis när vi ska göra oss till, men det brukar sluta väl ändå.

Kanske vi skulle ta ett varv till Terassen? Å tigga skjuts med så vi kan dela en flaska vin?

Eller så köper vi hem en go flaska från Bolaget å äter oxfilé å hemmagjorda pommes plus efterätt? :)

Ska banne mej köpa en ballongvisp i sånna fall å för första gången våga mej på att slå en egen beiarnaise. :)

Sen lite sallad å kanske kryddsmör till det..? :)

(ja, jag är fortfarande hungrig, märks det? :D)


Ska ta upp det hela till disskussion med mannen å dubbelchecka med de tilltänkta barnvakterna med innan jag planerar vidare kanske? :)


Av Lisa - 12 mars 2009 10:35

Åt havregrynsgröt till frukost hela familjen. Eller ja, Viggo åt bara ett par pytteskedar å grinade illa så ha fick jordgubbsfil i stället.

Anyway, ska inte just gröt va sådär extra mättande?

Inte i dag  i allafal, jag är svinhungrig redan. :S

Martin pratade om frallor i går så han kanske kör inom Ica på hemvägen, men jag tvivlar. Viggo lär ju somnat i bilen...

Aaaaah vad jag äår hungrig...


Bara för att jag skrev innan att jag inte visste vad jag skulle lag kommer jag på tusen grejer....

Nån som friterat hemma nån gång?

Är det svårt? :D

Av Lisa - 12 mars 2009 10:16

Här kommer receptet på Godismuffinsen jag gjorde härmodagen om det var nån som blev sugen. :)


ca. 14 stycken                                           
      

100 gram smör

2 ägg

2½ dl strösocker

1½ dl vetemjöl

4 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

1 krm salt


Fyllning:

50 gram smör

1½ msk mjöl

½ dl socker

1½ msk kakao

1 dl mjölk

1 dl vispgrädde


Smält smöret i en kastrull på svag värme.

Vispa ägg och socker vitt och pösigt och rör ner det smälta smöret.

Rör ner mjälet blandat med kakao, vaniljsocker och salt.

Skeda upp i små mazarinformar(fyll inte fullt)

Grädda i 15 minuter i 175 grader.

Låt svalna.

Fyllning:

Smält smöret i en kastrull.

Tillsätt sedan mjöl,socker och kakao och rör till en jäm smet.

Tillsätt mjölken och grädden och koka till smeten tjocknar.(det går snabbt)

Fördela smeten över muffinsen och låt svalna.



De går utmärkt att frysa, å Martin ger dem toppbetyg, bara en kvar nu. :D


Av Lisa - 12 mars 2009 09:33

Efter en mindre bra start på den lediga dagen börjar det kännas bättre. :)

Är hemma själv nu, fram till elva.


Grabbarna grus är ju på dagis.

Viggo skulle gå ut i dag, utan Martin. Det gjorde han i går med, det hade gått bra. Men Viggo är alltid svintrött efter en stund. Han brukar ju sova mellan halv tio å halv elva så. :)


Jag ska baka kokoskakor att ta me mej som avskedsgrej till praktiken.

Det är min sista praktik, kan ni fatta? Nästa gång jag jobbar är jag utbildad uska. :)


Jaaaa, annars planerar jag att träna i kväll å bara mysa med Viggo på dagen. Eventuellt städa nått rum å laga middag.


Jag har kebab-kött i frysen. Har aldrig gjort det innan, men pitabröd å nån sås borde funka fint. :D

Kan bli spännande å testa.

Är dock lite pizza-sugen, men det kanske vi kan spara till helgen...


I går åt jag ingen middag alls, illa.

Jag har så dålig inspiration i mellan åt vad det gäller mat.

Hoppas jag känner mej lite piggare nu när jag börjar skolan igen...

Troligtvis blir det tuffare för allihopa. Viggo kommer får gå på dagis hela dagarna å Martin ska börja jobba...

Men, men alla andra klarar ju det så. :P

Nån nyttig mat kanske det inte blir, men så länge man äter får man va nöjd.

Kanske ska skita i det här med viktnedgång å bli tjock i stället? :P


Slut svammlat för nu, kakor som ska bakas. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards