Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Lisa - 14 mars 2009 22:08

Nu ska jag snart sova. Liiiia bra att passa på när man har möjlighet till det. :D


Har haft skitmysigt. God mat å gott vin! :)

En toppen kväll helt enkelt. ;)


Måste såklart kommentera spektaklet vi har ägnat de senaste två timmarna åt.

Hoppades på Alcazar eller Emilia. Å sen hejade jag  i smyg på Molly, som fick två ynka poäng. Skulle sympati-röstat på henne men mobilen har flippat ut(som jag inte svara på sms är det därför)

I vilket fall som helt är jag lättad att inte Caroline af Ugglas vann, helt utan att va en Ugglas-hatare för jag gillar henne, men som vinnare? Nej tack. Då fick de hellre bli opera. Tror jag i allafall... 

Nej, varför kollar man egentligen? Måns blev så besviken å jag tyckte synd om både honom å  Molly. Skönt att det är över nu så man kan släppa alltihopa nu. :)


Nu håller jag tummarna för sovmorron å att Martin joinar mej i sängen snarast! :D

Av Lisa - 14 mars 2009 15:37

Som alltid när Viggo inte är hemma passar Martin på att tvätta bilen.

Ska snart ropa in honom dock för här vankas kaffe. :)


Viggo är lämnad, å för första gången verkar han inte helt oberörd av att vi skulle gå utan honom. Han ville inte alls vinka(som tillsammans med att peka är hans hobby just nu) utan bara tittade fundersamt på oss när vi gick.

Det ska nog gå bra, men jag hoppas jag slipper den kalla handen när jag ska läman på dagis nästa vecka. Please?! Det känns tufft som det är.


Har precis börjat med kvällens dessert, ostkaka á la Morberg. Så gott som hela menyn är Per-inspirerad faktiskt. :)


Romatiken har grusats lite redan med beskedet att Martin ska köra redan halv elva i morron bitti, till nån &%¤¤&/ träningsmatch. Sist vi hade barnvakt var det samma sak så jag blve lite besviken när jag fattade att det inte skulle bli nån mysmorron, det är ju då man är pigg ju. :(

Men, men vi får koncentera oss på kvällen så det blir nog bra ändå. :D


Kaffe nu, sen ska här skållas mandlar! :D

Av Lisa - 14 mars 2009 13:42

 

Den här boken hade Stina med sej till Emelie å Snoff i går.

Jag övertalade henne att den gjorde mer nytta både för mej men framför allt för henne själv om den fick flytta hem till oss. :)

Å det nappade hon på, den tackar vi för. :D

...

Av Lisa - 14 mars 2009 13:27

Nu sover Viggo.

När han har vaknat ska vi marchera uppåt till M å P.


Kanske hinner Martin hem å går med oss, kanske inte.


Pappa har precis varit här med jord, så snart ska här byggas drivbänk å göras vår fint i trädgården. :D Nån som kan det här med rosor btw, kan man flytta dem såhär års? :)

Hjärta Buffi säger jag bara, han är bäst min pappa! :)

Åååå ja jag erkänner, i bland blir jag  lite bortskämd, men bara lite. :)


Problemet med helger är att man har tid att lägga märke till allt damm å annat skit som samlas överallt under veckorna. Hade tänkt mej en städning i morron innan Viggo ska hämtas hem(om jag inte längtar to mutch) men det kanske blir ett litet varv redan i dag.

Har iallafall plockat undan det mesta av Viggos grejer redan. :D


Nu ska jag hänga upp lite tvätt, sen så. :)



???

Av Lisa - 14 mars 2009 13:02

Kvällens dresscode är tydligen shorts å inga underkläder...?! :D

Av Lisa - 14 mars 2009 09:25

Fick ligga kvar i sängen till halv nio i dag. :P

Undrar just om det är Martins strategi så jag inte ska somna i fån honom i kväll...? ;)

Skönt var det i alafall. :D


Gårdags kvällen var jättemysig. Viggo somnade så bra i dubellsängen å vakande bara en gång på hela kvällen.

Åt hemmagjord kebabpizza å kollade på Så ska det låta, som var mycket bättre än förra veckan enligt mej. :)

Sen gav vi det nya svt-programmet Grillad en chans. Men bortsett från den riktigt roliga episoden precis i början(där Per Morberg ber programledaren inte prata om Rederiet å sen har vinjetten som ringsignal, shit vad jag skrattade!)

var det någor av det sämsta jag har sett. :S


Vi körde hem vid elva å somnade gott, alla tre. :D


I kväll ska vi då va barnfria. :) Har handlat massa mat å även fast detinte är det viktigaste(:D) så kommer menyn bestå av hemmagjorda pommes, oxfilé, bearneise, även den hemmagjord och sallad. 

Sen till efterätt hemmagjord ostkaka. :)

Sen har jag icke att förglömma köptet hem Allersverloren, ett av de godaste röda vinernajag druckit. :D


Bortsätt från att äta ska vi bara mysa, kolla på Melodifestivalen å spela RE. :D



Nu på förmiddagen ska Martin hämta kaklet tillbadrummet. Viggo ska hem till M å Prunt två så de hinner umgås lite innan kotten ska sova. :D


Kaffe nu!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards