Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Lisa - 19 mars 2009 20:13

I morron bitti ska jag ringa å prata lite med facket om hela den här jobb grejen.

Tänk om jag inte får nått jobb alls? Vad f*n gör vi då?

Tycker dock inte det verkar riktigt rätt att jag som arbetare ska förlora på en lag som har skapats just för att man inte ska bli utnyttjad å ha rätt till fast jobb såsmåning om.

Jag å min familj kan ju inte hjälpa att lagen finns! Jag har inte valt att bli utstängd å vänta i oro...


Av Lisa - 19 mars 2009 20:09

Ja, längtar gör jag efter mycket. :P

Men just nu längtar jag till jag har haft mitt Mary Kay-party å fått

mina grejer! :) Min hud längtar också verkar det som, jag ser ut som f*n.


Var det ingen mer som ville komma?

Å ni som var sugna kan ni den 1/4 klockan 18?


Av Lisa - 19 mars 2009 19:37

När jag var gravid med Viggo svor jag så gott som på att det var min första å sista graviditet å mitt ända barn som skulle födas.

Redan när Viggo var ett par månader hade jag ändrat uppfattning, mest för hans skull, klart Viggo skulle bli storebror, lååååångt in i framtiden.

Att veta att jag inte är "klar" å har möjlighet(vet man ju aldrig, men ni förstår) å plats å ork har varit en lättnad. Att det finns en möjlighet för ett göra om/göra rätt-scenario.


Samtidigt finns det inget som skrämmer mej mer än tanken på en andra graviditet å ett andra barn.

Jag är rädd för att bli tjock, har fortfarande inte blivit av med övevikten sen senast.

Jag är rädd för att bli invalidiserad, jag hade nog med mej själv sist hur skulle det funka med ett barn att ta ansvar för samtidigt?

Jag är livrädd för att jag ska må lika såligt som jag gjorde när fram tills Viggo var gott å väl tre månader. 

Rädd att jag inte ska klara av två barn å Viggo ska komma i skym undan.

Sen är jag rädd för att föda, min första förlossning var en dröm, vad är oddsen att man ska ha det så smidigt två gånger?


Trots alla rädslor har jag på senaste tiden kommit på mej själv med att snudda vid syskon-tanken mer å mer.

Jag kan till å med erkänna att jag blir lite avundsjuk på gravida, den speciella uppmärksamheten man får å allt nytt å pirrigt.


Så ja, om det är möjligt, klart Viggo ska få ett syskon...

En dag... :D

 




Av Lisa - 19 mars 2009 16:43

Förrutom mitt psykbryt tidigare i eftermiddags å lite smågnäll från oss bägge har vi ändå haft en bra dag. :)

Emelie kom å joinade oss i förmiddags å mot mitt bättre vetande övertalade hon mej till att vi visst skulle pyssla. Så vi beställde lite plock från Panduro.

Följande ska vi försöka knåpa i hop...


 Hoppas att Stina med tänker joina oss å att de små liven blir klara till påsk åtminstone. :)


När vi hade fikat körde vi till Coop å gjorde av med barnbidraget, en dag för tidigt...

Ska snart laga middag å fortsätta dagen...

Av Lisa - 19 mars 2009 16:41

Viggo har däckat, å ligger å sover på vardagsrumsmattan. 

Inte precis nån höjdar tid, men vad gör man?

Han somnade utan napp å allt...

Får försöka väcka honom om tio minuter å hoppas att han kan sova sen vid sju ändå...

Av Lisa - 19 mars 2009 14:50

Är så s*tans trött att jag skulle kunna gråta. :(

Försökte lägga mej med Viggo nyss men han vägrar sova, å vägrar va själv å vill va i famnen hela tiden.

Huset ser ut som ett fall för städtanterna i Rent hus å det ända jag har ätit sen frukost i dag är tre skivor siraps-limpa å kaffe.

Har en massa skola att göra å bekymmrar mej över det här med jobbet.

Inte på topp just alltså.

Ska snart ta en promenad, vi har ju två å en halv timme att slå i hjäl innan Martin kommer hem så... 

Av Lisa - 19 mars 2009 09:38

Det är sånt här man får roa sej med när man vabbar. :P

Av Lisa - 19 mars 2009 08:38

Viggo har ingen feber i dag! Hallelulija! :D

Visst, natten som gick var kass å han hostar å snorar, men jag tycker allt det verkar va på väg åt rätt håll. :P

Har varit uppe sen halv sex, lite drygt.

Hoppas att det blir lite värme framåt förmiddagen så vi kan gå en vända till Konsum å hämta paket. :P


Pojken är vaken.

Hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards