Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Lisa - 19 mars 2009 08:17

Har precis pratat med Perennagårdens chef.

Så nu vet jag varför det dröjer å varför jag inte får nått besked!

För det första var det så länge sen jag jobbade så det finns inga skyldigheter från kommunens sida att erbjuda mej vikariat(rent lagligt). Men de vill ha mej där, både chef å personal men det finns direktiv om att vänta så länge som möjligt med att ta in mej eftersom den första dagen jag jobbar å får tillbaka mina dagar är jag berättigad till FAST tjänst!!!

M.a.o jävligt goda nyhter, men frågan är hur länge jag vågar vänta med att ringa nån annanstans eller om det finns så pass många före mej så jag inte får nått jobb alls?


Alternativet är att ringa bokningen(som sköter timviken) å se om de vill ge mej jobb redan innan så blir det ju inte upp till chefen i sommar att låta bli mej. men gör jag det måste jag ju va beredd att jobba. Å det vet jag inte om jag varken vill eller har ork till.

Som det ser ut nu ligger jag redan efter i skolan pga. Viggos feber å sen vill jag ju inte va borta för mycket hemifrån...

Kanske nästa schema-period? Då går jag bara två dagar i skolan vad jag vet, då kanske jag klarar det?

Eller om min son skulle behaga börja sova på nätterna så man hade lite mer energi, då hade det varit en annan sak...


Just nu känner jag mej alltså ganska upprymd över de goda nyheterna men samtidigt är det ju förbannat osäkert, alltihop...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards