Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Lisa - 20 mars 2009 21:16

Ett par nya skor till våren hade suttit fin,fint...

Dessa t.ex

 

Av Lisa - 20 mars 2009 21:05

Tiden mellan åtta å nio på fredagskvällen måste va den sabbaste timmen på hela veckan?!

Så då, klockan är alltså redan nio.

Är ganska trött tycker jag, trots vår enorma sovmorron. :)


Middagen blev kanon tycker jag, ljummen potatissallad(en helt ny variant), grillad tonfisk å pepparrotssås. :D


Det blir nog inga blommor i morron, mamma röstade ner mej.

Får se vad det blir i stället, plugg å städ på altanen lutar det åt just nu.


Det är visst Hundtricket om en stund, får se om jag orkar se den eller om det blir en tidigt kväll.


Trevlig helg!


Har ni förresten sett dessa skönheterna på webbisar i dag?!

Malvas småbröder, Emma å Linus fina pojkar. :D


Ett stort grattis från oss! :D

Av Lisa - 20 mars 2009 15:53

Känner mej stressad över skolan, hur ska jag hinna i fatt?

Eller ja, hur vet jag ju, men hur ska jag klara av att prioritera det på helgen? Då vill jag ju såklart spendera all tid med min underbara familj ju.


Ingen som svarar när man ringer kommunal, tyvärr. :(

Får väl försöka nästa vecka, när jag har tid.


Har fått en avi på vad jag gissar är min mobil. :)

Synd bara att det kommer dröja ett tag innan jag kan använda den. :S

Måste få ordning på nummerflytten så snabbt som möjligt.


I morron ska jag bara mysa hade jag palnerat, va ute om vädret tillåter å vår-dona. Lutar åt en tidig runda till torget för inhadling av ett par penser att plantera. :) om jag har nån snygg kruka vill säga...

Kanske ska köpa nån sån först? :P


Nu ska jag läsa lite i min bok innan Viggo vaknar.

Hej!

Av Lisa - 20 mars 2009 13:17

Det blev som planerat Jysk å Stina hittade sin spegel.

Jag köpte vit vaxduk till mit planteringsbord å sen blev det även två svarta korgar till badrummet å några ljuslyktor som redan  är placerade på en av tavel-listerna i vardagsrummet. :)

Väl ute från Jysk skulle vi lasta in speglen i bilen, det gick faktiskat ganska smärtfritt, blev dock tvungen att ringa Martin å fråga hur sätet skulle fällas. :)


När vi lastat av speglen hemma hos Bill styrdes det mot vägga å fiskaffären. Jag handlade inte mindre än två hällefilér till morrondagens middag(fiskpaket9 å två stora bitar färsktonfisk som ska grillas i kväll. :)

Nån glass fanns där int tyvärr, men Viggo fick en banan. :)


Sen blev ju såklart hungriga, bestämde oss att ta med lucnh hem från Bönan.  Släppte Stina på torget sen criklade vi omkring å letade parkering. Det blev aldig nån för jag blev bestulen på plasten jag väntade på av en gubbe! :( Sur jag blev!

Hemma satte vi oss på altanen å åt. :)

 

En underbar fredag hittills m.a.o :D


Å ja, nu ska jag baka lite kakor. :)



Av Lisa - 20 mars 2009 08:44

I dag tog vi sovmorron till tjugo i sju. :)

Natten i övrigt har varit toppen om man jämnför med veckans tidigare, en vaken period bara, en kortis! :)

Vi låg kvar i sängen i över en timme å bara kelade med, Viggo har helt klart börjat uppskatta gos mer nu å ar egna kel-initiativ. :)


Viggo är fortfarande feberfri men lite smågnällig å snorig.

Men jag har bestämt att an är i tillräckligt bra form för en liten utflykt.

Vi ska med Stina till Jysk där hon har spanat in en jätte-spegel. Jag ska köpa en bit vaxduk till mitt planteringsbord. ;)

Efter Jysk är jag sugen på fiskaffären, kanske köpa en glass å titta lite på havet med innan vi kör hem.


Det är inte helt otänkbart att det blir bak i dag med, för jag gissar på att Bill ska med hem. :D


Funderar på att vi ska äta i hegen... Fisk i morron men i kväll..?




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards