Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Lisa - 25 mars 2009 19:53

Ibland är jag bara så korkad.

Mitt nummer hade ju inte alls blivit förflyttat. :S

Jag ringde å påminde tre i allafall, får vänta en hel vecka till med att använda den nya mobilen, men nu har jag fått ett datum i allafall... :)



Har varit å tränat bräda, det var helt ok i dag tycker jag nog. Inte så mycket folk som förra veckan dock. :S Å stressigt blir det. Lämnade bara över Viggo till Martin i dörren nästan. Men så får det va...


Skola å dagis i morron då.

Viggo slutar dock tidigt för morfar ska hämta honom redan vid tolv.

Själv slutar jag tre, men sen tar vi helg!


Ska duscha å sen kolla på Leila innan jag stupar i säng.

Viggo var bara vaken en ynka gång i natt, men han vakande klockan fem...


Heeeej!

Av Lisa - 25 mars 2009 15:13

Med niotusen tillbaka på skatten och fast jobb.

Då kanske man kan kosta på sej en dator? ;)


Kom till mej--->


I går var min dator borta på onoff, hittade de dock på elgiganten... Undrar om den ska försvinna ur sortimentet..?

Av Lisa - 25 mars 2009 14:33

Gick precis för att dubbelkolla om min nya mobil skulle vilja komma i gång snart. Å vet ni? Den funkar. :P Nummerflytten är alltså klar. :)

Nu kan jag alltså äntligen anväda den!


Å jag har fler goda nyheter vill jag lova! :D


NärAllt har atgit en totalvändning.  :)

Jag hade ett meddelande på min mobil(hade varit på coop, noll teckning där med tele2) så nu är jag lovad semestervik och där med blir jag också fast anställd i Karlshamns kommun! HELL YEAH!


Nu ska här lagas kalasröra och potatismos. :D

Viggo å jag äter tidigt i å med att jag tänker träna vid sex i kväll. :D

 

Det här ju nästan värt att fira, på riktigt! :D


Av Lisa - 25 mars 2009 11:37

I måndags efter skolan gick jag i ett försök att muntra upp mej själv för att prova Converse-skorna jag vill ha..

Sagt å gjort, Nina hade lovat mej att de skulle finnas på SkoDesign så dit styrde jag.

När jag kom dit(var ensam kund i affären) pratade expiditen(som inte var Nina) i telefon så jag började leta runt själv.

Men nej, jag hittade inga.

Expiditen(som fortfarande pratar med nån leverantör i telefon) säger att jag får hojta till om jag vill ha hjälp.

Eftersom jag inte ser ett spår av skorna så gör jag det, hojtar till alltså.


Jag: Nina har lovat mej att det finns ett par Converse skor här som jag vill ha. Men jag hittar dem inte.


Expiditen visar mej var converse skorna står. Men konstigt nog finns inte de jag vill ha där.


Hon: Detta är alla nya. Men säger Nina att de finns borde de ju göra det.

Jag: Ja jag litar på henne. De jag vill ha är inte alls skinn, utan tyg å hel svarta. Jag hade ett par sånna blå på högstadiet.

Hon: Så här kan vi inte ha det, jag ringer Nina. Hej, Nina jag har en kund här, Lisa. Du har sett en bild på hennes blogg å säger att vi har dom skorna?!

Nina säger såklart att skorna visst finns. men jag opponerar mej lite till. Då går Nina in på bloggen dirket å konsterar att på bilden jag lagt upp visar jag ett par svarta converce i skinn med vitt framtill...


Jag får såklart ge mej å provar skorna som jag har en helt annan bild av i huvdet. :D Skitsnygga, som alla converce(enligt mej, fråga INTE vad Martin anser i den frågan).

Jag provar dem dessutom med en sula som gör dem hundra gånger skönare. Bara sulan i sej lär kosta en förmögenhet. 

Jag köpte inga skor(de är såklart svindyra,995) å håller fortfarande på att bearbeta att jag hade gjort om dem till mina drömskor i huvudet. :P


 Det funkar tydligen inte att lägga in bilder i inlägg i dag, men efteråt ska det väl funka...


Av Lisa - 25 mars 2009 10:38

Det är med tårar i ögonen jag läser denna fantastiskt ärliga å härliga blogg. Tårar av både glädje å sorg.

Helt klart värd ett besök,eller flera.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vimmelmamman<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Av Lisa - 25 mars 2009 10:12

Hittills i dag har jag hunnit:

-skriva mitt bokreferat.

-städa badrummet.

-vika å lägga in tvätt.

-bära ner grejer i källaren.

-betalt räkningar.

å vadå skrivit fem inlägg här? :D


Resterade två timmar innan jag ska hämta min älskade kille(ja, jag räknar ner)

har jag planerat in följande:

-slänga in en maskin tvätt.

-bära ner ännu mer grejer i källaren.

-röjja undan i köket.

-packa ut källsortering i bilen.

-stryka.

-duscha.

å gärna slänga i mej lite lunch...


Undrar just om Viggo hinner sova innan jag hämta honom?

Annars kör vi hem å sover innan coop. :D


Nu fortsätter jag mitt röjjande. :D



Av Lisa - 25 mars 2009 09:06

För att se hur mycket man ska få tillbaka på skatten går man in på skatteverkets hemsida å loggar in med Bank-id. :D 

Av Lisa - 25 mars 2009 08:49

Mycket dagis i huvudet här nu.

Men jag har ett litet bekymmer till.

I går när jag hämtade Viggo hittade jag honom inne med en fröken,

nerbäddad i sin vagn(med ytterkläder).

Jag sa inget om det då, eftersom jag blve lite chockad.

Kan ju hända att han varit en aninges gnällig å trött eftersom klockan nästan var halv fem, MEN jag har sagt att han behöver sova två gånger inte tre.

Å varför i hela friden försöker de somna honom när jag snart ska komma?

Det var inte så att han hade somnat, utan han var vaken i vagen...

Mitt dilemma är om jag ska påpeka detta å alltså börja gnälla redan eller släppa det denna gången å avvakta?

Jag vet ju själv att det inte kan va som hemma å att det är deras jobb, men det måste ju kännas bra för oss med...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards