Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Onsdag.

Av Lisa - 25 mars 2009 07:33

Viggo är lämnad.

Mjukisbyxorna är på.

Kaffet puttar å rix morronzoo spelas.

Äter frukost å filosoferar lite innan jag ska ge mej i kast med bokreferatet.


Jag ska hämta Viggo vid halv ett, å i dag har jag faktiskt inte dåligt samvete för att jag är hemma utan honom.

För det första kommer jag inte göra så mycket mer än att plugga även om jag skulle vilja. Så lång tid är det inte...

Jag har lovat mej själv att avvara 20 minuter å städa på toa i allafall.


Viggo blev ledsen när jag gick i dag. :(

I går berättade de att han klänger å hänger på de vuxna hela tiden, å blir svartsjuk om nått annat barn vil kela med en fröken. Inte jättekul å höra, men han har ju bara varit där i två dagar själv ännu.

Ätit hade inte heller gjort i går,i allafall inte lunch. Men sån är han ju hemma med i mellan åt så.

Hua, vad jag tycker det är svårt det här med dagis, att de ska stå för en massa uppfostran av MITT barn... Svårt var ordet..


Efter jag har hämtat Viggo ska vi till Coop å handla en massa. :D

Vi har ingenting alls hemma i mat väg(eller ja, där ljög jag, frysen är full med wookgrönsaker)


Viggo har tjabbat med mej en hel del nu på morronen. Han har växlat mellan att dra rex i svansen å försöka dra av mina glasögon.

Suck, undar just vem som har lärt min son att NEJ är nått att skratta åt?! :S


Nu ska jag hälla upp kaffe i en jättekopp å plocka fram boken. :D

 
 
ida

ida

25 mars 2009 08:13

Tycker det var bra att du lämnade honom =)
Sen om man passar på att städa eller "pusta ut" lite tycker jag man är värd =)
Att Viggo vill vara hos de vuxna är inte konstigt han är liten, allt är nytt och det är en trygghet! Så länge han är nöjd när han är i famnen så låt han vara där. Tillslut släpper han tagen och röjjer =)
Tycker inte man som personal ska berätta "allt" till föräldrarna,det gör de oroliga nu i början och man för omedvetet övet det till barnet.
Man skolar i föräldrarna minst lika mycket som barnen. Det är ett SKIT stort steg att lämna iväg sitt barn till främlingar. Det måste personalen förstå!
Sen tänk, Viggo är redan inskolad. Många barn behöver MYCKET tid!!!
KRAM

http://www.wictormaja.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards