Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Lisa - 27 mars 2009 21:46

I stället för att slänga den gammla fläckiga duken klippte jag bort de delarna det var kaffe på.

Så det blev tre mindre dukar av det hela. :D

En passade perfekt på soffbordet och en annan ligger här....

 

Av Lisa - 27 mars 2009 21:45

 

Potatisgratäng, oxfilé, sallad, creme frachie bearneise å vitlöksbröd...

Å ett kallt glas vin till det.... :D

Det kallar jag fredag!

Av Lisa - 27 mars 2009 21:35

Har verkligen varit full rulle hela dagen.

Våra kära vänner stannade till runt ett. Vi hade lika roligt som alltid, Viggo å Ahgnes kröp efter varandra å var så söta. :D Ebba är ju med en riktig sötnos, en hungrig sådan. :P

Tack för i dag, nästa steg är helt klart att försöka få männen i våra liv att bunda lite med. :P


När tjejerna hade åkt bestämde vi oss för att köra till stan.

Sagt å gjort, skolen sken för fulla muggar så jag tog mina tygskor. Hann inte ens parkera innan regnet öste ner.

Mindre kul, men vi stegade bort till bolaget å handlade vin till mej å vidare till Specsavers, min glasögon behövde justeras igen nämligen.

Denna gången var det riktigt illa,trodde knappt det skulle gå å ordna, men jag fick bästa tänkbara service så nu sitter de bra igen. :D

Handlade även en ny duk på Inreda, en svart den här gången.


Är väldigt nöjd. Kollade lite kläder å skor till kotten med. 

Men vi ska på utflykt till Sölvesborg i morron så vi sparar lite på det. :)


Ska strax lägga mej, man är inte så långrandig numera. :D


Av Lisa - 27 mars 2009 09:32

Just så, i dag är vi lediga jag å Viggo-spiggo. :D Härligt värre.

Dagen började förvisso way to soon som vanligt, men vad gör det?

Vi var på Coop vid kvart över åtta å handla lite helg mat. :D

 Jag är ytterst tacksam att jag lever 2000-talet då affären öppnar så tidigt. ;)



PAUS...


Okej, nu dränkte jag musen i kaffe. :S

Även datorn och duken fick sej en dusch.

De två elektroniska grejerna verkar ha överlevt, men inte duken. :(

Den var ändå full med kaffe sen innan så, det är väl dags att köpa en ny då.

Jag har spanat in svarta på inreda... :)


Snart kommer våra gäster, Viggo tar igen sej lite nu innan, efter lite om å men.

Kan konstatera att han är en äkta Emil i Lönneberg den killen. Han kommer bli så jäkla busig. :)

Jag ska göra allt för att förhindra att han blir odräglig, men lite bus är allt charmigt. :)


Not to my self: Tömma lådan på nattduksbordet å säga till Martin att sätta skåpslås i badrummet...


Är lite vin-sugen i dag, får se om vi orkar oss in till stan i eftermiddag.

Mina glasögon ramlar av mej med så de kan behöva en justering, ganska akut faktiskt...

Får se hur vi gör, pysslet från Panduro ska  hämtas på konsum sen i allafall...


Nu ska jag plocka undan de värsta här innan de kommer. :P





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards