Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa - 25 mars 2009 10:12

Hittills i dag har jag hunnit:

-skriva mitt bokreferat.

-städa badrummet.

-vika å lägga in tvätt.

-bära ner grejer i källaren.

-betalt räkningar.

å vadå skrivit fem inlägg här? :D


Resterade två timmar innan jag ska hämta min älskade kille(ja, jag räknar ner)

har jag planerat in följande:

-slänga in en maskin tvätt.

-bära ner ännu mer grejer i källaren.

-röjja undan i köket.

-packa ut källsortering i bilen.

-stryka.

-duscha.

å gärna slänga i mej lite lunch...


Undrar just om Viggo hinner sova innan jag hämta honom?

Annars kör vi hem å sover innan coop. :D


Nu fortsätter jag mitt röjjande. :D



Av Lisa - 25 mars 2009 09:06

För att se hur mycket man ska få tillbaka på skatten går man in på skatteverkets hemsida å loggar in med Bank-id. :D 

Av Lisa - 25 mars 2009 08:49

Mycket dagis i huvudet här nu.

Men jag har ett litet bekymmer till.

I går när jag hämtade Viggo hittade jag honom inne med en fröken,

nerbäddad i sin vagn(med ytterkläder).

Jag sa inget om det då, eftersom jag blve lite chockad.

Kan ju hända att han varit en aninges gnällig å trött eftersom klockan nästan var halv fem, MEN jag har sagt att han behöver sova två gånger inte tre.

Å varför i hela friden försöker de somna honom när jag snart ska komma?

Det var inte så att han hade somnat, utan han var vaken i vagen...

Mitt dilemma är om jag ska påpeka detta å alltså börja gnälla redan eller släppa det denna gången å avvakta?

Jag vet ju själv att det inte kan va som hemma å att det är deras jobb, men det måste ju kännas bra för oss med...

Av Lisa - 25 mars 2009 07:59

Såklart kunde ju inte jag motså att kolla mitt saldo å hur mycket jag skulle få tillbaka på skatten.

Det var en underbar siffra som ploppade upp på skärmen, minns inte exakt men över 9000!!!!. :D

Det var glada nyheter det. :P


Nu ska jag ringa chefen å höra mej för, igen...

Av Lisa - 25 mars 2009 07:33

Viggo är lämnad.

Mjukisbyxorna är på.

Kaffet puttar å rix morronzoo spelas.

Äter frukost å filosoferar lite innan jag ska ge mej i kast med bokreferatet.


Jag ska hämta Viggo vid halv ett, å i dag har jag faktiskt inte dåligt samvete för att jag är hemma utan honom.

För det första kommer jag inte göra så mycket mer än att plugga även om jag skulle vilja. Så lång tid är det inte...

Jag har lovat mej själv att avvara 20 minuter å städa på toa i allafall.


Viggo blev ledsen när jag gick i dag. :(

I går berättade de att han klänger å hänger på de vuxna hela tiden, å blir svartsjuk om nått annat barn vil kela med en fröken. Inte jättekul å höra, men han har ju bara varit där i två dagar själv ännu.

Ätit hade inte heller gjort i går,i allafall inte lunch. Men sån är han ju hemma med i mellan åt så.

Hua, vad jag tycker det är svårt det här med dagis, att de ska stå för en massa uppfostran av MITT barn... Svårt var ordet..


Efter jag har hämtat Viggo ska vi till Coop å handla en massa. :D

Vi har ingenting alls hemma i mat väg(eller ja, där ljög jag, frysen är full med wookgrönsaker)


Viggo har tjabbat med mej en hel del nu på morronen. Han har växlat mellan att dra rex i svansen å försöka dra av mina glasögon.

Suck, undar just vem som har lärt min son att NEJ är nått att skratta åt?! :S


Nu ska jag hälla upp kaffe i en jättekopp å plocka fram boken. :D

Av Lisa - 24 mars 2009 19:15

Vilken lång dag.

Är helt slut.

Får se om det blir update senare.

Nu vankas RE och soffan i allafall...


Fråga: lämnar ni era barn på dagis när ni är lediga nån gång?


(undrar för jag ska va hemma å plugga i morron, men det tar max två timmar, eftersom allt skulle va klart tills i dag...)

Av Lisa - 24 mars 2009 13:24

Jag å Stina har precis känt oss viktiga i hop med alla affärsmän och unnat oss själva en aninges för mycket lunch-buffé på thaien. :D

Det var ta mej tusan svingott. :D


Har pratat med facket och med en annan på kommunen, det finns egentligen inte alls några hinder för chefen att anställa mej å där igenom ge mej en fast tjänst. Men allt är upp till henne, så jag får ringa dit igen nu. Hoppas bara inte hon är pissed på mej för att jag har drivit frågan vidare...


SKa redovisa klockan tre!!! :S Jag kommer hinna bli duktigt off innan dess. Men, men det ska nog lösa sej. :D


Längtar efter Viggo-grus, han var lite klängig när jag skulle lämna honom i morse. Inte kul...


Nu ska visst snål-Bill ha sin dator själv. :D SÅ hej på er!



Av Lisa - 23 mars 2009 21:53

Här sitter jag nu å sista-minuten-skriver i hop ett bokreferat som ska redovisas i morron. Har inte ens läst ut boken, vad är det med mej?

Har även en rollspelsredovisning i morron, är varken motiverad eller förberedd men just i dag bryr jag mej inte.

Vad ska jag med utbildning till när jag inte får jobba?


Skit barnsligt att resonera så, men det är på den nivån jag är just nu.

Ska jag straffas för att jag har fått barn å äntligen gått i skolan å blivit undersköterska? För att kommunen har tagit sej vatten över huvudet å anställt för många timmisar?

Vad fan är detta?

Det vet inte vad de går miste om!

Behålla en massa pack som både missköter sej  å vantrivis, till vilket pris som helst!


Har en känsla av att sömnen inte kommer komma frivilligt i kväll, to much i huvudet!   SKIIIIIIIT!!!!


Så ja, jobbet kallar...





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards