Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Lisa - 4 april 2009 20:49

Så, då har jag lite tid.

Vad har vi då haft för oss denna upptagna lördag...?!

Dagen började vid sju(helt ok, lite sovmorron. :P)

Mammsen kom vid niotiden å började sy gardiner(nej, det var inte med på min att-göra-lista i morse, men nog så välkommet... :)).

Är riktig nöjd, det blev verkligen bra. :D


När Viggo hade sovit å ätit körde vi till Jysk för att inhandla en madrass till Viggos nya säng. Vi körde där i från med turkosa ljuslyktor å två gummikrukor, men ingen madrass av den enkla anledningen att vi glömde bort den...?! :D

Får se om det hinns med i morron i stället, men det är ingen panik för jag vill måla sängen grön innan han börjar sova där ändå.

Kom å tänka på att vi kan plocka bort spjälorna på den ena sidan på den sängen han har nu. Så det ska vi göra i morron!

På hem vägen från stan hämtade vi bilen, då var jag så hungrig att jag höll å å svimma. Att jag är febrig å ganska borta gjorde kanske med sitt, men jag höll på att spy när jag gick till bilen. Så min sallads-skål fick stanna hos Hanna å co ett par dagar till..

Hemma åt vi lunch, sen satte jag mej med mitt arbete, som blev klart å förhoppningsvis bra.


Vid halv fyra hämtade mamma Stina, sen lagade jag middag. Paj, på ett nytt sätt. Den blev god. :P

Viggo hjälpte till att plcoka fram till salladen, å fick smak på paprikan. :D

Så jäkla söt, jag skrattade så tårna rann. (kolla pajen me. :D)


Mamma å Stina körde sen å hämtade männen å jag badade å la lillkillen för att sen fortsätta med tvätt å disk.

Än är här långt från klart, så morrondagens agenda är ungefär lika smockad.

Förhoppningsvis hinner vi med en stund på lekplatsen med, om vädret blir lika bra som i dag vill jag inte va inne alls när jag har städat klart!


Ska sitta uppe en stund till å vänta. Är tydligen den ända i familjen utan alkohol i sej dagen till ära så jag ska in å hämta lillebror i stan...


Sov så gott!

Av Lisa - 4 april 2009 20:48

  Detta fick jag från Tyskland. :DBra utdelning om ni frågar mej. :P 

Av Lisa - 4 april 2009 19:20

Har verkligen inte haft nån tid alls över till att blogga i dag.

Det har jag fortfarande inte, men jag gör det i allafall!

För den sakens skull har det inte varit en dålig dag, snarare tvärtom. :)

Vi har hunnit en massa, dock inte nån städning what so ever, men mycket annat bra! :D


Nu verkar min tysklans-resenär vara på intågande! Have to go!

Av Lisa - 4 april 2009 09:01

Ja, jag känner mej grymt stressad i dag igen.

Helgerna är värre än veckorna nu för tiden.

Jag ligger efter med allt, städning, tvätt(såååå sjukt mycket smutstvätt, överallt!), bloggen å skolan.


Martin är i tyskland på bussresa så jag å Viggo ska spendera dagen med mamma. :D ALltid trevligt å jag ska passa på att utnyttja henne lite som Viggo-underhållare så jag äntligen kan städa i allafall. Sanitär olägenhet är ordet alltså. Hua! :S


Gårdagen var en prima fredag. Först lek å mys med Therese å Nadja, sen var vi hos Hanna, Håkan, Ebba å Ahgnes å grillade. :)

Det är då en ledig dag ska se ut. :D Det tackar vi för! :D


Men som sagt, nu känner jag av stressen till max.

Ovanpå det är jag sjuk, har fått ont i halsen i natt å är genomförkyld.

Typiskt!


Viggo sover ute i vagen, det är hans nya grej! :D 

Han är rolig han, han hatade vagnen innan men nu sover han jämt där.

Vi ska byta säng i dag troligtvis, till Viggo alltså...

Om vi nog hinner det, har ju sagt det in över en vecka nu å inget har hänt.


Till Jysk å torget ska vi med, å sen måste jag hämta hem vår bil som fick sova borta i natt... :)


Nej, lite rena kläder nu(om jag hittar några) å sen är det bara att sätta i gång!


Ha en härlig lördag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards