Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Lisa - 7 april 2009 21:03

När vi helt slut, hela gänget!

Men fy faaaan vad vi är bra!

Nånstans mitt i allt har vi även ätit middag å spontan-bakat en god kaka. :D

Jag står i morron-rock för jag blev lite okoncenterad på slutet å skvätte gul färg på mina byxor, plus på lite andra ställen. :)


Här kommer bilderna! :D


Först följer deltagarbilderna----->


Å så det viktigaste, våra alster! ------->




  Glad påsk!
 


Av Lisa - 7 april 2009 13:52

Hemma igen.

Hämtat barnet, handlat på Coop.

Pysseldags nu.

Sju personer ska äta tacos.

Sjuk? Behöver vila?

Jag? Inte då...

Av Lisa - 7 april 2009 07:43

Då har jag hunnit avreagera mej lite (på det här med tv i tidigare inlägg).

Å klockan är inte ens åtta. :D

Viggo vaknade kvart i sju...? :P När vi kom till dagis siktade han in sej på en tjej som jobbar på en annan avdlening som han absolut skulle upp till, trots att hennes knä var upptaget redan. :D Söta unge!

Hon lät honom komma upp å trängas så han blev så glad så. :)

Undrar varför han väljer henne?

Kanske för att hon är lite yngre, inte riktigt i min ålder, men ett par år äldre bara..

Litet skri när jag gick, men inget större. :)


Jag mår verkligen kasst för övrigt, glkömde mitt nässpray hemma med irriterande nog. :S


Ska så sakterliga börja dra mej mot klassrummet.

Vi ska prata sårvård i dag, ska bli intressant! :P



Av Lisa - 7 april 2009 07:35

Såg precis en reklam för tv-kanalen playhouse disney på busskuren.

Det är en tv-kanal som riktar sej speciefikt till 2-5 åringar?!

Det är väl lite allämt känt att jag lite anti tv i största allmänhet(det finns mycket jag hellre gör än sitter bänkad där...) Men come on? Tv för 2-åringar, är inte det lite väl bra?!

Det finns de som tror på tv:n som utvecklingsmanick eller som lugnande medel eller varför inte som barnvakt?(det sistnämda kan jag köpa till viss del, om man är ensamstående exempelvis...).

Men allvarligt talat är det konstigt att barn blir stillastittande å orörliga?


Som en parentes till det hela kan jag berätta att jag som liten inte fick titta på tv förrän efter klockan sex på kvällen om jag inte var sjuk...

Å det var och är inget jag har lidit av.

När jag var sjuk såg jag på inspelade Astrid Lindgren-avsnitt å ägde inte ens en köpfilm förrän jag var tio eller till å med mer...


Som ni förstår tänker jag inte uppmuntra Viggo till aktivit tv-tittande, inte i dagens läge å kanske aldrig.

Det är min åsikt men alla gör såklart som de vill. :D


Av Lisa - 7 april 2009 06:15

Jag är nästan färdig, bara kläder som fattas.

Viggo sover fortfarande å då går ju som bekant allt en aningens snabbare. :D

Så nu har jag tid att förbannan mej själv lite.

Varför i hela friden ger jag inte upp å är hemma i dag?

Halsen gör ännu ondare å ingen, absolut ingen tackar mej för att jag går dit ändå, men mitt trötta huvud å svullna hals. :S 

Men som ni förstår är jag up and runnin som om inget hade hänt, det är ju bara två dagar kvar sen är jag ledig i fem. :P

Martin är också ledig på torsdag så det blir verkligen en långhelg för hela familjen. :) Så mysigt!

En hel del påskfiranade ska hinnas med också, men det är ju ra roligt. :)

Jag älskar ju som ni vet påsken så jag ser verkligen fram emot det hela. :D


I dag slutar jag tolv. Viggo hade dagis-tid till halv fyra, men jag plockar hem honom när jag har slutat i dag. Har liksom inget skolarbete kvar på dess kurserna så vi ska hem å mysa i stället.

Kanske syskonen kommer å sällskapar, eller Stina, Emelie å jag ska kanske ta ta tag i pysslet innan det är för sent. :D mej veteligen så tränar Martin i kväll så det kan ju passa fint. Om jag orkar vill säga...


Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu...

Surfar ett varv...


Heeeej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards