Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Lisa - 9 april 2009 20:53

Såhär bra blev det när jag hade omorganiserat bland bakgrejerna.

Perfekt att ha allt i lådorna i köksbänken i stället, så man har översikt på allt man har. :)

 

I ena lådan är alla mjölsorter. Den ska kompletteras med burkar från Ikea, så snart som möjligt!

 


 I låda nummer två fick alla smågrejer man kan tänkas behöva vi olika sorters bak plats. :D

 


Å ja det ska erkännas, jag äger ganska mycket sirap. Jag hittade även fyra öppnade kokos-påsar. :)


Men som sagt, nu har jag översikt. Å jag förstår helt klart varför nya kök byggs med utdragbara lådor å skafferihyllor. :D


Av Lisa - 9 april 2009 20:33

Under de cirka tjugo minunter Viggo sov i vagenen i dag på förmiddagen hann jag plantera lite nya blommor ute  å lite örter. :D

Svarta violer som Martin handlade åt mej i morse. :D

Å sen penserna jag satte förra helgen. :)

 


Sen har det börjat som sagt börjat gro i min drivbänk, här har ni beviset på det. :D


Lite vårkänslor hann jag alltså med innan vi gick in. Viggo stackaren orkade inte va ute. Å blött va det med å jag lämnade såklart alla vattentäta byxor på dagis i tisdags...

Skulle hemst gärna vilja åka till Ullared, nu när Viggo har börjat på dagis å man vet vad som behövs å så...

Anyway, det var bilderna jag skulle visa... :D


Av Lisa - 9 april 2009 20:32

Första bilden på badrummet...

 

Av Lisa - 9 april 2009 20:31

Före.


 




Som nytt? :P


Av Lisa - 9 april 2009 20:16

En riktigt tung dag går mot sitt slut.

Summering av dagen:


Mamman i familjen, som fortfarande inte är helt hundra ha spenderat större delen av dagen inomhus med sonen som har haft hög feber, sov-vägrat å gnällt medan pappan har varit ute å målat hus.



Jag är helt färdigt.  Detta är en av de värsta dagarna i mannaminne.

Vad sk man säga? Prioriteringarna blir lite fel i mellan åt.

Trött å sur å matt, men nu börjar det kännas bättre, för min del i allafall, åtminstone mentalt.

Viggo däremot, han är inte alls bra. :(

Som det ser ut nu blir det inget påskande för oss i morron. :S

Kan ju alltid hoppas att det vänder i natt.Min stackars lilla kille är så ledsen å dan så det skär i hjärtat. :(


Nu sitter Martin å kollar på Sällskapsresan å jag sitter i soffan med datorn i knät. Redo för ett bloggmaraton. :D

Så håll i er, set kommer mera, i lite mer positiv anda. :P


Av Lisa - 9 april 2009 09:03

Så, här är vi. :)

Har varit uppe en stund nu, men sovit helt okej i natt.


Nu vaknade den lilla sjuklingen igen. Så nu ger jag upp projektet att han ska sova själv. Ska bara hala kaffe sen slänger jag in Per i Blu-rayen så får det bli soffläge tills Viggo sovit klart. 

Inte precis så jag hade planerat dagen, men vad gör man? <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards