Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Lisa - 20 april 2009 21:34

Gav verkligen all in på träningen, jag pressade mej så jag trodde benen skulle ge vika ett tag, men klarade att hålla mej samman.

Är nöjd att jag gick dit! :P

Nu ska jag duscha sen sova.

Denna dagen har varit toppen, Viggo är sitt vanliga glad jag igen å vi har haft så kul. :D

I morron är det lång dag.

Börjar tio förvisso å ska lyssna på gästföreläsare, men jag har ju å göra på morronen så.

Martin börjar senare så jag kanske kan sitta ner å äta frukost för en gång skull. :)


Natti!

Av Lisa - 20 april 2009 19:21

Klockan åtta ska här tränas.

Ska dit ensam i kväll, inte så roligt men jag ska dit ändå! :)

Som jag ser ut är det en nödvändighet kan jag lova.

Om jag ska kunna använda några av de kläder jag trånar efter behöver det verkligen hända nått, å det är fort!

Är grymt sugen på att joina Gi-viktklubb men jag vet inte om det är värt pengarna i dags läget...

Känns inte hundra procent eftersom jag gärna vill ha ett barn till, å då blir man ju tjock igen så.

Fast om man går ner innan å håller sej till nyttigheter kanske det blir lättare att gå ner efter en evtentuell andra graviditet..?

Ja, jag vet inte.

Har varit ganska duktig på att äta rätt på sistone i allafall...


Off I go...


Av Lisa - 20 april 2009 17:42

Lekplatsen är kul!

Av Lisa - 20 april 2009 14:10

För det första måste jag ta tillbaka att jag kallade besiktningskillen för tjomme.

Det visade nämligen vara en grov fördom, han var super trevlig å i min ålder. :)

Ingen elak besserwisser som han från Länsförsäkringar. Allt gick gallant å huset blev godkänt sånär som på brandsäkerhet, vi behöver en pulversläckare tydligen...


Efter besiktningen hämtade vi upp Stina å begav oss till Coopet för lite hard core-shopping dvs. utan inköpslista.

Det gick bra måste jag säga, har handlat middagsmat både till i dag å till i morron.

I kväll blir det fyllda lövbiffar på nått ivs, har inte bestämt vad jag ska välja att fylla dem med ännu bara.


Efter handlingen kom Gurri hit å joinade över en kopp å nu har de åkt bägge två.


Viggo sover han.


Jag sitter här å fönstershoppar på modernt vis. Dvs. tokspanar på kläder å på ikea efter snyggingar. Har ett sånt shoppingsug, men innan csn ger sej får jag hålla mej till mat...


Börjar känna av huvudet igen nu...

Av Lisa - 20 april 2009 12:41

Det ringer jag svara å hör en butter röst:

-Ni vet att ni har en bror med va?

-Ja, välkommen!

-Jag kommer nu då!


<3 Gurri!

Av Lisa - 20 april 2009 09:55

Har hunnit städa toaletten å skriva klart uppgift 1 i Geriatriken å Viggo sover fortfarande?! :)

Det var värst vad han var trött i dag lilla kotten.

Pappa kommer snart, han ringde nyss å meddelade att det var 8 minuter kvar på tvättmaskinen sen skulle han köra. :D

Efter besiktningen ska vi handla i hop, like good old times. :)

Trevligt att barnbidraget kommer i dag så slipper jag hämta från sparkontot.

Har pratat med skolan i dag, det fanns tydligen inget betyg i omvårdnad registerat, men det skulle fixa sej nu å hon skulle kontakta csn! Det finns hopp om pengar snart då...


Nu vaknar visst Viggo! :D 

Av Lisa - 20 april 2009 09:08

Jupp, så är det.

I två hela år har jag hållat på å skriva om mitt liv på internet.

Har haft ups and downs, men i dag kan jag säga att jag älskar det. :D

Det är en förbannat rolig hobby som funkar både som terapi å minnescentral. Dessutom ger det en massa tillbaka, jag har bloggen att tacka för flera av de jag nu kallar mina vänner. :D

Hur galet är inte det? :P


Roligast just nu är att antalet läsare per dag ligger stadigt runt 170-180 unika besökare  å det anser jag vara en ganska hög siffra. :D


Som jag känner nu kommer bloggen troligtvis fylla både tre å fyra år innan jag lägger av. För än har jag inte tröttnat, snarare tvärtom! :)


Hipp hipp hurra för bloggen i dag! :D

 

Av Lisa - 20 april 2009 08:01

Nu har jag bestämt mej för hur det blir framöver.

Dagis alla dagar i veckan å en lång dag extra.

Då bör jag hinna å kan hellre ändra tiderna å hämta honom tidigare än behöva be om att få komma senare.

Så är det med det...


Denna lediga dagen började halv sex, men det kvittar.

Jag är gald för all tid jag får med Viggo just nu. <3

Har inte så ont i huvudet ännu å jag hoppas verkligen att jag slipper det i dag.

Det kommer nån tjomme från försäkringsbolaget å kollar över huset nån gång mellan tio å tolv. Roligare kan man ha, det skulle ta en timme med.

Pappa har lovat att assistera med Viggo-passning under besiktningen å en stud utöver det så jag kan skicka in min första uppgift.

Det känns inte helt ok att behöva be om barnvakt så, men men.

Tack Buffi!


Vad är det med den här frosten? Är det inte slut med det snart så man kan så lite grejer utanför drivbänken, sockerärtor exempelvis?


Keldags nu!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards