Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 april 2009

Av Lisa - 26 april 2009 20:35

Mamma å pappa plockade upp oss strax innan tolv.

Målet för dagens resa var ju som ni vet Eko.

Blev lite mått å gott inhandlat, bla. sugproppshyllor till duschen nere som var en grym besvikelse. De fanskapen ville inte fästa på väggarna, en sitter fast på duschväggen, men den andra bara ramlar. Så det får bli att vi gör hål i väggen, för om allt annat är så snyggt därnere vägrar jag ha duschtvål och dyl. i en hammarplast-korg på golvet! 

Viggo fick såklart en hel dej grejer. Både av mej, men mest av mormor å morfar(tusen tack <3)

Han fick en såndär liten gummihäst ni vet. Mest för att han har haft en sån i handen så gott som varje dag jag har kommit för att hämta honom från dagis denna veckan. :D

Denna häst verkar vi dock ha glömt hos mamma å pappa, men den kan nog bli en favorit.

Bland hästgrejerna på Eko finns det en plasthäst i naturlig storlek. 

Mamma tänkte att det kunde va kul för Viggo att kolla lite på den.

Det tyckte inte han, han blev livrädd. :) De fick skynda sej därifrån till å me!


Eftermiddagen har vi spenderat dels utomhus hos m å p, sen hemma å ätit middag. Efter det var vi en liten sväng hos Hanna och co. Viggo passade på att bajsa två gånger, bara för att vi inte hade blöjor med oss.  :D Typiskt.


Har plockat å donat nu i kväll. Ska packa lite til dagis i morron å duscha.

Sen blir det till att lägga sej.

Har varit trött sen i eftermiddags. Mornarna å förmiddagarna funkar, men framåt två tiden är jag helt slut. Den envisa huvudvärekn tröttar ut mej fullständigt!


Söndagsångerst till max med, kan vi inte spola fram tills torsdag? :)


Over and out!


En sommarklädd pojke. :P


 

Av Lisa - 26 april 2009 20:03

Martin ropade precis kolla på Rex å pekade ut genom fönstret.

Katten satt utanför grannarnas kök på deras fönsterbräda å jamade, precis som han gör här hemma.

Det såg duktigt kul ut precis som om han hade tagit fel på hus.

Jag hoppades i mitt stilla sinne att de inte skulle va hemma å skyndade ut för att ropa hem honom.

Tyvärr var det inte så väl, utan grannarna stod innaför fönstret och vinkade till honom. :)

De öppnade å skrattade när katten hade vänt hemåt å poängterade att han var välkommen.

Gaaaaah, vad pinsamt, man får ju skämmas i hjäl för den där tok-katten! :D

Av Lisa - 26 april 2009 09:24

I morse var det segt att gå upp, somnade om jag vet inte hur många gånger innan jag överhuvudtaget kom upp ur sängen. :S

Kunde inte sova i natt så jag satt upp å löste korsord till hur sent som helt så det kan ju bero på det... :)

Söndag i dag då, igen. Tycker hlgen går för snabbt, alldeles för snabbt.


Dagen är precis så fullspäckad som den brukar. :)

Martin ska spela bortamatch mot Gammalstorp medan jag å Viggo ska åka med M å P till Eko. :)


Nu på morronen blir det en snabbstädning medan Viggo sover. Får se hur mycket som hinns med.

Stryktvätten väller snart up frö trappan så den måste vi med ta tag i. :D


Bäst å sätta i gång. I morron är det hemstudier å datorn som gäller hela dagen, så jag ska försöka undvika att sitta här i dag. :D


Gomorron!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards