Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 14 april 2009 09:07

Har precis målat min naglar rosa. :)

Sitter här å försöker låta bli att stöta i mot allt å inget.

Det går sådär. :S

Har fått måla om ett par gånger redan. Så går det när man inte kan sitta still... :)

Fick nått slags ryck att anstränga mej lite extra i dag, rosa skor, rosa naglar å kjol. :D I brist på annat liksom...


Annars känner jag mej mest fet å trött, tradigt, tradigt...


Ska kolla lite web-tv nu innan jag ska köra in till stan...

Av Lisa - 14 april 2009 08:54

Jag längtar till klockan halv tolv. :)

Då ska jag frossa i följande:


Vegetariska vårrullar
Friterade räkor
Thailändsk fläsksallad ***
Kycklingfilé med gul curry *
Stekta skaldjur i thai chiliolja **


* lite starkt
** medium starkt
*** extra starkt

Sallad, bröd , dryck, kaffe, choklad och fruktdessert ingår.


Av Lisa - 14 april 2009 08:27

Kunde inte somna i går.

Försökte få Viggo att ligga i sin egen säng på diverse sätt å när inte det gick låg jag ändå å funderade på en massa skit rent utsagt!

Klockan stod på 23.20 när jag kollade sista gången. Exakt två timmar senare vakande Viggo å höll låda till halv fem. :S

Lite trött nu kan jag lova.

Vet fortfarande inte om det tänder eller öronen.

Är det samma visa i natt så ringer jag samariten. Tycker ju att han borde ha mera ont på dagtid också om det är öroninflammation, men man vet ju aldrig.

Längtar lite till det nya vårdvalet ska träda i kraft med, så man kan få välja en helt egen läkare. De på samariten är av sämsta kvalité tyvärr, därför vill jag inte ringa dit i första hand.


Viggo är i vilket fall på dagis. 

Jag missade nyss ett samtal därifrån. Blev hel hispig, men de ville bara veta hans hämt-tid i dag. :)

Hoppas att de bara inte har skrivit ut de nya tiderna så att det inte blivit fel på dexter..

Pinsamt att va hemma när de ringer tycker jag, men jag hoppas de vet att jag pluggar...


Funderade ett tag på att hänga på låset på Coop å handla nu på morronen med. Men jag bestämde mej för att dricka kaffe i lugn å roå försöka stilla mina nerver så gott det går.


Är banne mej fortfarande förkyld, vilket skit! :S


Nu ska jag ta lite kaffe till å sätta mej å lösa lite korsord! :D

Av Lisa - 13 april 2009 19:10

Jaaa, så är det med det.

Tisdag i morron å dagis, skola å jobbdags.

Jag börjar min lektion klockan ett, men jag ska starta flexkursen vid tio, träffa läraren å få material å så.

Men jag har planerat att hinna till Apoteket å ett par nadra ärenden på stan med. Bla. Name it i jakt på överdragsbyxor som matchar nya jackan...

Sen ska jag äta lunchbuffé på thaien med Stina med troligtvis. :)



Hoppas vi är tillräckligt bra för att gå i väg nu bara.

Jag har mått dåligt as hell nu på eftermiddagen. Yr å svettig å huvudvärk. Funderar lite på om det är nått psykiskt som ger fysiska symtom...

Tröttsamt det här med stressen som jag kallar det. Man skulle säkert kunna kategorera skiten som oro å ångerst med, men det vägrar jag. :)

Just nu är det mycket som spelar in.

Jag är stressad redan innan jag stigit upp på morronen.

Stressad över hur långt jag ska hinna innan Viggo vaknar/vill ha uppmärksamhet, stressad över att äta frukost stående osv.

Sen vill jag ju inte att stressen ska gå ut över Viggo, att han ska bli lidande.

Förhoppningsvis kommer det bli bättre på den fronten de dagar jag ska läsa hemma. Även det är ett orosmoment dock, kommer jag ha karaktär nog att slutföra det hela denna gången, flexläsningen är inte min grej alls.

Varken betygsmässigt eller diciplnmässigt..

Ni hör, mycket stress å press. Men det ska nog gå det här med, jag brukar klara mej så. :)


Nu till nått roligare, första GI-dagen har gått bra. Inget socker har intagigts å inget bröd. :D

Nu hoppas jag bara att den envisa förkylingen ska lämna min kropp så jag kan börjat träna normalt igen.


Nu ska jag lägga mej på soffan en stund innan det är läggdags!

Gonatt!


Jennie å Liz---->Så roligt att ni vill komma på mitt party. :) 

Av Lisa - 13 april 2009 19:01

Sitter å letar internet runt efter helt vanliga trekvarts ärmade tröjor.(mina armar se ut som faaaaan, vill jag lova. :S)

Det är tunn om dem, men Lindex hade en modell i en massa färger.

Vad tycks?

Den kostar 99... Kanske kan va värt ett försök...?!

Nån som har beställt kläder från lindex via internet eller vet nåt om det? Hur lång tid det kan tänkas ta å få grejerna å vad portot ligger på?


När jag ändå var på gång spanade jag lite på byxor med.

Dessa hade suttit fint(eller ja det vet jag ju inte. :D) 

Ska till stan ett varv i morron. Kanske hinner inom Lindex å kolla lite...

Av Lisa - 13 april 2009 14:37

Vattnet är avstängt å toastolen upp ska med bytas.

Vad händer?

Jag blir akut kissnödig, undrar just hur många timmar det ska ta?! :)

Av Lisa - 13 april 2009 13:44

Har huvudvärk i dag med. :S Har tagit treo, men det verkar inte bita. :(


Viggo sover ute å Martin är i källaren å donar i badrummet.

Vi får hjälp med att få dit toastolen å allt annat sånt i dag. :) Veeeej! :)

Bara en kvadat golv som saknas( en liiiiiiten missräkning...) sen är allt det stora klart å bara fin putsningen kvar. :)


Nu ska jag ta mej nått å äta å se om det kan tänkas hjälpa mot huvudet...





Av Lisa - 13 april 2009 13:42

Det blev ingen grilling vid Nytorpet, men ett helt okej alternativ;

Sternö(utan grillning dock.)

Skönt att komma hemifrån lite å komma ut till havet! :)

Ser det inte härligt ut?! :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards