Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 13 april 2009 13:32

Onsdagen den 6 maj klockan 18 är alla som vill välkomna hit på Me & I party!


Även ni som inte vill handla är hjärtligt välkomna att dyka upp, för att se huset eller varför inte för att träffa mej å min familj irl. :D

Ju fler som kommer desto roligare blir det. :)

Skriv en rad å anmäl er vettja. :P


Av Lisa - 13 april 2009 09:42

Jag matar visst på med inlägg i dag.

Det kan bero på att jag för en gång skulle inte har spciellt många måsten nu när Viggo sover så jag kostar på mej en extra kopp kaffe å några extra inlägg. :D


I dag ska vi börja med GI, igen!

Är ganska sugen på att lyckas denna gången om man säger så.

Det finns såklar tusen ursäkter till tidigare misslyckanden, men jag skyller på två faktorer. Mitt eviga hobby-bakande å trötthet.


Korkat nog är det fakta att man blir piggare om man äter så blodsockret håller en jämn nivå. Men då måste man hålla på tillräckligt länge för att kroppen ska ställa om. Å det är där vi har misslyckats å det grövsta i våra tidigare halvhjärtade försök till förändring som vi har gett oss på i år...


Men nu närmar sej sommaren med stormsteg, med allt vad det innebär.

Vår riktiga vardag som två arbetande småbarnsföräldrar kommer  i gång. Å då blir man inte piggare precis å det är inget tidsbegränsat liv heller. Det är så det ska vara framöver. Då håller inga ursäkter längre....


Håll tummarna för oss nu!


Av Lisa - 13 april 2009 09:24

Jag är precis kass på det här med rakning.

Okej, armhålorna brukar jag hålla någorlunda ordning på, men resten av kroppen... Nej, det är inte min starka sida. :)

Men nu har jag bestämt mej för att det ska bli ändring.

Nog om det...

 Egentligen ville jag bara tipsa lite om RFSU:s produkter som finns på Apoteket.


 

En genomskinlig rakgel å en after-shave till de mer intima delarna. :)


Av Lisa - 13 april 2009 09:17

Jag lyckades lokalisera orsaken till att jag fick mindre trevliga beslutsbrev angående mitt lån från csn.

Jag hade i stället för att fylla på i den ansökan jag tidigare gjort hade skapat en helt ny. Detta var tydligen fel(kunde inte den första kärringen jag pratade med sagt det redan då?)

Detta fick skolans adimistrativa assistent veta när hon ringde till csn å mina vägnar.

Han hon pratade med lovade att han skulle fixa till problemet direkt å bara förlänga ansökan fram till sommaren.


Detta var i början av förra veckan, (om inte tidigare).

Denna gånge har jag inte fått nått beslutsbrev alls så i går kollade jag över mina sidor på csn. Tror ni där fanns en förlängd ansökan?

Icke, å inga planerade utbetalingar heller!?!

Så jag gjorde om allt själv å hoppas verkligen att det kommer ett riktigt beslut snart så jag får pengar även denna sista studieperioden...


Av Lisa - 13 april 2009 09:04

Setg upp för en halvtimme sen, så nog kan jag påstå att det blev sovmorron i dag. :D

Skönt, men samtidigt ganska pointless, det är banne mej roligare att stiga upp med familjen än att ligga där inne å drömma en massa skit... :)


Det verkar bli fint väder i dag med.

 

Jag är duktigt sugen på en utflykt till Nytorpet eller där omkring. Packa kaffe å krovar å bege oss i väg i ett par timmar. Det hade varit toppen.

Men det står lite annat på schemat för Martins del, men det tål att tänkas på tycker jag. Kanske ett å annat syskon vill joina? :P


Om det inte blir nån utflykt hoppas jag vi kommer va ute ändå.

I dag är Viggo feberfri igen, å ingen feber i natt. han har dock sovit oroligt så det skulle inte förvåna mej om det är öronen som spökar... :S




EKO hade även suttit fint, men jag kan inte tänka mej att där är öppet...

Nästa helg är det redan fullt, men jag å Viggo slutar ju tidigt flera dagar denna veckan. Eller rättare sagt Viggo slutar tidigt. Jag ska flex-läsa Geriatrik hem i från så jag ska va här, framför min egen dator i ett par dagar. :P Hoppas det funkar nu...


Såklart känner jag av den där förbannade inre stressen i dag med. Mycket som oroar som vanligt å nya krav som kommer.

Men, men i dag är det ingen depp-morron så det det får bli mer om det i nått annat inlägg, för er som orkar läsa.


Ha en bra sista helgdag(ni som är lediga) å ta vara på tiden. :)

Av Lisa - 12 april 2009 20:20

Har haft en jävla-piss-huvudvärk å mått illa sen jag vakande i morse.

Känns nästan som bakfylla, trots att jag inte drack en droppe alkohol i går. :S

Riktigt tröttsamt. I morse tog stressen ut sin rätt med, grät gjorde jag å höll på. Tröttheten som spelar in med gissar jag på. 5.20 är ju inte en mänsklig tid att vakna på när man är ledig...

Har så mycket jag vill få ur mej å skriva o, men just nu är hjärnan på over-load(som vanligt?!) så det får vänta tills en annan dag.

 -------------------

Viggo har haft feber i dag igen. :( Min stackars lilla kille.

Är han inte bättre å feberfri i morron får jag ringa jourcentralen. Så här kan vi ju inte ha det.

Han har blivit en rinktig mammagris på sistone me. Det är bara jag som dyger i mellan åt till å med. Undrar hur det ska gå nästa gång jag ska lämna honom på dagis...?!




Gustav är här å spelar RE, som en liten söndagstradition. :P

M å P utnyttjar ledigheten till fullo å är i stugan å njuter.:D

Vad jag önskar att jag med var där nu....


Jösses vad jag är glad att det är en ledig dag kvar innan det är dags för verklighet igen. Hoppas jag kan varva ner lite åtminstone...

Vi ska böja med Gi i morron. Igen, hoppas det går nu...


Jag har inte kunnat träna på hundra år pga. den satans förkylningen men i morron hoppas jag på en promenad i allafall. Om vi är i skick till det vill säga..


Mycket flumm här nu, men men...


Back towmorrow, utvilad förhoppningsvis...

Av Lisa - 12 april 2009 19:19

Påsken är nog den allra mest traditionsbundna högtiden hos oss.

Mycket av det gäller maten men inte enbart. :P

Förrutom att måla ägg  är påskäggs-letande ett obligatoriskt inslag för alla barn.

Å ja, jag är 24 år snart, men jag hade blivit riktigt besviken om jag inte fått leta ägg, helst utomhus.:)

Till å med för två år sen när vi var hemma hos oss i lägenheten(M å P renoverade köket) gömde mamma våra ägg. :)

I går hittade Gustav sitt först medan Viggos var mest välgömt. :D

Det sistnämda innehöll pixie-böcker å en kyckling. :D



Av Lisa - 12 april 2009 08:42

I dag fick jag då rakt inte nån sovmorron. 5.20 stod det i taket när Viggo bestämde sej för att det var uppstigedags!

Vi strejkade förvisso å lå kvar till halv sju, men det var verkligen i tidigaste laget, speciellt eftersom vi inte kom i säng förrän halv tolv i går.

Den goda nyheteni det hela är att Viggo sov i sin säng ända tills han ville upp!

Det var länge sen det hände vill jag lova! :D


Viggo blev såklart lite sämre framåt kvällningen i går, så vid sex flyttade vi ner hela kalaset hit så han kunde få sova i sin egen säng.

En väldigt bra idé visade det sej. :P

Å det allra bästa med det beslutet är att det efterrätten som blev över fortarande står i vår kyl. :P

Det får bli förmiddagsfika i dag, helt klart! :P


Viggo sover redan igen å har gjort det en bra stund nu.

Ska snart börja städa så jag återkommer senare med fler blider å flera storys från gårdagen. :)





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards