Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 11 april 2009 18:01

På Gustavs fanns följande motiv:

En blödanade kyckling och en kyckling med blodig kniv! :)

Jag skattade så tårrarna sprutade, hur kommer man på sånt?!

Förra året rökr kycklingarna pipa på de ägg Gurri målade.

Nästa år får han svårt att toppa detta! :D

Nead i say more?! <3

Av Lisa - 11 april 2009 11:28

I dag har vi haft sovmorron. :D

Martin steg upp sju. Jag började vrida mej vid halv åtta men låg kvar tills Viggo vaknade klockan åtta. :P

Då kom Martin in med Viggos påskägg, som var duktigt populärt. :D Hela ungen sken upp både åt själva ägget å dess innehåll, fem små bilar. :D

 

Viggo är för övrigt helt feberfri i dag å pigg som en mört.

Det är svårt att tro att det är samma unge som har varit febrig å gnällig här nu i tre dagar. :)

Hoppas det håller i sej så han får va frisk ett tag nu!


Stina var precis här å hämtade upp Viggo till M å P. Han åker tidigare dit å leker loss med dem medan jag å Martin lagar mat respektive målar hus. :)

Potatisgratängen är i ugnen å en crostini-deg är på jäsning. :)

Ska även göra paj å kräftskagen(vad annars?).

Så nu är det en del å stå i, ligger allt lite fter nu efter en segare start än vanligt, men jag ska nog hinna! :D


Glad påsk på er!

Av Lisa - 11 april 2009 08:30

Önskar Viggo! 

Av Lisa - 10 april 2009 21:02

Lite panacotta nu innan det är dags för Singing-bee-kändis-special. :P

Lite trevligt sällskap, ett toppen-bra Så ska det låta å en massa god mat för dess!

En fin-fin långfredags kväll. :)

Av Lisa - 10 april 2009 15:20

Å vilken bra timing våren har, komma precis nu när alla har ledigt. :) (Ja, jag vet, inte alla, nästa år kommer jag säkert bli dö-pissed på de som påstår det... :D)


Börjar bli lite trött nu.

Blev lovad sovmorron med vaknade halv sex...(?)

Martin slog upp sina blå en timme senare å sen gick vi upp. :)

Åt ett underbart bakpulver bröd á la Leila till frukost å sen har vi bara njutit av livet.( så gott det går med förkylningar å allt...)


Vi skulle egentligen påsk-fira i Mörrum i dag, men eftersom Viggo är sjuk blir det inget med det. 

Vi erbjöd oss att va här men så blir det inte heller.

Så vi ska fira lite själva med att grilla fläskfilé med ljummen potatissallad till å mjölkchoklad panacotta till efterrätt. :)

Inte helt fel det heller. :D


Viggos farfar är här med ett mycket uppskattat påskägg till Viggo innehållande fruktå mini-yoggis. :P

Nu har jag satt honom i arbete med att såga ner lite sly. :P 

 Själv har jag asat ut datorn på altanen å sitter här å myser med kaffe. :D

 Har varit ute så gott som hela dagen. :D Viggo är lite bättre å har åkt på sin nya rutchkana, en gåva från våra grannar som deras barn vuxit i från. :)

Så uppskattar vi. :D Viggo fick en cykeln me, en rikitg BMX med stödhjul å allt, lite rostig men ändå. :D

I stället för att slänga de så gav dom grejerna till oss. :D


Nu sover kotten igen, å vi är fortfarande ute som sagt. :P


Härliga tider just nu!


Glad Påsk på er!

 



Av Lisa - 10 april 2009 11:10

Tittar bara inom lite snabbt när jag ändå är inne å snyter mej. :)

Hela familjen är ute, Viggo sover i vagnen men har hunnit med lite grävande innan dess. Alvedon är verkligen bra! :)

Annars är han inte bra i dag heller...

Martin målar å jag plockar på altanen.

Ska ut igen nu!


Av Lisa - 9 april 2009 20:53

Såhär bra blev det när jag hade omorganiserat bland bakgrejerna.

Perfekt att ha allt i lådorna i köksbänken i stället, så man har översikt på allt man har. :)

 

I ena lådan är alla mjölsorter. Den ska kompletteras med burkar från Ikea, så snart som möjligt!

 


 I låda nummer två fick alla smågrejer man kan tänkas behöva vi olika sorters bak plats. :D

 


Å ja det ska erkännas, jag äger ganska mycket sirap. Jag hittade även fyra öppnade kokos-påsar. :)


Men som sagt, nu har jag översikt. Å jag förstår helt klart varför nya kök byggs med utdragbara lådor å skafferihyllor. :D


Av Lisa - 9 april 2009 20:33

Under de cirka tjugo minunter Viggo sov i vagenen i dag på förmiddagen hann jag plantera lite nya blommor ute  å lite örter. :D

Svarta violer som Martin handlade åt mej i morse. :D

Å sen penserna jag satte förra helgen. :)

 


Sen har det börjat som sagt börjat gro i min drivbänk, här har ni beviset på det. :D


Lite vårkänslor hann jag alltså med innan vi gick in. Viggo stackaren orkade inte va ute. Å blött va det med å jag lämnade såklart alla vattentäta byxor på dagis i tisdags...

Skulle hemst gärna vilja åka till Ullared, nu när Viggo har börjat på dagis å man vet vad som behövs å så...

Anyway, det var bilderna jag skulle visa... :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards