Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 22 april 2009 08:07

Hallå där ute!

Här sitter jag vid min skolbänk a.k.a vid köksbordet.

Hade egentligen tänkt lägga min min rast nu på morronen å springa en runda men sen valde jag att prioritera bort det å sova i stället.

Det har jag dock inte heller gjort, det kändes inte moraliskt försvarbart att sova på skoltid.

Men god knows att jag skulle behöva det, både springa å sova.

Har varit vaken sen halv fyra å legat med Viggo på mej sen dess, i olika lägen. :S Ingen höjdare alls...


Vad et gäller springande ska jag träna bräda i kväll.

Tror inte mina vader pallar med två grejer på samma dag ändå...


Det är en bra vikarie på dagis, som talar om hur dagen har varit å som fågade i morse om hur natten varit å om Viggo ätit välling osv.

Sånt gillar jag. :)

Lite skrik var det såklart i dag med, men Viggo vågade gå(ja,riktigt gå själv) i från mej till en fröken å det anser jag vara ett steg åt rätt håll. :D


Nu ska jag skriva vidare om immobilisering å fattiga barn.


Det kommer bilder senare, på badrummet bla.


Trevlig onsdag på er!

Av Lisa - 21 april 2009 19:30

Csn har tagit sitt förnuft tillfånga å beviljat mitt lån! :D

Äntligen ett positivt besked på den fronten. :)

Hoppas jag frå pengarna så snart som möjligt...


Fick tillbaka min första geriatrik uppgift med en enda kommentar.

Uppgiften kan inte lösas bättre - utmärkt

Det är nog det bästa omdöme jag någonsin fått, blev helt paff.


I övrigt har eftermiddagen varit stressig. Har lagat middag med en hungrig pojke jämte mej, var tvungen å muta honom med mozarella å oliver stup i ett för att överhuvudtaget få till nått ätbart.

Martin skulle ju träna med så jag hade ju lite tidspress om han skulle hinna äta.

Gustav kom tack å lov å matade Viggo medan jag lagade klart.

Men det är först nu som jag har fått undan allt i köket.

I övriga rum är det fortfarande kaos.

Ska rafsa undan det värsta sen ska jag koka mej lite te å kolla på gårdagens Tonårsliv innan det är dags för DH...


Kan dock hända att det hinns med ett par inlägg till innan kvällen är till ända så stay toone. :D

Av Lisa - 21 april 2009 09:10

Har gjort vad jag ska nu.

Behöver mina gamla arbeten för att fortsätta, å de är ju hemma så...

Vad jag är glad att jag har håll ordning på allt jag gjort innan så det bara är att slå upp i pärmen om man behöver det igen. :D


Stina var sugen på lunch me mej, skönt, så man har nån å prata med under dagen. :)


Jag såg på min mail att jag har fått besked från csn. Men eftersom jag är i skolan å inte hemma vid min egen dator kan jag inte kolla det nu...

Tröttsamt!


Det kliar i mina shoppingfingrar i dag med... Iiiih!

Är kaffe sugen med, men jag tror jag hoppar över skol-kaffe i dag, det är inte speciellt gott nämligen..


Nu sitter jag mest å försöker frödriva tiden som ni märker. Önskar jag hade kommit i håg mina lurar till mobilen, så jag kunde lyssnat på lite radio å inte massa surr å youtube från andra datorer... :S


Ska spela lite taipei nu i brist på annat. :)

Av Lisa - 21 april 2009 08:43

Uppgift 2 i geriatriken.

Vad är immobilisering?

Ordetskrället finns inte ens med i ordlistan.

Jag vet ju vad begreppet som sådant innebär, men hur ska man förklara det i korrekta termer?

Det kan väl inte va meningen att man ska chansa?

Tydligen, jag litar frå lita på min egen kompetens här.

Förslag på förklaringar är mer än välkomna...

Av Lisa - 21 april 2009 08:10

Öppna länken, klicka på bidragssökningar å läs om  verkligheten!

Jag har i allafall svårt att hålla tillbaka tårarna.

Å kom i håg, genom att köpa en majblomma kan du bidra för att hjälpa!

Av Lisa - 21 april 2009 07:40

Sitter vid den gamla vanliga datorn i skolan. Konstigt egentligen att man hittar favoriter. Sitter alltid vid just denna. :D

Viggo strejkade som vanligt vid lämningen, hoppas han tänker lugna sej med det snart. För det är inte speciellt kul. :S

Man hinner liksom inte säga hejdå på ett vettigt vis, jag hade såklart helt velat plocka upp å trösta honom , men det hjälper ju inte när jag ändå ska gå...


Jag planerar att sitta här till tio å jobba med diverse arbeten. Framför allt det om fattiga barn. Här finns ju skrivare med så man kan skriva ut det man behöver på direkten. :)

Får se om jag göra lite geriatrik med, skulle kännas bra om man hann undan lite där med...


Undrar om Bill jobbar today? Har ingen mat med mej å det är ganska trist utan lunch-buddy om man ska handla nått på stan...


Ska logga in mej på dexter nu å ändra nästa veckas dagis-tider...


Måste ju tacka Malena med som lärde mej att mms-blogga i går, efter två år var det dags att lära sej. :D

Av Lisa - 20 april 2009 21:34

Gav verkligen all in på träningen, jag pressade mej så jag trodde benen skulle ge vika ett tag, men klarade att hålla mej samman.

Är nöjd att jag gick dit! :P

Nu ska jag duscha sen sova.

Denna dagen har varit toppen, Viggo är sitt vanliga glad jag igen å vi har haft så kul. :D

I morron är det lång dag.

Börjar tio förvisso å ska lyssna på gästföreläsare, men jag har ju å göra på morronen så.

Martin börjar senare så jag kanske kan sitta ner å äta frukost för en gång skull. :)


Natti!

Av Lisa - 20 april 2009 19:21

Klockan åtta ska här tränas.

Ska dit ensam i kväll, inte så roligt men jag ska dit ändå! :)

Som jag ser ut är det en nödvändighet kan jag lova.

Om jag ska kunna använda några av de kläder jag trånar efter behöver det verkligen hända nått, å det är fort!

Är grymt sugen på att joina Gi-viktklubb men jag vet inte om det är värt pengarna i dags läget...

Känns inte hundra procent eftersom jag gärna vill ha ett barn till, å då blir man ju tjock igen så.

Fast om man går ner innan å håller sej till nyttigheter kanske det blir lättare att gå ner efter en evtentuell andra graviditet..?

Ja, jag vet inte.

Har varit ganska duktig på att äta rätt på sistone i allafall...


Off I go...



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards