Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 16 april 2009 21:31

Är ganska sugen på en utflykt i morron.

Räkmacka på Börjes hade inte suttit fel å en till vattenkanna från Hammarplast kunde varit trevligt...

Får se hur det blir, vill ju gärna ha med mej Billi, men hon är bortlovad till lillebror som det ser ut nu...

Men, men det är ju ingen panik så. :D



Ska nog krypa ner nu...! :P

Av Lisa - 16 april 2009 21:24

Har mega-ont i min axel nu igen, efter allt tampande med Viggo under de senaste nätterna.

Så jag överdoserar av den här rackaren just nu...

Den börjar sina nu, men ny är på g. :D

Av Lisa - 16 april 2009 21:21

Inte mindre än tre glödlampor har gått sönder så pass nyligen att de inte har hunnit bli bytta.

Vad är det med detta huset å glödlampor, de pajjar hela tiden...?!

Av Lisa - 16 april 2009 20:33

Jag är hemma själv å har inte kommit in på bloggen på hela kvällen.

Fatta vilken abstinens?! :P

Tacka f*n för svt-play, har kollat ett avsnitt av Uppdrag granskning å sen Tonårsliv, avsnitt nummer 4, så nu är jag i fatt. :D

Jag älskar verkligen att det finns möjlighet att se svts program i efterhand, dels för att jag är så kvällstrött och sen är Martin inget större fan av dokumentärer å jag känner att det är enough att jag tvingar honom att kolla på Leila varje vecka så att föreslå en timmes Uppdrag granskning känns inte så aktuellt!


Viggo är betydligt piggare redan. Lite orolig runt halv åtta, antagligen gör det ondare när han ligger, men han fick en alvedon å sover nu...

Efter morrondagen borde han va back to him self om penicillinen har bitit så bra hittills... *håller tummarna*


Vi körde till Mörrum efter dagis, å hade en underbart mysig eftermiddag med go mat å fika. :D Tiden bara flög i väg, kollade på klockan å det var hon helt plötsligt tjugo över fyra...! Tack för i dag!


Skolan var inte heller så illa.

Fick till uppgift att fördjupa oss inom något socialt problem som drabbar barn å till min stora lycka fanns "fattiga barn" att välja. Ett ämne jag verkligen brinner för. :) Jag verkar bli ensam om den uppgiften med så jag ska verkligen göra mitt bästa för att förmedla att det finns barn i 2009s Sverige som lever i fattigdom. Barn som inte kan följa med på skolresor eller delta i fritids aktiviteter som andra eftersom deras föräldrar knappt har pengar till mat!

Motivationen kom tillbaka med fullaste kraft vill jag lova.

Efter kaffe kollade vi på Bästa sommaren, som kan vara en av de bästa filmer som någonsin gjorts.

Tre dygnsura näsdukar blev resultatet för min del. Jag lipade så gott som konstant! :D Om ni inte har sett den, gör det! :)


Sen som ni har sett på tidigare inlägglyckades alltså nått pucko parkera in mej fullständigt på skolans parkering. Å jag vill bara förtysliga att som den kassa bilförare jag annars är hade parkerat exemplariskt precis mitt i min ruta. :D


Csn godkänner inte mej nu heller, fast pga att jag inte fått nått betyg i omvårdnad å rehab, vilket jag ska ha fått.

Får ringa skolan i morron så jag får pengar... Drygt eller vad?


Lediga i morron då! Härligt, vi ska bara mysa är tanken, hoppas det är fint väder så vi kommer ut lite. :D


Det var den rapporten det, kan hända att det dyker upp mera strax. :D

Av Lisa - 16 april 2009 18:19

Fick vackert klättra in via baksätet på passagerar sidan. :S

Hur f*n tänker en del?! 

Av Lisa - 16 april 2009 07:41

Känner mej hemsk.

Vad är jag för mamma som låter skolan går före mitt eget barn?

Kändes riktigt skit att lämna honom i dag.

De kommer säkert ringa efter mej för det var inte överdrivet poppis att han kom dit alls.

Men vad ska man göra?


Okej, det är kanske inte riktigt så illa som det låter å det är för Viggos skull jag är här i dag. Så han ska slippa gå dit på en ledig dag för att jag ska ta igen allt jag missar. :S


BLÄÄÄÄ!


----------

Om Viggo är pigg när jag hämtar honom ska vi köra direkt till Mörrum å leka. :D

Nu ska jag upp i klassrummet å tampas, tradigt med nya klasskompisar, jag orkar inte lära känna fler nu. Har gått här för länge å i för många intervaller=för mycket olika klasser! Vill bara bli färdig, känns inte ens som jag bryr mej om betygen i dessa kurserna, bara de tar slut fort!


Ha en bra dag ni andra!

Av Lisa - 15 april 2009 21:34

Läggadags nu, men det blir ett litet obligatorsikt go-natt-inlägg.

Är sådär härligt matt i kroppen som man blir efter träning å jag ska njuta riktigt av att krypa ner. :D

Träningen gick för övrigt över förväntan. :D All in;  å jag orkade allt til å med. :D


Så ja, hoppas Viggo slipper ha ont i natt å att han sanrt är tillbaka som sej själv!


Gonatt då!

Av Lisa - 15 april 2009 19:45

Vi körde å våldgästade Bill när jag hade hämtat Viggo. ;)

Stannade hos henne till två, handlade å körde hit alla tre.

Vid tio öve fyra var vi nästan klara med maten, alltså väldigt bra timat eftersom vi skulle träna sex.

Då ringde samariten tillbaka, det måste blivit nått fel i morse men jag hade ringt igen från Stina.

De hade såklart fullbokat, men hon jag pratade med uppmanade oss att åka direkt så skulle hon försöka fixa in oss.

Sagt å gjort, jag å Stina slängde i oss varsinn biff på stående fot å lastade ut Viggo till bilen.

Vi fick vänta en stund sen fick vi träffa en doktor.

Han var toppen, så snäll mot Viggo, kollade i öronen frågade va Viggo väger sen skrev han recept. :) Öroninflammation, såklart. :(

Själv besöket tog kanske fem minuter.

Direkt till App efter det för att hämta ut kåvepenin, men denna gången med citrus-smak å tio ml två gånger per dag.

Hoppas det biter fort så han får ro å sova lilla killen.


Jag håller på velar om dagis i morron men det blir nog att jag lämnar honom på fösök. Dels för att jag inte tycker han är speciellt påverkad dagtid å sen tror jag att han behöver vänja sej lite mer vid att bli lämnad. Han gallskriker nämligen ännu värre när jag lämnar honom nu...

Sen är det ju deras ansvar att ringa efter mej om det behövs.

Det är bara en kort dag så...

Ja, ja, man får såligt samvete hur man än gör tycker jag...


Har precis ätit min middag å ska duscha. För jag hann träna. ;)


EFter duschen lutar det på tonårsliv sen Leila.


Over and out!


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards