Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Lisa - 5 maj 2009 20:44

Kollar på Kattis & co på tv4plus.

Det visar sej vara ett helt okej å rent av mysigt program faktiskt.

Planerar redan nu att se det nästa tisdag med. :D


Har fått halvtid resultatet från matchen, Ringamåla ligger under med fler mål än Stina kunde hålla koll på.. :S

Av Lisa - 5 maj 2009 18:18

Viggo somnade mega-tidigt. Tack å lov.

Inte för att han på något sätt har varit jobbig, tvärtom faktiskt, utan för att jag har en riktig skit dag!

Har till å från(mest till tyvärr) haft mitt livs värsta huvudvärk.

Helst av allt hade jag velat ligga helt still å blundat hela eftermiddagen, men det var det inte tal om.

Huvudet har bultat än värre så fort jag har vridit på huvdet eller gjort nån grimas.

Att vända på huvudet mer än nödvändigt har jag därför undvikt, dels pga huvudet men också för att mina glasögon sitter så sjukt illa.

Hade lika gärna kunnat ha ett par sånna där på pinne som de använde på 1700-talet, får ändå hålla fast mina när jag rör mej! :(

Har ett par till, men de har jag justerat för inte så länge sen, å de sittar alldels för hårt, de spänner så på näsan att jag får ont i ögonen. :S

Jag längtar verkligen efter nya, å hoppas för allt i världen att e kan hålla sej i från Viggos kvicka nypor å hålla sej fina länge...


När jag hämtade Viggo påpekade tre personal att han skriker om de lämnar honom, å sen var det en liten kille som visst hade blivit störd av det i sin sömn som satt å grät.

Jag vill bara skrika: VAD FAN VILL NI ATT JAG SKA GÖRA?!!!??

För det första har de själva lite skuld i det här betendet, det hade ju till å med honom i knät när han åt i början...!

För det andra, varför lämnar de honom själv då om de är tre stycken å alla sover? Han gnäller ju inte om nån sitter jämte honom å leker.

Om han ändå stör kan väl den som ska jobba å inte gå på lunch gå med honom ut på nadra sidan så de som sover inte störs?!!!

SÅklart sa jag ingenting av det här å kommer säkert inte göra det heller...

Ska ha uppföljningssamtal nästa vecka. På onsdag klockan halv fyra?!

Ska se om vi kan ändra då jag tycker det är en dum tid, ska vi behöva åka dit igen samma dag, när det borde gå att genomföra när jag kommer vid halv ett, då sover ju alla å Viggo slipper flänga..

Säkert kommer jag inte stå på mej där heller, men det verkar lite skumt planerat...


Martin spelar match i kväll. SJälv ska jag ta en treo å försöka påbörja städningen inför morrondagen innan jag slänger mej på soffan...


Kollade på 1177.se innan om huvudvärk. Hittade det här:

När ska man söka vård?

Oftast behöver man inte någon vård eftersom huvudvärken går över av sig själv.

Om huvudvärken sitter i längre än en vecka, man har en tjock och grön snuva eller om värken styr vardagen och man tar värktabletter flera gånger i veckan, kan man ringa sjukvårdsrådgivningen eller kontakta en vårdcentral. Detsamma gäller om man som äldre börjar få huvudvärk utan att ha haft det tidigare.


Kanske är dags nu? På torsdag ringer jag.. :S

Av Lisa - 5 maj 2009 17:57

Jag brukar lyssna på radioprogrammet Ring så spelar vi på lördagmornar. För er som inte vet det är går programmet ut på just det namnet säger, man kan (om man lyckas ha rätt slutsiffra nån j*vla gång) ringa å prata lite med Lisa Syrén som är programledare, svara på en fråga för att vinna en skiva å då framför allt önska en låt, vilken som helst.

Jag håller på att reta i hjäl mej på de som får den chansen å önskar en låt som spelas på radio dagarna i ända. De missar liksom poängen enligt mej.

Om jag hade fått välja hade jag nog önskat Darren Hayes California just för att jag aldrig har hört den i radio.Låten är en solklar favorit sen länge, jag brukade spela den i bilen(innan Martin slängde skivan :S)å sjunga med det högsta jag kunde, på nått vis känner jag mej stark när jag hör den.

Califorina är helt klart mitt första val.

Annars hade jag valt nån låt med minnen i eller som betyder något speciellt, en ny låt har inte riktigt fått den statusen enligt..

 

Om ni hade fått önska precis vilken låt som helst i radio, vilken hade ni önskat å varför? :D

Av Lisa - 5 maj 2009 11:36

Några av de plagg som är på väg till mej nu från Lindex (har lånat deras bilder). :D



En grön top, beställde även en vit i samma modell. Den svarta var slut i lager tyvärr, men jag hittade en annan ribbstickad svart som jag satsade på som reserv...















Svarta haremsbyxor som jag tänker mej använda på jobbet, eller i allafall under cykelturerna dit å hem, om det blir nån sommar i år vill säga. :D



Jepp, ni ser rätt, en tub-top till. Kände mej lite wild and crazy.Hoppas jag vågra mej på att använda den med.



Till mina snart två tub-topar krävs det en axelbandslös-bh. Ville ha svart, men den var med slut så jag satsade på denna...









Hoppas jag blir nöjd med allt! :D

Av Lisa - 5 maj 2009 11:13

Har inte riktigt kommit i gång efter pausen.

Är fortfarande urbota trött.

Varför är jag alltid det kan man fråga sej?

Tycker vi sover helt okej nowdays...

Jag känner bara för att lägga mej å sova, så gott som hela tiden, det finns liksom inget tillfälle under dagen då jag känner mej lite piggare heller...

Ska ge mej på lite Gingseng igen.

Kanske, kanske finns det hopp?

Är så trött på att va trött!!!!


Lite gnällig i dag, det ska erkännas men jag going nuts här på detta tillståndet!

 


Av Lisa - 5 maj 2009 09:48

Har en tvätt-plock-å-blogg-paus.

Har kommit en bra bit på väg, en till uppgift klar å en ny halvfärdig. :)

Men usch vad trött jag är i dag.

Gissar på att det är vädret som ligger bakom, till viss del i allafall. Att jag har varit vaken sen fem spelar säkert också in...

Funderar på att ta en dusch i uppiggande syfte innan jag fortsätter...


Av Lisa - 5 maj 2009 07:47

I dag är jag hemma, är verkligen inte speciellt motiverad till några studier i dag.


Helst av allt hade jag velat krypa upp i soffan å kolla på Leila bakar.

Hade velat få lite inspiration till vad jag ska baka i morron, nått gott ska man väl kunna hitta på ändå. :P


Ska handla sen i eftermiddag med så jag sitter här å jobbar på listan. :)

Det blev inget städande i kylen i går heller, men skafferiet fick sej däremot en omgång. :P


Mycket man vill hela tiden uppenbarligen, men jag hinner knappt me hälften känns det som...


Ska sätta i gång här nu å se var jag överhuvudtaget är i min planering!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards