Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Lisa - 7 maj 2009 21:07

Har inte flyttat mej från datorn än.

Sitter å drar ut på tiden på msn.

Det är ju trevligt det med såklart men jag borde kanske göra lite nytta.

Eller ja, åtminstone duscha innan jag lägger mej.

I morron måste jag verkligen plugga tills jag spyr. 

Bara fyra veckor kvar nu så det brinner minst sagt i knutarna.

Sen ska jag ju jaga vidare efter present å packa ner allt å så med.

Gurri joinar i samband med dagishämtningen så jag har back-up. :)


Nej, duscha var det ja, sen blir det natt! :D

Av Lisa - 7 maj 2009 20:09

Har inte packat ner ett skit än. :S

Pratade precis med mamma.

Är så ledsen å uppgiven över det här med dagis att jag vill gråta!

I dag var jag så nervös över att gå dit så jag hade riktigt ont i magen.

I går kväll somnade jag inte pga. grubbleriet.

Undrar om det är mej det är fel med.

Att jag aldrig blir nöjd med nått?

Gillar ju inte vår dsk heller...

Längtar riktigt efter det där samtalet.

Då tänker jag säga som jag tycker.

Jobbigt att behöva dra hela lasset själv. Att Martin inte kan följa med mej.

Hoppas jag kan låta bli att gråta å att bli förbannad.

Jag vill ju bara det som ör bäst för min lilla kille.

Det gör så ont i mej att lämna honom när de bara verkar tycka att han är jobbig.


Såhär ska det inte behöva va alltså.

Martin tycker vi ska ställa oss på kö till en annan förskola, men jag vill ge dem chansen att förklara å förändra först.

Viggo verkar ju ändå trivas där som jag ser det...

TUFFT; MYCKET TUFFT JUST NU!!!

Av Lisa - 7 maj 2009 19:24

Usch, jag blir trött bara jag tänker på det. Packa alltså.

Förr i världen var det något av det roligaste jag visste.

Skrev lista för att få med allt å organiserade till tusen.

Det är väl egentligen det jag borde göra nu med.

Är lite mer pyssel å plock som ska med när familjen numera består av tre(fyra med rex då. :D).

Vi kommer va fem i bilen me då M å P redan är på plats i stugan å syskonen ska med. :D

Kommer bli en trång bil fylld med kärlek som ger sej ut på vägarna i morron eftermiddag.

Blir McDonalds i Växjö som enda stopp.

Stugan i Virserum är anhalten för resan.

 

Okej, packa var det ja.

Till mej själv blir det gummistövlar, joggingbyxor å raggsockar.

Viggos flytväst å hans stol måste också med.

Fiskegrejer å en en långarmad tröja ville Martin ha.

Kan det räcka?

Nej, visst nej, det var ju en födelsedag som skulle firas...

Presenten kvar då...

Tur vi har stor bil säger jag bara...!



Bild från sommarens stug-vistelse. :D

 

Av Lisa - 7 maj 2009 14:47

Har varit runt på en herrans massa ställen i jakt på den där presenten!

Tror ni att vi har fått tag på någon?!

NEJ.

Orkar inte köra i väg så i morron ska jag kolla ett sista ställe sen får det bli sista lösningen: ett egengjort presentkort.


Har hämtat mitt Lindex-paket, tub-topen å bh:n(kanske) ska jag lämna tillbaka. 

Tub-topen var faktiskt för stor tro det eller ej, men ändå kommer den bli för tajt om jag tar en mindre. Hur nu det går i hop..?! :)

I bland undrar jag om jag är dum på riktigt eller om jag inte har sett mej själv i speglen. Så note to my self: LISA: GET AT GRIP, DU KOMMER INTE UNDAN MED ATT ANVÄNDA TUB-TOP, EVER!!!!


Tack för alla fina komplimanger angående fikat. :P 

Av Lisa - 7 maj 2009 09:38

Jaha, vad säger vi om detta?

En betydligt bättre genomgång av SoL än häromdagen i allafall.

Föreläsning efter rasten av biståndshandläggare, alltid spännande.

Morronen var smidiga i dag, men Viggo blev ledsen när jag gick. :S

Dock känner jag mej allmänt oförberedd i för eftermiddagen, varken nappar eller vagn med mej... Vi ska ju på presentjakt när vi slutat...

Det löser sej nog ändå, men känns ju lite flummigt..

Är den trött, gäspade till å med på vägen hit. Morronen brukar det ändå finnas lite hopp.

Jag lägger ner nu, inget vettigt att komma med märker jag...


Hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards