Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Lisa - 8 maj 2009 11:21

Ska snart stänga ner datorn å koncetrera mej på packningen.

Har pratat med pappa nu, det verkade va bra väder nu. De hade lyssnat på radion som utlovade ösregn i kväll men skitfint i morron så det får vi väl lita på.

Vi kommer ju ändå upp så sent så det regnet kan ju kvitta... :)

Hade helst velat hämta Viggo nu, men de äter så jag väntar i allafall till tolv innan jag kör. Gurri måste ju komma hem med.. :)


Ha en trevlig helg allihopa. :D


(ni kan nog räkna med en å annan mms å sms-bloggning)

Av Lisa - 8 maj 2009 10:24

Var precis ute å kollade drivbänken.

Kan erkänna att bror min har en poäng.

Här är det iallafall svinkallt. 13 gradet å grått.

Inte nått uteväder alls.

Har försökt ringa för en stug-rapport, men de är ute å ränner å svarar inte.

Ett gott tecken kanske?

Fick ett mms vid åtta som lovade sol just då i allafall.

Ingen höjdare att sitta inne i en liten stuga för Viggo precis.

Jag vill åka så jag tänker hålla tummarna i allafall. :P

Av Lisa - 8 maj 2009 09:33

Har precis påbörjat uppgift 8 i min studiehandledning.

Fick precis bekräftat att jag kan skippa demens-uppgiften i handledningen å bara göra den stora demens-uppgiften i social omsorg i stället.

Så allt som allt blir det sex uppgifter kvar, på fyra veckor.

Det borde gå, å det måste gå!

I värsta fall får jag förlänga Viggos dagar på dagis.

Har lektioner tre dagar per vecka under tiden som återstår å alltså två dagar till självstudier. Stressigt känns det som, men jag måste ju bli klar.


Om man sliper fundera på hur Viggo har det hela tiden kanske det hade varit lättare att koncentrera sej å vara ännu mer effektiv.. Suck.


Ska göra klart den här uppgiten nu, sen ger jag mej för dagen. :D

Av Lisa - 8 maj 2009 08:28

I går hade jag å Gurri som vanligt en liten nostalgi-trip på youtube.

Kan man annat än att älska denna?

Av Lisa - 8 maj 2009 07:47

Vad tycker ni?

Ska jag skita i det sista på inkontines-uppgiften å blogga hela dagen i dag i stället? Som kompesation till helgen sen? :)

Det ryktas förvisso om att Stina ska ha datorn med sej, men jag vågar inte riktigt ta ut nått i förskott. :)

Själv får jag nog ta me mej skolböckerna å försöka mej på en liten stund med brev-skrivining-en svinsvår uppgift i social omsorg som skulle varit inne i går.. :S

Vi kommer inte komma i väg förrän sent känns det som.

Martin ska duscha å så innan vi kör med, men det löser sej. :D


Gustav är tveksam på vädret å tycker det är för kallt. Får väl ringa M å P för en rapport senare. Men jag satsar på att vi åker i dag. :D


På söndag ska vi inom Kosta med, lagom fräscha vi kommer va efter två dagar utan duscha å bara vara mjukisar. :D Ska bli roligt, hoppas på lite bra shopping. :)


Nej nu ska jag sätta fart här, men jag får nog tända lite först för nu är det banne mej skitmörkt igen.


Viggo grät efter mej när jag gick, buuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuu!



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards