Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Lisa - 11 maj 2009 21:47

I'm hooked! :)

Fattar inte hur jag har kunnat vänta så länge med att börja se det?

Svinbra. <3


Nu ska jag krypa ner i lakan som luktar brasa(?!) å sova. 

Långdag i morron!


Gonatt!

Av Lisa - 11 maj 2009 19:13

Inget gnäll alls när jag hämtade i dag.

Annan personal, kan det hända att de är lite mer positivt inställda till Viggo eller beror det på att han har roat sej utan dem i dag?

Skönt att inte känna att man behöver försvara honom för en gångs skull. :D


Jag skiter i att träna av lathet. Soffan å min nya favvis Gossip Girl lockar betydligt mer!

Herregud, no wonder i'm fat, soffan i stället för träning? Illa!


Viggo segar å kämpar emot i kväll med, ska nog strunta i att lägga honm på eftermiddagen för detta är bara för drygt! :S

Martin har nog varit där inne i över en halvtimme nu...


Nej, en dusch då å sen Gossip girl. :D

Av Lisa - 11 maj 2009 11:25

Klockan strax halv tolv, redan?!

Har gjort klart det där brevet å sen en hel uppgift i geriatriken.

Bra jobbat tycker jag allt. :D

Om en timme ska jag hämta min gosse! Längtar efter honom mer än vanligt i dag!

Vi ska direkt till Coop å fylla upp skåpen här. Ganska tomt efter en helg i väg. :) Hoppas det är erbjudande på kaffe denna veckan, det börjar verkligen sina nu. Är för snål för att köpa det utan erbjudande allt som oftast. :D Men, men det är ett måste å ha så. :)


Nu ska jag hänga lite tvätt å rafsa upp den sista packningen innan det bär av till dagis! :D

Av Lisa - 11 maj 2009 09:49

Viggo blev kär i en Lundmyr of Sweden Nallebjörn som bar en tröja med texten Sötnos på. :) Å bortskämd som han är å får det mesta han pekar på så kunde vi inte motså denna sötnos å köpte naturligtvis den. :)

Han riktigt kelade med sin nalle, å det ser man inte så ofta då han annars är en "äkta" grabb å mest leker med sina bilar. :)

Ska ta en bild på det sen. :D


Nu till saken, jag köpte bortsett från mina pjux(lovar bild på de med sen) hittade jag ingenting till mej själv. Inte i klädväg i allafall.

Av den enkla anledningen, att det finns ingen storlek till mej!

Jag är helt enkelt way to fat för det mesta.

Inget nytt förvisso, men lika knäckande varje gång.

Undrar när jag tänker göra slag i saken å inte bara snacka...?!

I kväll ska jag träna hade jag tänkt men mer då?

Man blir inte smalare om man intar ett ton ljustbröd per dag.

Tycker det är så svårt att hitta inspiration till nyttiga luncher å middagar med för den delen.

Hade velat träna mer också, men jag tycker det är svårt att hinna.

Martin tränar ju två kvällar i veckan å Viggo tycker det är kul att åka vagn i en kvart max!

Hade velat springa, men just nu är jag för tung för att mina ben ska palla. 

HJÄLP?!

Tips någon? Både på motion å mat!

Peppa mej lite nu!

Av Lisa - 11 maj 2009 09:14

Jo, som ni vet har vi varit på trip i smålands-skogarna fredag till söndag för att fira mammas 50-årsdag.

Vi kom upp vid åtta i fredags kväll.

Grillade lite korv sen la vi oss. Min lilla familj plus syskonen delade på Stugan medan mamma å pappa premiär sov lill-Stugan(en nybyggd friggebod som skapar möjlighet för fler gäster i taget. :D).

På morronen vakande Viggo vid sju, å då också alla i vår stuga. :)

Efter lite fixande å trixande blev det skönsång å paket-öppning för födelsedagsbarnet.

Eftersom vi inte hade lyckats hitta en Eldningskorg blev det en teckning på en sådan å ett fågelbad från oss barn å en spikmatta från pappa. :)

Vädret i lördags var inte helt hundra, men det regnade i allafall inte. :D

Vi lallade mest omrking å mös hela gänget. Eller inte hela gänget kanske,  pappa är ju som alltid aktiv med allt å inget å min kära man spacklade, satte väv å målade lill-stugan. :)

Vi åt god middag å tårta å spelade plump tills kortleken försvann.

 

Vid halv elva var det dags för fyverkeriet, som skedde under tillåtelse från Polismyndigheten i Hultsfred. :D Åtta stycken rakter skulle skjutas. 

Jag såg en av dessa, sen vakande Viggo i ren skräck. :S

Eftersom vissa hade frusit första natten eldade vi för kung å fosterland under kvällen i hopp om att undvika kylan andra natten.

Nog blev det varm alltid.

Viggo stackaren som hade spenderat flera timmar mera än oss andra sovande i denna värmen sov som en kratta hela natten till söndagen. Vi andra med för den delen, herrejävlar så varm det var.

Kände mej bakis när jag vakande trots att jag bara druckit mini-lite alkohol på lördagen. Var riktigt uttorkad så varmt som vi hade det. :(

Inte mycket sömn för nån av oss den natten alltså. Gurri hade vissa problem med låset med när han skulle ut å kissa nån gång vid tre tiden, trodde det var inbrott på g ett tag. :)


Söndagen var lugn, mest mys då med skulle jag vilja säga.

 


På hemvägen blev det ett varv inom Kosta outlet.

Skor till hela familjen inhandlades. Viggo fick även ett par Po.P jeans shorts å Martin slog på stort å köpte finbyxor och en skjorta.

När vi körde vidare lyckades vi köra fel, tack å lov kände mamma det på sej å ringde å stoppades oss från att köra till Kalmar. :)


Var så sjukt trött när vi väl var hemma att vi bara gjorde det vi skulle å la oss vid nio. Viggos natt-sömn har varit helt upp å ner vänd hela helgen, i går sov han i bilen till halv fem så han var ganska pigg ända till åtta å stretade i mot sömnen i det längsta. Det lilla busfröt klättrade till å med ur sin säng. Ganska kreativt tycker jag allt. :D

I natt har vi sovit ganska gott i allafall. Skönt att ligga i sin egen säng.

Bäddsoffan vi har delat på i helgen är förvisso väldigt skön för att vara just det, bäddsoffa alltså. Men den är bara 140 bred å de där 40 centimetrarna extra vi har hemma behövs verkligen. :D


En härlig helg har det i allafall varit, helt klart, men nästa helg ska jag bara va hemma å ta det easy, det blir lite väl bra med två utflyktshelger i rad. :D

Av Lisa - 11 maj 2009 08:03

Min son har aldrig varit tykänslig, speciellt blyg eller arg av sej. Han är alltid glad att träffa nya människor å vill hemskt gärna ha uppmärksamhet(ni som var här på me&i-träffen förstår nog vad jag pratarom... :P)

Kanske det är därför mitt hjärta blöder så när hela ungen uttrycker ovilja bara vi går in genom dörren till hans avdelning å sen gråter å sträcker sej efter mej när jag går.

Jag vill bara vända, ångra mej å ta med honom hem igen. Speciellt eftersom personalen är så bra på uttrycka sin missnöjdhet mot just Viggo känner jag mej riktigt ond som lämnar honom där...

I dag hade jag ändå ett gott mod, det är jag varje måndag. Tvivlar på min känsla, är det verkligen så farligt? Man glömmer lätt på två dagar å helg, det är så farligt!


Nu ska jag skriva ett brev till en fiktiv vän å berätta om mitt jobb i äldreomsorgen å använda mej av SoL:s grundsyns begrepp. Det ni, det är ingen enkel uppgift för att vara på kommvux. :D

Har bestämt mej för att skriva om mitt riktiga jobb i allafall...

Uppdate om helgen kommer senare... :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards