Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Helgen! :)

Av Lisa - 11 maj 2009 09:14

Jo, som ni vet har vi varit på trip i smålands-skogarna fredag till söndag för att fira mammas 50-årsdag.

Vi kom upp vid åtta i fredags kväll.

Grillade lite korv sen la vi oss. Min lilla familj plus syskonen delade på Stugan medan mamma å pappa premiär sov lill-Stugan(en nybyggd friggebod som skapar möjlighet för fler gäster i taget. :D).

På morronen vakande Viggo vid sju, å då också alla i vår stuga. :)

Efter lite fixande å trixande blev det skönsång å paket-öppning för födelsedagsbarnet.

Eftersom vi inte hade lyckats hitta en Eldningskorg blev det en teckning på en sådan å ett fågelbad från oss barn å en spikmatta från pappa. :)

Vädret i lördags var inte helt hundra, men det regnade i allafall inte. :D

Vi lallade mest omrking å mös hela gänget. Eller inte hela gänget kanske,  pappa är ju som alltid aktiv med allt å inget å min kära man spacklade, satte väv å målade lill-stugan. :)

Vi åt god middag å tårta å spelade plump tills kortleken försvann.

 

Vid halv elva var det dags för fyverkeriet, som skedde under tillåtelse från Polismyndigheten i Hultsfred. :D Åtta stycken rakter skulle skjutas. 

Jag såg en av dessa, sen vakande Viggo i ren skräck. :S

Eftersom vissa hade frusit första natten eldade vi för kung å fosterland under kvällen i hopp om att undvika kylan andra natten.

Nog blev det varm alltid.

Viggo stackaren som hade spenderat flera timmar mera än oss andra sovande i denna värmen sov som en kratta hela natten till söndagen. Vi andra med för den delen, herrejävlar så varm det var.

Kände mej bakis när jag vakande trots att jag bara druckit mini-lite alkohol på lördagen. Var riktigt uttorkad så varmt som vi hade det. :(

Inte mycket sömn för nån av oss den natten alltså. Gurri hade vissa problem med låset med när han skulle ut å kissa nån gång vid tre tiden, trodde det var inbrott på g ett tag. :)


Söndagen var lugn, mest mys då med skulle jag vilja säga.

 


På hemvägen blev det ett varv inom Kosta outlet.

Skor till hela familjen inhandlades. Viggo fick även ett par Po.P jeans shorts å Martin slog på stort å köpte finbyxor och en skjorta.

När vi körde vidare lyckades vi köra fel, tack å lov kände mamma det på sej å ringde å stoppades oss från att köra till Kalmar. :)


Var så sjukt trött när vi väl var hemma att vi bara gjorde det vi skulle å la oss vid nio. Viggos natt-sömn har varit helt upp å ner vänd hela helgen, i går sov han i bilen till halv fem så han var ganska pigg ända till åtta å stretade i mot sömnen i det längsta. Det lilla busfröt klättrade till å med ur sin säng. Ganska kreativt tycker jag allt. :D

I natt har vi sovit ganska gott i allafall. Skönt att ligga i sin egen säng.

Bäddsoffan vi har delat på i helgen är förvisso väldigt skön för att vara just det, bäddsoffa alltså. Men den är bara 140 bred å de där 40 centimetrarna extra vi har hemma behövs verkligen. :D


En härlig helg har det i allafall varit, helt klart, men nästa helg ska jag bara va hemma å ta det easy, det blir lite väl bra med två utflyktshelger i rad. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards