Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Lisa - 19 maj 2009 20:37

Förrutom datorn(tjat, tjat, tjat) har kommit på lite grejer jag gärna tar emot den första juni. :D



  • kuddar till sängen, gärna tjocka. :) Har så ont i nacke å axlar så det kanske är en god idé med nya?
  •  pengar til bommor, har tomma krukor i tre fönster. Jag snålar sen ett par månader ur varje gång jag har möjlighet att köpa nya.
  • en blomlåda till.
  • MaryKay-sponsring.
  • Ikeaytrip? ;) (martin...?)

Det kommer säkert mera snart. :D

Av Lisa - 19 maj 2009 20:24

Varning o man är lite känslig, Stina exempelvis...


Jag var ju på barnmorskemottagningen och tog cellprov i dag vid halv tre. Mina klass-mates kan intyga att jag har varit nervös å nästan rädd för det hela dagen. Fråga mej inte vad jag var rädd för? 

Kanske spelar in att jag inte har legat i en gynstol sen efterkontrollen 8 veckor efter Viggo föddes? Var lite nervös att hon kanske skulle peka ut å kritsera hela paketet(kan man kalla det så om man är kvinna? ;)) å dömma mej till ett liv av inkontens eller nått...

Så var inte fallet, men jag kan lova att det gjorde ont!

Har alltid kunnat slappna av ganska bra å inte känna ett skit, är ju inte så känslig av mej om man säger så. :)

Jag hade fan publik under förlossningen for crying out loud.

Anyway, jag trodde ett tag att hon skulle slita sönder mej med den där manicken.

Tydligen är alla livmödrar(heter det mödrar??) olika å lutar åt olika håll?!

Jag gissar då på att hon chansade på fel håll, eller?! :D

Det var iallafall snabbt överstökat, å nu är det gjort! 

Hoppas på ett bra svar om 4-6 veckor nu bara! :D

Av Lisa - 19 maj 2009 20:08

Nu på fredag är det dags för vårt tidigare uppmärksammade 5-års jubileum. :D

Vi ska slå på stort, med barnvakt å restaurang. ;)

Inte illa alls. :) Vet inte vart vi ska gå ännu.

Ni som har följt vårat liv sedan jag startade denna bloggen å innan vi fick Viggo vet att vi har varit stammisar på Terassen.

Känner dock inget sug därifrån alls.

Hade velat prova nått nytt,  O'learys i Karlskrona kanske, eller italienskt eller thai? Ibland suger det att man bor i en pyttestad, inte mycke å väja på precis.

Lite trist å köra nånstans med, men jag klarar mej alltid utan alkohol annars så. :P

Efterrätten kan man ju äta hemma så behöver det inte bli så sent även fast man kör i väg. ;)

En sak som är säker är att vi kommer sova gott på natten sen, längtar redan med tanke på hur de två senaste nätterna har artat sej...


Nu ska jag hiva mej på soffan å invänta DH!

Av Lisa - 19 maj 2009 19:26

Efter att ha sett den ljuvliga efterättsbilden hos Jeanna  kunde jag bara inte låta bli att att kosta på mej en stor kopp av min egna väldigt smaksiga variant! :)


Jag blandar två delar strösocker med en halv till en del kakao med en skvätt vispgrädde. När det är blandat(måste man först smaka smeten, mums) häller man över varm mjölk...


(lånad bild)

Av Lisa - 19 maj 2009 19:03

Gaaaaah vad jag hatar att vara trött.

Två sömnlösa nätter å nu är jag ganska knäckt.

Nu får det där tand-skrället ge sej!


Summering av skoldagen, ganska okej, redovisningen funkade å en av min klasskompisar låg på allvar å sov på sin bänk. Vuxenskola var det? :)

Finns visst fler som är trötta...

Väl hemma hade jag äntligen fått mail av min flex-lärare.

Det ända det stod var att uppgift 11 inte alls var med!!! SUCK!

Det var den visst ju, han hade inte läst tillräckligt noga bara! Man blir ju tokig, inte lätt att få bra betyg utan nån respons alls...!

Är ganska lack på skolan överlag. Vill börja jobba nu!

Å tjäna egna pengar...!


Viggo är en riktig gnällis även dagtid just nu, å det gynnar inte när man är så här trött! Man bli ju galen av att bara skälla å säga nej 24-7!!!


Nån som har nån aning om när skattepengarna kan tänkas dyka upp btw? Midsommarveckan eller?





Av Lisa - 19 maj 2009 07:39

Back in school(eller hur nu det stavas). Redovisning av frågorna på förmiddagen å påbörjan av nytt tema: funktionshinder i eftermiddag.

Jag får gå tidigare då jag ska på gyn. cellprovtagning halv tre.

Lagom roligt skulle jag vilja påstå...


Min frånvaro under gårdagens kväll berodde(om nån undrar) på att jag var i Bromölla på sektmöte. :D A.k.a Mary Kay-möte!

Så farligt var det inte, jag var ganska beredd. Ha, ha! :D

Ingen var på mej om att börja sälja å jag fick prova make up.

Det var ärligt talat riktigt trevligt. Skitsnygg studio om inte annars, allt gick i rosa så ni kan förstå att jag trivdes.  :)

Å jag förstår varför de säljer å älskar det. Jag är med förälskad i produkterna,  men nån säljare blir jag aldrig. :)


I går fick vi hem den senaste säsongen av DH på box. Jag vet att den har funnit länge, men jag har inte tagit mej råd med innan.

DEt gjorde jag förvisso inte nu heller, utan det var en överraskning från Martin. <3

Fick även en inflyttningspresent av Martins mamma, en blomlåda. Ska köpa en till å sätta på varsin sida av trappen på altanen.


Har ingen mat me mej, så STINA vill du äta lunch med mej i dag mellan tolv å ett?

Det var  en ren fröjd att lämna Viggo på dagis i dag. Vi möttes av Casper som blev precis skitglad att Viggo kom. De började leka med lego i hop så det var bara för maj att vinka å gå. <3


Nu ska jag drick lite kaffe här. Innan huvudet trillar av mej...!

kram på er*


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards