Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Lisa - 23 maj 2009 20:47

Vilken bra dag vi har haft i dag.

Jag har helt lyckats mota borta deppiga hormoner å varit på topp hela dagen. Har varit ute hela eftermiddagen å lekt å donat.

Sandlådan var en riktig hit. :P

Middagen i dag var grymt lyckad. Ljummen potatis sallad på nypotatis å grillat kött. :D

Vi ska snart avsluta myset med den sista Ben & Jerrys glassen som är kvar.

Frossar järnet nu innan måndag verkar det som.

Är riktigt motivierad, just nu åtminstone. :D

I morron bitti kommer Viggos farfar å äter frukost hos oss å om vädret tillåter ska jag å Viggo ta med oss Bill till Ringamåla å kolla på fotboll. :D






Btw så gillar jag funktionen För ett år sen här på bloggen. Spännande å se vad som hände å hur det senaste året har varit.

Just nu är det ganska trist läsning dock. Bara en massa depp, för såhär i efterhand kan jagverkligen se hur dåligt jag mådde fram tills Viggo var runt fyra månader. Då vände det, då somliga *blink, blink* sparkade mej där bak här på bloggen å sen tror jag att jag slutade lyssna på andra å gick min egen väg. Men framför allt ville jag inte vara så neggig! :D Bra beslut!

 

Hoppas för allt i världen att jag inte blir lika nere om jag får fler barn nångång eller vid nått annat tillfälle heller för den delen! :P

Av Lisa - 23 maj 2009 20:38

Viggo fick en egen gräsklippare på Coop i dag.

Han älskar den! :)

Han höll ett stadigt tag om den redan i affären som ni ser...

Till en början var det lite krångligt att köra, så Martin fick hjälpa till...

Men senare lossnade det å sen var det fullt ös. :P

Vilken solstråle han har varit i kväll sen. Pratat å klippt gräs till över sju. :D

Härligt härligt!

Av Lisa - 23 maj 2009 19:58

Dricker vin(i dag igen ja!!??) å bakar morotskaka.

Martin har tagit över målande av utemöblerna å

den älskade pojken är hemma!

Detta är livet, är så lycklig!

(å nej det är inte vinet som talar, har drucikt ett glas. :P)

Av Lisa - 23 maj 2009 12:24

Hela huset är färdigt, å allt skiner!

Blev försenad pga. en billg mopp-spann som välte. :S

Men nu är jag klar!

En dusch nu.

Sen ska den här underbara ungen hämtas hem!

 

:D

Av Lisa - 23 maj 2009 08:49

Det är bara lördag i dag! :D Jippi.

Martin steg upp kvart i åtta å har varit ute å målat sen dess. 

Jag hittade honom på en hög steg mot gavlen som är in mot tomten när jag masade mej upp vid halv nio.

Visst jag har varit vaken, men strejkat bara. Så skönt att bara ligga i sängen.

Tillslut tog kaffesuget över. :D

Jag vakande egentligen första gången vid kvart över sex, trodde först inte att jag skulle kunna somna om, men det gick.


Jag ska påbörja mina projekt ganska omgående. Först ska jag rensa uta för små grejer ur Viggos byrå, sen ska här skrubbas.

Känns som det var en hel evighet sen här var riktigt rent.


Satsar på att hämta hem vår lilla älskling runt middags tid.

Längtar efter honom som en tok nu. :D

Vi ska trotsa rusket ute å inviga sandlådan såklart. :D 

Tur att jag tog hem regnbyxorna från dagis. :D


Jag är egentligen riktigt lycklig i dag.

Men min kropp motarbetar lyckokänslorna.

Är pms-lipig å sådär tjock som man blir... :(  (ja, dålig timing var ordet, romantik vad är det?!)

Så jag får göra allt för att kämpa emot å hålla modet upp å jag tänker vinna över hormonerna i dag, deppig kan man va i veckorna!

Jag kan nog konstatera att jag är något av en shoppoholic.

Varje gång jag är nere jobbar min hjärna som en dåre för att komma på saker att köpa.

Även det ska jag stå emot, ett par dagar till i allafall! :D


Hoppas ni får en fin dag trots att det inte är ett sånt super väder.



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards