Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Lisa - 26 maj 2009 20:44

En ganska komisk scen utspelade sej på Specsavers i dag när jag var där.

Jag ska betala mina linser på autogiro å prenumera på dem.

Då krävdes det att man ska genomgå kreditupplysning.

Såklart funkade inte datorn i butiken, i dag igen, så de fick ringa nånstans å lämna mina uppgifter.

Bäst hon står där å uppger mina uppgifter hör jag följande:

-några barn?  Nej, det är hon för ung för.

De andra som jobbar där, eller i allafall en regagera med ett JO!

Så hon vänder sej till mej å ser frågande ut.

Jag nickar: Jo, jag hade visst ett barn jag. :)

Hon skrattar åsäger att hon tyckte jag såg ung ut å ber om ursäkt med. :)

No harm done, tycker det var ganska kul. :)


Tur att hon som sa jo kom i håg att jag teckande försäkring på mina glasögon just av den anledningen. Att jag har en 15 månader gammal son, något som jag själv har svårt att tro i mellan åt. :D


 

Av Lisa - 26 maj 2009 19:42

Jaha, då sitter jag här ensam igen.

Martin tränar som vanligt å Viggo har sovit i en timme.

Inte så mycket annat att hitta på mer än att sitta här för mej.

Eller jo, ska plocka in tvätten å diska ett par grytor, men annars inget.


Kan meddela att i dag är jag ganska nöjd med mej själv.

Jag klarade att tanka helt felfritt å jag har gjort klart det mesta av mitt arbete.

Dessutom har jag inte ätit bröd, vetemjöl eller socker på två dagar. :)

Det börjar bra i allafall. :D

Sen har jag skitsnygga glasögon å flätor i dag å det gör inte saken sämre.


DH klockan nio, ska se vad man kan ge sej i kast med fram tills dess...


Viggo behöver klippas, men jag kan för allt i världen inte se hur det ska gå till... :P

Av Lisa - 26 maj 2009 19:10

Ett par av mina nya glasögon hade kommit i dag!

Veeej! :)

 

 

Dessutom bjöds det på solbrillor om man köpte linser, å det var ju det jag gjorde så! :P

 

Av Lisa - 26 maj 2009 08:50

Hittade precis en jättefästing på kökgolvet.

Fy fan vad de är otäcka.

Jag fattar inte var den har suttit dock, kollar ju kattskrället hela tiden.

ÖRK!


Stina kommer troligtvis. :) Weeej! :D

Jag flyttat ut på altanen, inte jättevarmt ännu, men det blir nog! :)


Vet ni?

I dag måste jag tanka. :S

På st1 å inte Volvo. Får reka noggrannt innan så jag inte kör å ställer mej på fel sida eller vid fel bensinpump... Det pallar jag bara inte med. :D


Back to work!


Av Lisa - 26 maj 2009 08:18

...solen skiner i dag. :P

Ja herrejösses vilket väder, redan. :D

Har precis varit ute, sprang/gick två varv på slingan i dag. Yeeej vad duktig jag kan va om jag bara vill. :D

Tradigt nog så ska så gott som hela min dag spenderas framför datorn. :(

Har fått nått släng av nackspärr å det gynnar verkligen inte när man ska sitta här.

Ska försöka få hit Stina till att sola på min trädgård i stället för vi havet. Ska försöka muta me avokadoröra med kräftskärtar å se om hon nappar. :D

Jag ska försöka minimera datortiden genom att skriva i hop mitt arbete för hand, utomhus så mycket som möjligt.

Min lilla mamma har fixat hem en massa fakta så där slipper jag lite dator tid i allafall. Tack mammsen! :D


Nu ska jag sätta mej med min kaffe kopp å mina papper.


Hoppas ni får lite tid att njuta av vädret. :D

 

Själv är jag sån som längtar efter solen, men gnäller om det blir för varmt. :D Helst ska man kunna bada för att jag ska va nöjd. :P


Avslutar med en bild på mej å Gurri från i söndags. Vad vi gör?

Hoppar kråka såklart! :D

 




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards